torsdag den 16. september 2010

I forgårs var jeg som altid: "en overskudsmor"

Jeg er overskudmor, og det ønsker jeg at fastholde i min bevisthed nu, for hvordan overlever man ellers?
Jeg arbejder 55 min. herfra og i forgårs tog jeg til forældremøde i ældstebarnets klasse (og blev igen igen klasserep. for der var ingen der meldte sig), og inden da, bagte jeg kanelboller på den 1½ time jeg var hjemme....så overkud....ja da!!!!!!
Læs mere fra samme skuffe HER.

Imens ligger dukker og dukketøj i stakke på stuebordet, som er under om/indpakning til loftet. (stadigvæk). Sorteringskasser står spredt ud på 1. salen.(stadigvæk) Vasketøjet er godtnok rent, men ikke taget ned og hængt/lagt på plads (stadigvæk).
Badeværelset er ikke gjort rent siden lørdag. Kælderen er begyndt at "vokse sammen igen", der ligger kreating i sofastuen og takser nyindkøbt garn smidt på trappen. Køkkenbordet flyder o.s.v.
For I aftes var jeg til verdens dejligtste foredrag om Manuel Medicin som omtalt forud her på bloggen.
Så jeg så kun børnene i går morges og igen denne morgen. Jeg har slet ikke dårlig samvittighed.....vel ???  for jeg er da SÅ overskudsagtig :)

9 kommentarer:

Helle Tang sagde ...

Karen, jeg beundrer dit overskud og din energi ;-)

Kat sagde ...

Det gælder om at fokusere og prioritere:) Man kan simpelthen ikke nå det hele, og det lyder til, du har nået det vigtigste! Fred være med vasketøj og kælder, det løber jo virkelig ingen steder. Men nogen er blevet glade for kanelboller, ingen ville vel sådan rigtig blive glad over en ryddet kælder? Sagde Kat, der nogle gange er LIDT for god til at prioritere;)

Pernille sagde ...

Åh, det lyder fuldstændig som mig! Vores hjem roder også RIGTIG meget for tiden (og hvornår der sidst er blevet gjort rent, snakker vi ikke højt om) - men det gælder altså også om at nå at slappe af og gøre de ting som gør DIG glad, så man ikke dør i forsøger på at være den perfekte "Hausfrau"!

Så TAK fordi du løftede sløret for endnu et kaotisk, men lykkeligt hjem.

LillePil sagde ...

Jeg er imponeret over dit overskud, prøver selv på at gøre det samme.. nogle gange lykkedes det andre gange ikke helt;-) Man kunne vel være så heldig at du vil dele din opskrift på kanelboller?

HEKSEN sagde ...

Det var rart at høre om "dit rod". Du virker nemlig meget "overskudsagtig" til daglig. Har tit tænkt: Hold da op! Hvor får hun al den energi fra?
Jeg ku' nu også det hele, da mine, næsten lige gamle børn, var små - men du godeste - hvor er det længe siden.

Signe sagde ...

Jeg er også en overskudsmor har jeg besluttet, så må der rode når det roder og tøjet matcher bare nogen dage, men det er rent og vi har det godt. Og derfor har vi tid til vigtige ting sammen.

Lindas hobbyhjørne sagde ...

Helt enig med da, Karen. Jeg ville ønske jeg hadde lært det før jeg gjorde, men da var det for sent. Ble totalt utbrent, av dårlig samvittighet.
Hygg deg med dagen idag, for ingenting går fra deg... Hehe...
Ha en flott dag, klem.

Frau Putz sagde ...

Åh, hvor jeg kender det med prædikatet "overskudsagtig" og "overskudsmor". For et prædikat er det. Jeg tænker også ind imellem, at "øij, de skulle bare se min vasketøjsbunke og rodet...", når jeg får "stemplet" pga. en chokoladekage, jeg lige har rørt sammen.

Julia Lahmes "tema" omkring løgnen får mig til at tænke, at det værste faktisk er, når man lyver overfor sig selv - eller ikke erkender over for sig selv, at der er noget galt. At man ikke er så overskuds-agtig. At man ikke kan klare det hele.
Jeg har lige måttet sande, at jeg igennem lang tid har forsøgt at lyve overfor mig selv, men spejlet nægtede til sidst at sende glade smil tilbage.
Nu har jeg trukket i nødbremsen - og måske det på sigt kan bringe mig tilbage i en position, hvor jeg igen får et overskud, som kan give mig stempelmærker i panden ;)

KH Karina

Eva sagde ...

Kors, hvor jeg kender det,- både første halvdel af indlægget og bestemt også sidste.
Hvorfor er det altid de samme (f.eks. mig), der skal bage og sidde i forældreråd og....?