mandag den 24. august 2009

Sådan hækler man mine armbånd

Færdigt resultat.
Lav en løkke og hækl 39 luftmasker med dobbelt bomuldsgarn.
Brug den 39 maske at vende med og stik i den 38 maske. Hækl fastmasker hele vejen tilbage...


I slutmasken hækles 4 masker...så er du rundt om "knap"enden.


Hækl videre op af "langsiden" til modsat ende...



Her laves 5 luftmasker og luk ved at hækle "øjet" sammen med en fastmaske og trække igennem.



Start et par masker henne med dobbelt sølvtråd og hækl omgangen rundt.



I knapenden hækles der 4 gange 2 masker i hver maske.
Når du kommer til "øjet" hækles maskerne rundt om luftmaskerne.



Slut af ved af hækle gennem den første sølvlænke.


Så skal der hæftes ender og betrækkes knap og knappen skal sys i.

19 kommentarer:

Unknown sagde ...

Så gøy, jeg kommer nok til å lage noen slike nå. Takk Karen. :-)

KirstenK sagde ...

Tak for anvisning på armbånd, bliver vist nødt til at lave nogen stykker...

tusindfryd sagde ...

Dejligt du vil dele dem med os søde du er som altid fuld af inspiration og nye ideer ;-) TAK

Huset på toppen sagde ...

Tusen takk fro at du viser oss fremgangs måten på dine flotte armbånd, Karen:)Nå må jeg innom Stoff og Stil å kjøpe heklenål, slik at jeg også får prøvd meg å lage armbånd.
Ha en fin, fin uke!
Klem Linda
ps.jeg er veldig fornøyd med den nye katalogen:)masse fine stoffer, så nå får jeg se hva jeg klarer å sy i høst!!

ea-o sagde ...

Tak!

trinesoehest sagde ...

Mange tak for den pædagogiske og vel-illustrerede forklaring. Jeg skal helt sikkert igang. God måde at få brugt garnresterne på :-)

Julie sagde ...

Hej Karen
Jeg har lige fundet din blog og hvor laver du bare mange fine ting og sager. Jeg skal helst klart forsøge mig med de her armbånd. De er hermed skrevet på listen..
Kh Julie

Annie sagde ...

Tusind tak for fremgangsmåden!!
Betrækker du selv knappen??

Unknown sagde ...

Hej Karen,
Tusind tak for en inspirerende blog! Har ikke før rigtig hæklet, men har prøvet mig af med dine fine armbånd og man må sige at man bliver bidt af det!
Nu skal jeg bare ud finde noget nyt garn i de rigtige farver.
Det næste jeg begir mig i kast med bliver dine fantastiske flag:)
Endnu engang tak:)
Mange hilsner Catrine

Anonym sagde ...

Dine armbånd er simpelthen så fine :) Jeg er da nødt til at prøve at lave dem

Knus fra Tulle

Monica :) sagde ...

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at prøven at lave dine fine armbånd - super nemt og flot resultat - tak fordi du deler opskriften :)

Laura, sagde ...

Hej Karen:-)
Tak for din hilsen på min blog! Jeg er jo helt ny i blog-verdenen, så det var fantastisk at opdage en kommentar på et af mine indlæg:o)
Det er nogle rigtig fine ting du laver - dejligt med lidt inspiration!
Rigtig god jul til dig.
M.v.h. Laura

Stina Ida sagde ...

Hej Karen
Tak for en enkel og brugbar opskrift til en nybegynder.
Jeg har prøvet at hækle et par armbånd - jeg har hæklet i helt alm. bomuldsgarn med stramme masker, men det bliver bare så bredt i forhold til dine - hvad mon jeg gør forkert? Er det mine masker eller måske garnet?
God weekend
Stina

Heidi M christensen sagde ...

hold da op hvor er de søde..har allerede lavet de første og dejligt nemt.
mvh heidi

Lise C sagde ...

Hej Karen.
Jeg kom til at tænke på hvordan man kan lave dem i dobbelt bredde? Jeg har prøvet men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gøre.
Kh Lise

shygirl sagde ...

Heisann. :-)
Så søte disse var, nå har jeg heklet to men de ble litt brede så må prøve med tynnere garn senere. :-)
Takk for mønster, hyggelig blogg du har. :-)
Ha en fin dag.

Camilla sagde ...

Tak for en fantastisk instruktion...jeg er den heldige vinder af endelig, at være blevet indført i hæklingens store kunst. Har således først lært at hækle igår,- og er nu igang med et af disse armbånd. Er du klar over hvor glad man bliver, når det ligefrem lykkedes at lave vendingen fra luftmasker til fastmasker...GLAD.

Hav en dejlig dag - Camilla

Mette C. sagde ...

Kære Karen.

Armbåndet, du viser på banneret til denne vejledning, har en knap med en pink stiliseret blomst (streger med prikker). Kan du huske, hvor du har det stof fra? Jeg er ret vild med mønsteret, og ville gerne have det i forskellige farver.

:-) Mette C.

Dorte Edur sagde ...

Hej Karen
Er ved at lære min datter at hækle, og de små armbånd er bare alletiders til formåler :)
kh Dorte