lørdag den 29. august 2009

Sådan hækler man PURE stil af tekstiler


Den nye PURE stil...(Skabt af en tilbagevenden til en ny begyndelse efter finanskrisen) kan fint illustreres med hæklede produkter af tekstil strimler.


Det nemmeste er at hækle med strækbare strimler. Og ruller kvaliteten som her (220219 fra Stof Og Stils butikker) bliver selve "garnet" rundt, og meget let at arbejde med. Man KAN dog også lave tilsvarende strimler af bomuldslærred, men det bliver MEGET fast at arbejde med, da det ikke giver sig under arbejdet.

Metervaren her koster tilmed kun 10 dkk. pr, meter. Ca. 1 meter er nok til en lille kurv.

Klip og rund i enderne ved hver egkant, så strimlen bliver uendelig.

Træk i strimlen og den bliver et rundt tykt hæklegarn.

Og så kan man næsten følge enhver hækleopskrift man allerede har.

HUSK HÆKLENÅL nummer 10 er at foretrække.


Her en hæklet boks fra Stof og Stil julekatalog for 2 år siden. Dess. nr. 95017


Rigtig god fornøjelse med nye kæmpe produkter i PURE stil.

12 kommentarer:

Birgitte sagde ...

Kære Karen
Du er med i min konkurrence. Det ville da være fedt, hvis du ville gøre lidt opmærksom på mig.
Jeg er ret pjattet med din boks.

KirstenK sagde ...

Jamen det er en god ide at hækle af stofstrimler, hvis man laver strimler af et gammelt lagen/dynebetræk får man verdens bedste grydelapper...

Mette sagde ...

Hold fest, hvor har jeg hæklet mange grydelapper i strimlet bomuldsstof for år tilbage. Dine strimler ser ud til at være nemmere at arbejde med. God søndag.

jivi sagde ...

lige hvad jeg søger, det påbegyndte i hvidt har du en opskrift på dette, jeg ved ikke hvor meget jeg skal slå op og tage ud /ind til en hæklet pose nål str m.m. ved du om man kan købe stofstrimler i nøgler/bundter dette ville gøre det nemmest for mig.
hilsen Tina

jivi sagde ...

jeg kaster mig nu ud i at hækle med stof jeg strimler men men har brug for hjælpr til maskeantal m.m. / opskrift til den viste hæklet kurv, kan en hjælpe en nybegynder

Raccoon sagde ...

sikke en dejlig guide..havde set sådanne kurve på marked i ridehuset i søndags...og havde undret mig over hvordan de var lavet.

jeg tror selv jeg skal i gang med at afprøve det når der er tid til det.

tak for en dejlig blog :-)

20 timer sagde ...

Hej Karen,

Rigtigt spændende med noget andet end det garn, jeg altid hækler med.
Tror du, at det er muligt at hækle et halstørklæde (á la nedenstående) i Hoooked Zpagetti eller vil det blive for tungt?

http://imwithleia.com/blog/handmade-easy-neck-warmer-nem-halsdisse/

Zanne sagde ...

Hej Karen - jeg prøvede at finde et sted, hvor jeg kunne smide et spørgsmål...
Jeg ahr nu flere gange prøvet at komme ind til opskriften på dine hæklede vaskeklude - men den melder bare error 404 hver gang.. *øv*

Og det er ikke det eneste sted dine links ikke virker...

Zanne sagde ...

* hæklet vaskeklud = zigzag karklud :D

Nanna sagde ...

Hej karen...
Synes det er en super nice og billig løsning! og det ser bare kanon godt ud.

men tænkte på hvilken størrelse hæklenål du har brugt??

Hilsen Nanna :)

Siv sagde ...

Ihh, tak for tippet om stofvalg - jeg har brugt dynebetræk til mine kurve, og det kan hurtigt give ømme arme/håndled...

Anonym sagde ...

Hejsa :) Hvilken slags stof er det? Kan ikke helt finde ud af det :)