mandag den 28. september 2009

OK OK....Nu får I opskriften......

På opfording får I nu min opskrift på hæklede split flag.
Jeg arbejder på at lave en instruktion til opskriften. Instruktionen er klar i morgen på bloggen.

Det er over et år siden jeg lavede dem sidst, så jeg skulle lige ind i min lille hjemmegjorte opskrift igen.


De er jo fine til juletræet....men lige så gode til fødselsdags pynt f.eks. som her på døren mellem de 2 stuer.

Eller en lille ophængning i lysekronen.
Lige nu er jeg i gang i pink, rød, orange o.s.v. og i dobbelt garn på hæklenål nummer 3.
Dem får I at se i morgen når instruktionsbillederne er klar.
For de mere garvede hæklere (måske dem med CLOVER hæklenåle...) kommer opskriften her.
Karen Klarbæks Dannebrog split flag:
Hver række sluttes med at vende med en luftmaske skrevet sådan her:(*)....husk det.
15 luftmasker (*)
15 fastmasker tilbage. (*)
12 fastmasker, 1 kædemaske. (*)
Stik i 2. maske. i alt 12 fastmasker. (*)
9 fast masker, 1 kæde maske. (*)
Stik i 2. maske i alt 9 fastmasker.(*)
9 fastmasker,2 luftmasker. (*)
12 fastmasker. (*)
11 fastmasker, 1 kædemaske, 2 luftmasker. (*)
15 fastmasker. Klip stråden og træk i gennem.
Starttråden og slut tråden bruges at sy flaget fast til snoren. (Mål afstand mellem flagene, så afstanden er lige stor.
Sy kædemasker som et kors på flaget. Hele vejen rundt så flaget er pænt fra begge sider.
I morgen viser jeg hvordan billedede for billede....også hvordan kædemaskerne syes.
I må hækle dem, sælge dem o.s.v. .......men "rettigheden" er min, så opskriften må IKKE udgives, trykkes eller produceres til kommercielt formål uden min godkendelse.
Hvis I linker til min blog når I viser flagene bliver jeg glad.
God fornøjelse.

13 kommentarer:

Anna sagde ...

Tack!!! Mysigt höstprojekt (man kan ju dessutom enkelt översätta till den svenska flaggan ;O)).

Anna

Karen Klarbæk sagde ...

Hej Anna

Det kan man heldigvis gøre som man vil....
Måske man også kan lave 2 farver kors, så de også kan blive Norske?
Det er da et forsøg værd.

God fornøjelse
Karen

Unknown sagde ...

Tak Karen! Du er en skat :) Jeg skal straks igang! Eller... jeg skal jo snart i seng, men i morgen så! :)
Knus

Hilde Heimdal sagde ...

Så fiiine :o)

Helle : sagde ...

Også tak fra mig, tror jeg vil lave dem til mit barnebarn når han bliver et år ;-) om et halvt år, så jeg har da tid til det.

Jeg tror at jeg vil hækle dem på snoren, med den garnende jeg slutter med.

May Anna sagde ...

Hej Karen

Mange tak for du deler opskriften. Du er en sveske.
Jeg sad i sidste uge og kiggede tilbage på din blog i håbet om, at der var en opskrift på flagene, da min datter og tre børnebørn har fødselsdag i nær fremtid.
Apropos fødseldag, så har jeg broderet fødselsdagsløberen, som du også har vist på din blog. Mangler bare monteringen.

Dans på roser... sagde ...

Oi!
Så spennende! =)
Tusen takk.
Kanskje jeg skulle prøve meg???....

Annika sagde ...

Tack! Jättefina flaggor!!

KirstenK sagde ...

Tak for opskriften, og fordi du vil dele...Frem med cloveren...

Pernille på 1. sagde ...

Du kan tro at det lige er noget for mig Karen, dem skal jeg igang med, den opskrift jeg købte på julepynt har jeg fået gemt så godt et sted at da jeg skulle igang kunne jeg ikke finde den.... griner, håber den dukker op inden jul, ellers må jeg have hentet en ny.

Knus

Unknown sagde ...

1000 tak, hvor er du en snut :-)

S & E sagde ...

Tusen takk for kjempefinoppskrift! Jeg har ikke sett de før (vært litt lite innom i det siste). Og jeg må definitivt kjøpe meg en slik super heklenål!
Jeg vil bare takke deg for inspirasjon til å komme i gang med å hekle og lage ting. Jeg har etter en lang tids pause endelig fått tilbake energien og gleden til å lage ting - det er utrolig deilig.
Jeg håper du snart kommer høyere opp på blogglisten!
Ha en fortsatt fin dag!

Bolettes hus sagde ...

Hei! For en fin blogg du har! Gjett om jeg har beundret "lappe-kjolen" i stoff og stil sin katalog mang en gang, så er det du som har designet den!Utrolig nydelig!! Jeg vil gjerne legge deg som følger av bloggen din. Takk for all inspirasjon så langt!!!!
Ha en god dag!
Kari