søndag den 12. september 2010

DIY strikket butterfly



Jeg har på bestilling strikket en butterfly i college stil. Pigen der ønsker sig sådan en til sin kæreste havde tænkt den skulle være stribet og enten hæklet eller strikket.
Jeg var ikke i tvivl...selvom mit foretrukne redskab normalt er en hæklenål.
Nu håber jeg den blev som hun ønskede den?

Jeg laver normalt ikke bestillingsopgaver, men ideen var så sjov
(og der var plads til min egen kreative udformning) at jeg ikke kunne lade være.
Nu får du den som DIY.
NB. Skulle hilse fra min mand at sige at han ville HADE en strikket butterfly....bare lige en advarsel til alle jer der vil glæde ham derhjemme.
Slå 10 masker op i uldgarn på pinde 3½. Strik ret hele vejen. 4 pinde i hver farve....ja eller ensfarvet pink måske (den har jeg lavet...I skal nok få den at se også)
Strik til den foldede butterfly har den ønskede længde (eller bredde om du vil)....
Strik båndet der skal holde den sammen. Her slå du op med 5 masker og strikker striber på samme måde mellem 2 farver, (hvis det altså ikke var den pink model. :))
Sy de 2 stykker sammen til en ring, hver for sig.
Og voila....butterfly af den sjove slags.
Jeg er i gang med hals stroppen...den kan jo enten strikkes eller syes.
Jeg prøver med 4 masker......

7 kommentarer:

Marianne sagde ...

hej

sjov sød idé :)

og tak for endnu en DIY :)

go søndag
marianne

Christina sagde ...

Den er vildt cool den butterfly, man kan ikke lade være med at smile;)

Darling L sagde ...

Hvor er den sjov og fin! Er sikker på min lille nevø vil elske sådan én!
Tak for DIY.
Kh Louise

Atelier John F. Clément sagde ...

Hej Karen,
Tak fordi du tog dig tid til at komme med noget feedback på mit seneste indlæg.
Hvor er den sjov din butterfly, men jeg tror nu heller ikke jeg ville bruge den ;o))

Knus

mette b sagde ...

tihi, den minder om mit allerførste strikketøj tilbage i 4. klasse. Vi skulle nemlig strikke en sommerfugl :o)

Klem

Anonym sagde ...

Undskyld, men synes godt nok den er grim.

liset sagde ...

Found you through Anna's blog! Love your work and blog. Beautiful!!