mandag den 4. januar 2010

PhotoScape gratis program der forskønner din blog

Der er efterhånden mange der har spurgt, og lige så mange der allerede kender det..... Men på opfordring kommer det allligevel. Information om PhotoScape billedbehandlingsprogrammet du kan hente gratis på nettet, og som uden tvivl kan være med til at forskønne opsætningen på din blog.
Du skal bare google navnet PhotoScape eller hente den gratis version her. Programmet er super nemt at bruge også uden de helt store forkundskaber.


Som du kan se af mine 3 opsætnings eksempler forandrer billeder sig jo meget efter i hvilket udsnit og størrelse de vises.

Men derudover kan man jo gøre så meget andet. Man kan lave runde hjørner, farvede rammer, større collager og redigere selve billederne inden de monteres sammen i Montage delen. Lave s/h versioner eller bruntonede. Det er bare at gå i gang med at lege, når programmet først er hentet. Der er et utal af muligheder....
Jeg har tidl. arbejdet meget i Photoshop og In Design. Begge programmer er dyre og langt vanskeligere at bruge for den der ikke er "født grafiker".
Så bare kom i gang....hent programmet her.

31 kommentarer:

SOLSAUM sagde ...

Innlegget ditt freistar meg til å prøve PhotoScape. Eg har prøvd Photoshop, men har ikkje funne meg til rette med det.

Frk. Høiriis sagde ...

1000 tak for linket... det er nu hentet og skal leges med i aften.. Tak tak :)

Linnea skriver: sagde ...

Tusind tak for fiffet. Eftersøgte netop dels et gratis program til at lave runde hjørner med og dels et program til nemt at lave fine små-opsætninger med flere billeder. Har forskellige andre billedbehandlingsprogramer allerede men det er altid rart at have flere rum i værktøjskassen;-)
Endnu engang tak.
Anette Linnea

Turid Holm Flaa sagde ...

Ønsker deg et riktig godt og kreativt nytt år. Gleder meg til å følge bloggen din videre.

Det er flott at du deler tipset opp PhotoScape med andre. Bruker selv det programmet etter å ha fått tips av en annen blogger. Det er som du sier veldig enkelt å bruke for en "amatør". Ønsker deg en riktig god kveld. Turid

Annette Post sagde ...

Mange tak for tippet. Går straks i gang!

Drivtommer-Hus sagde ...

Die Dänischen Fahnen sind soooo süß:-))
Lieben Gruß Kiki

Marengse sagde ...

Tak for tippet - det skal jeg da helt sikker lige ind og kigge lidt på...
Hav en dejlig dag!
/Marengse

Fru Melgaard sagde ...

Tak for linket. Det skal straks afprøves:-)

Mie sagde ...

Tusind tak for hjælpen

lone sagde ...

Tusind tak for linket, det giver nogle fantastiske billeder med de runde hjørner og anderledes formater. Må straks hente det og prøve det. Mvh Lone

Heli sagde ...

I quite did not follow witm issue, but love the flags! They are sweet.

L sagde ...

Tusind tak for et spændende link. Det glæder jeg mig til at prøve! :-)

Bluggi buggi blogg sagde ...

Å tusen tusen takk for informasjonen. Dette blir spennende å prøve :)
Trude :)

Julie sagde ...

Tak for tippet! Det er hermed downloadet og afprøvet:-)
Kh Julie

Fru Melgaard sagde ...

Så er det afprøvet og det er jo nemt og hurtigt at gå til. Så endnu en gang tak:)

hanne ewald sagde ...

fedt Karen
Ikke at jeg vil gøre brug af det, men fedt at du deler !
Jeg synes godt om dine runde hjørner.

Miss-handy sagde ...

Hei:)
Tusen takk!! Installerte nettopp programmet og prøvde såvidt å gjøre en bildemontasje, og det var kjempe enkelt!!:)
Hilsen Siv

Unknown sagde ...

Er det mon lidt ala Picassa, som jeg bruger?? Ved ikke om du kender det, det er i hvert fald rigtig nemt at finde ud af. Vil ikke hente programmet, hvis det er magen til... Det ser ud som om at den eneste forskel er de rundede kanter...

Drivtommer-Hus sagde ...

Hallo Karen:-))
Ich habe mich sehr über deinen Kommentar aus Dänemark bei mir gefreut:-))
Ganz liebe Grüße von der Ostsee Kiki

Lise C sagde ...

Hej Karen
Tusind tak for tippet. Det er lige præcis sådan et program jeg har manglet.
Jeg har sendt dig en venlig tanke på min blog ;) he he

Tina sagde ...

Tusind tak for link. Du er da en skat :-)
Kh Tina

Line sagde ...

Spændende. Det skal da afprøves. Tak for linket :)

Unknown sagde ...

Tak;o) Må lige overveje... Computeren er så fyldt og jeg har allerede ødelagt vores bærbare MAC, fordi jeg overbelastede den totalt;o)

Glaphuset sagde ...

Hej Karen.

Tak for linket og før det, tak for hilsnen om samme på min blog :o) Det lyder godt det er nemt og lige til at bruge. Har lige hentet det, så nu er det bare at begynde at lege :o)
Tak for en en altid spændende blog.

Kh Anette

Lotte sagde ...

Mange tak for linket - jeg har faktisk tit beundret billed opsætningerne på din og andres sider, og er rigtig glad for at jeg nu kan "kopiere" det. Jeg har og bruger også Photoshop elements - men det er ikke helt så enkelt som dette program.
Tak for et rigtigt godt tip - og en god blog :o)

oklyous sagde ...

ihh tak! Har længe godt ville kunne funde ud af bl.a sætte flere billeder sammen uden at det ser helt ud af helvede til;) Glæder mig til at lege med det he,he

Mie sagde ...

øv, så virker det ikke til Mac - kender du noget lignende der gør det?

F R K. E V I G G L A D sagde ...

Ja.. jeg sidder også som ny ejer til en mac og der funker det altså bare ikke og synes ikke at kunne finde det til mac.. men måske jeg ikke har ledt godt nok?!

Men ja fedt at du deler det.. man kan se mange er glade for fiffet :)

Rikke sagde ...

Lige hvad jeg har gået og ledt efter. Tusind tak for linket!

Therese sagde ...

TAK!
Det er netop det jeg har manglet.
Så tusind tak for linket ;o)

Fru Fischer sagde ...

Det er da et super fedt program. Jeg har godt nok nogle andre programmer i forvejen men jeg kan altid bruge lidt flere og dette kan noget som de andre ikke kan.

Glæder mig til at komme rigtig igang med at bruge det for det laver rigtig gode effekter :-)

Tusind tak for linket.