tirsdag den 21. september 2010

Nipsenåle

Nipsenåle er en ting fra min barndom og sikkert også flere andres.
Dem jeg har, har imidlertid forputtet sig på loftet et eller andet sted og jeg har ikke lige haft tid til at lede.

Men for en tid siden fik jeg denne skønne nålepude fra en god blogven. Og først nu har jeg prøvet den af med nåle i.
NU må jeg søge efter alle de fine nåle jeg havde med både svaner og blomster i glas. Imens bruger jeg en lille æskefuld til 7,70 dkk fra Søstrene.
Samlede du også på nipsenåle...ellers gør du stadig?
Må vi se dem på din blog?

13 kommentarer:

EnHeberg sagde ...

Jeg samlede også på nipsenåle.
Hunde, nisser, blomster og andet godt. Mon ikke min mor har gemt dem??

Marianne sagde ...

jeg samlede også på nipsenåle af glas -ja hvor mon de er blevet a´ -
og kan man overhovedet købe sådanne mere :)
nålepuden er rigtig fin også med søstrenes nipsenåle
kh

Linda sagde ...

Jeg har støvet min samling af, kan ses nu på www.striktilmarsvin.typepad.com

(Jeg kunne ikke kommentere med mindre jeg brugte min googlekonto...)

KirstenK sagde ...

Jeg samlede også en gang, men har givet dem videre til en der var noget mere interesseret i at dem som samleobjekt end jeg egentlig var. Jeg kan fint "nøjes" med dem fra Søstrene, for de er simpelthen så fine...

Kirsten sagde ...

Jeg samlede ikke ligefrem, men jeg har da et par stykker. Og jeg tror faktisk jeg kan finde dem, må op og kigge i gemmerne så de kan vises frem.
Fortsættelse følger.

Bloggen sagde ...

JA jeg samlede på nipsenåle. Og kom faktisk til at tænke på dem for nylig. Jeg havde også alle mulige flotte figurer, men hvor de er blevet af aner jeg ikke.
De var ellers så flotte!
Så jeg kan ikke vise jer billeder af mine nipsenåle!

Anonym sagde ...

Åh hvor herligt :) Min mormor havde et hav af forskelige nåle med smukke glaspynte ting på - jeg husker at delfinerne simpelthen var et hit :)Gad vide om de findes endnu,det vil jeg da undersøge :)
Super fin nålepude du der har lavet :) Og tak fordi du lige mindet om de fine nåle.
Knus

EnHeberg sagde ...

De findes endnu. Jeg har f.eks. set dem i souvenirbutikken på Grenen :)

Mette sagde ...

Nipsenålene fra Søstrene er skam også fine. Dem har jeg ofte købt til gave kombineret med en nålepude. Jeg ser ofte de fine glas nipsenåle rundt omkring, men har aldrig selv haft en samling.

Helle WJ sagde ...

-Og sjovt at tænke på at nipsenåle er typisk danske.
Har læst et par bøger om dem.

hjemmemortil9 sagde ...

JA DA!!! Jeg er nipsenåle samler - får nye hvert år - søde sjove og dejlige - og jeg viser dem frem på bloggen - har netop gjort det i anlednming af min fødselsdag også - fordi der kom nye til! Smuk pude du har fået - meeeen med mange nåle kræves der enten een stor pude eller mange små ;0)

MUS sagde ...

love it!

jette sagde ...

JA! Det gjorde jeg. Gad vide hvor de er - de er her i huset, sikkert på mit syværelse (lyder logisk) men helt præcist hvor, ved jeg ikke lige. Når jeg engang finder dem, så skal jeg bestemt lave et indlæg om dem! :-)