tirsdag den 29. september 2009

Sådan syr man kædesting på flagene

Tag et godt langt stykke bomuldsgarn og stik det gennem flaget. Lad 20 cm tråd sidde tilbage. Den hæftes til sidst. Sy det første kædesting som vist.

Her vist tæt på....

Og fortsæt mod kanten.

Slut enten på kanten eller lad stinget gå rundt om kanten.

Nu ses flaget fra bagsiden....fortsæt som på forsiden....


Vend når du når rundt om kanten og du er tilbage på forsiden igen.

Stik nålen ud igen midt i flaget og sy kors linien den anden vej rundt på samme måde som første kors del.

Til sidst hæftes begge hvide ender skjult under kædestingene.

Voila...det første flag er færdigt.

5 kommentarer:

Ida sagde ...

Hei Karen!
Så utrolig flott at du deler oppskriften med oss - kune jeg bare hekle.. !!! Jeg må likevel prøve meg . kanskje jeg får det til ?? Om ikke - så legger jeg inn en bestilling hos deg - PRONTO!!!
De er kjempefine!
Må kikke litt nedover her - er en stund siden jeg besøkte deg sist!!

Stor klem fra Ida

Anonym sagde ...

Tak for en inspirerende side. Jeg har allerede hæklet 25 splitflag og skal nu til at sy kædesting på dem. Har prøvet at hækle kædemasker men syntes de bliver lidt kompakt. Tusind tak for opskriften Karen. ;o)

S & E sagde ...

Hei Karen, jeg heklet noen igår uten billedbeskrivelsen din. Jeg skulle dog ønske at jeg bodde i et land med kun 2 farger i flagget for det ble veldig klumpete og vanskelig å sy kjedesting i 2 farger..... Ja, jeg har prøvd meg på det norske flagget, men skal prøve med litt broderigarn for å se om det blir bedre. Jeg har også prøvd meg på en annen fargevariant, men mangler fargen for å sy kjedesting. Skal legge de ut så fort jeg har noe å vise.

Unknown sagde ...

Hej Karen.
Jeg er nybegynder ud i hækling, og jeg har givet mit i kast med at hækle disse flag. Men min inderside af splitterne bliver slet ikke så lige og pæne som dine.. Har du nogle gode råd til det?

Venlig hilsen
Katrine

Karen Klarbæk sagde ...

Mine er endnu bedre nu. Har lavet en opdateret version til salg på min webshop. Men det drejer sig om hvilken vej du vender ved enden SF hver række.... Og så har jeg lavet et par små trick. Hvor I landet er du? Jeg har løbende workshops forskellige steder hvor du kan få tips og tricks,