onsdag den 22. september 2010

Svigermors aflagte...og hvad hedder mon stilen?

Jeg har arvet en stak af svigermors aflagte viskestykker. Lidt ternet og jacquardvævet.
Blandet med mine egne blomstrede og gule og rosa stribede giver det et lille nyt pift i køkkenet.
Dekoration er jo mange ting. Man kan let ændre ved at hive lidt op af skufferne og sætte sammen på nye måder.
Men hvordan betegner du mon den må du bor på?
Stramt, arkitektet, sort/hvid.....blomstret, romantisk eller nostalgisk?
Farverigt, retro eller pastel...med neon?
Eller måske som det vi herhjemme kalder: "familien danmark stil" eller er det et "frisørhjem"?
Fransk eller landligt eller har du dine helt egne ord?
Eller en stil jeg/vi slet ikke kender?

14 kommentarer:

Mette sagde ...

Sikke da en vidunderlig stak viskestykke lykke.

Unknown sagde ...

Må give Mette ret :-)
Hmm... jeg tror ikke vi bor efter en stil..Spørg lige børnene...
de siger, spraglet,uden stil,hyggelig :-)

Kolorista sagde ...

Jeg bor i bedste Villa Villekulla-stil - rodet, alt er lidt skævt og ramponeret, men med plads til at bage peberkager på køkkengulvet! Go onsdag til dig fra Lisbeth

Kirsten Søeballe sagde ...

Jeg har mange pink og grønne viskestykker og karklude . Og så er mit køkken hvidt med grønne og pink indslag.Jeg har en komode stående som er blevet malet præcis samme grønne farve som mine krus.
Om der er en egentlig stil ved jeg ikke.
Lige nu er det rod så jeg kan ikke se stilen :-/

http://www.24.dk/user/krebs63/media

Prøv at klikke på mappen Min stue og køkken. Og se på køkkenet der,hvor der er pink baggrund over vasken.

Marianne sagde ...

hej karen

lækker stak viskestykker - der med garanti er gode at tørre med efter amnge flere års vask :)
dejligt :)
min bedre halvdel vil gerne indrette minimalistisk- men det er svært med en krea i huset :) -jeg undgår helst sorte ting. - Mange der kommer i vores hjem siger at vi har vores egen fede stil :) - nyt-gammelt godt og blandet :) med masser af heart-hand and home made :)
kh og go dag

Miv sagde ...

Blandet landhandel, tror jeg stilen hos os hedder...
Arvestykker, genbrug, nyt, gammelt, firkanter og funktionelt..
Husets nederste etage er en blanding mellem 50'erne og 2010, da vi har en gammelt dumt brunt køkken uden charme, og resten er hvidt, sort, gråt og fototapet, og en masse billeder af os der bor her.
1. sal er ren 1950! undtagen vores soveværelse. Det har jeg malet og sat i stand. Før var det Kyllingegult og de indbyggede skabe var Laksefarvede.. Gætter på det har været den voksne datters teenageværelse en gang..
Men mon ikke vi en dag får råd til at sætte husets grimme rum i stand på et tidspunkt? Her mener jeg det brune køkken og det brune badeværelse med Dunhammer fliserne på væggen - suk..

Mirjam sagde ...

Har faktisk tænkt over, hvad man kan kalde stilen herhjemme og tror at oldemor/hippie-stilen eller loppemarkedsstil må være gode betegnelser. Her stort set intet nyt og både klokkestrenge og umalede ølkasser.

Derudover bor vi langt fra minimalistisk, så måske maksimalistisk?

"Horror vacui" plejer jeg at kalde hjemmet her. Det kendes fra græske vaser fyldt med ornamentering og betyder "angsten for det tomme rum" :)

Kh. Mirjam

FruOlsen sagde ...

ej altså.... kan huske de viskestykker som min ´mor havde - det er ligesom nr tre fra oven... nostalgi, så det batter...:-)
Mht til stilen hjemme hos os - tror man vil kalde det foranderligt, på den måde at forstå at der altid er gang i et eller andet projekt, som skal laves og det kan kun foregå i køkkenet...
Er misundelige på dine viskestykker - de gamle er nu de bedste... :-)

Camille sagde ...

Her er det en halvtredsertegneserie! :D

Fine viskestykker du har fået dig! Synes det er så skønt med fine viskestykker. Det er aldrig sjovt at vaske op, og så kan man lige så godt have noget flot at kigge på imens!

Unknown sagde ...

Lige pt. hedder det vist: har været på SU i mange år og børnevenlig. ;) Vi sparer op til kommende lækker retro bolig murermester stil med farverigt interiør, der emmer af stemning og historie. ;)
Kh Christina

Unknown sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
***Mutter*** sagde ...

Min stil er rodestilen 360 dage om året.... men engang når jeg bliver rig, får et større hus, etc ;)

Line sagde ...

Rodet, uden udsyn til paneler :-) Med legetøj man skvatter over, kaffepletter på gulvet og med vasketøj i dynger. Men også med brændeovnshygge, masser af farver og ikke mindst plads til kreativitet.

Pia sagde ...

Har selv arvet tilsvarende skønne viskestykker fra min farmor. De er både fyldt med minder, kønne og fantastiske at tørre af med - stil eller ej - jeg elsker dem !!!