søndag den 6. september 2009

Nostalgi fra en gammeldags hverdag

Jeg er altså helt vild med de gamle arvede hør viskestykker...det ene endda med broderi.


Der er ikke noget som at tørre glas af i lækker hør lærred.



1 nyt "reproduktions" smørebrædt og 2 gode gamle med historie...

Gamle snørebrikker og skåle fra Aluminia...og så lige min mormors gamle papæske med sæbespåner.

Og ikke mindst en arvet randform. Arvestykker har nu noget særligt over sig. Det er somom de fortæller historie hver gang man ser dem.

Har du et yndlingstykke i dit hjem...et arvestykke, eller bare "det" du ville redde først hvis huset brændte?
Jeg har flere gange prøvet at gøre mig klart hvad der har størst affektionsværdi blandt de døde ting naturligvis....ud over lige mine fotoalbum!

8 kommentarer:

tusindfryd sagde ...

Hej Søde

Loppe var fantastisk fik knapper du skal have af , fik dem gratis :-) helt perfekt til armbånd glæder mig til at vise dig dem.

Åh affektionsværdi jeg har så meget der betyder noget(såddan er det når små ting kan have værdi) men i nød ville jeg kun kunne finde ud af at redde min familie og mig selv det ville tage mig alt for lang tid at samle alt det andet ;-)
God søndag.

Unknown sagde ...

Udover kæresten, katten og billederne - ja så vil jeg redde mit smykkeskrin. Det er en sykasse i smukt træ med Amor på toppen. Det er lavet af min morfar til min mormor i forlovelsesgave. Den betyder utrolig meget for mig - og så selvfølgelig smykkerne indeni.

Unknown sagde ...

Alt som min bestemor rørte ved slutter aldri å glede mitt hjerte. Jeg var så dypt glad i henne derfor tar jeg vare på det jeg har fra henne. :-)

Unknown sagde ...

Fine gamle ting, du ejer.
Tror bare jeg ville gribe mine børn , min taske og min pc( der ligger alle billederne nu) :-)

hanne ewald sagde ...

hej Karen

Ja ja - det er lidt omtale i lokalsprøjten med håb om mersalg i plantagen, skulle jeg mene.

Huaishu rejser hjem i dag - og jeg er to dage i amsterdam i denne uge. TRYK PÅ !

Unknown sagde ...

der er noget helt særligt over ting, andre har brugt og slidt før en selv. Tak fordi vi må se (nogle af) dine

Pialouise sagde ...

Jeg elsker også fine gamle ting og sager. Mit ynglingsarvestykke er et smukt gammelt hjørneskab, mørkbejset og med udskæringer. Det har stået i min farmors barndomshjem, siden i min farmors søsters hjem. Så arvede min farmor det efter sin søster, og nu er det mit. Det fortæller en helt særlig historie og minder mig om min farmor, som jeg stadig savner.
Derudover har jeg nogle fine gamle fade og skåle samt min farmors gamle stel - hvidt med guldkanter og smukke grønne kløvere.
Endelig er der billedet af min farmor i sin bryllupskjole. Rammen er en gammel guldramme med buet glas. Hun ser så smuk ud i sin hvide kjole og med myrter i sløret.
Minder og ting med patina betyder for mig varme, kærlighed, nostalgi, tryghed og glæde.

Hilde sagde ...

Det litter en award og en utfordring og venter på deg på bloggen min!
Hilde