tirsdag den 26. maj 2009

Sådan laver man rouleau/loop turner smykker


Forleden viste jeg armbånd på bloggen lavet af rouleauer. Det kan se sådan ud. Eller kig lidt længere nede på min blog for flere billeder....


Jeg er på bloggen og i mails blevet opfordret til lige at vise hvordan man gør. Roleauvender/ loop turner kan købes i Stof og Stils butikker jeg mener prisen er 20 dkk
Klip et skråbånd af patchwork stof. Ca. 5-6 cm bredt. Fold det med vrangen ud. (Face in).

Sy en stikning med små sting max. 0,5 cm inde fra folden.

Båndet kan være øget, så flere mønstrer hænger sammen.

Stik loop turneren gennem den lille smalle løbegang.


Sæt stof fast i øjet på loop turneren og begynd at trække den tilbage gennem løbegangen.


Når loop turneren er ude med en snip af stoffet, kan man holde i det, og trække resten igennem.

Til sidst har man en færdig "snor" eller rouleau, der bare skal have en knap i den ene ende og en løkke i den anden ende og kortes i passende længde til 1, 2 eller 3 gange rundt om armen.
Jo finere gamle knapper du finder..jo hyggeligere.
God fornøjelse....

18 kommentarer:

tusindfryd sagde ...

Hej søde

Det bliver jeg nød til at prøve!!!
Skal bare lige vide hvordan man klipper et skråbånd?!

Karen Klarbæk sagde ...

Et bånd på 5-6 cm bredde på skrå af trådretningen på stoffet (så det kan give sig).

God fornøjelse.
Karen

Ulla V. sagde ...

De er nemlig super søde, de armbånd du lavede forleden. Og farverne er perfekte...

Tænk at de laves sådan! Sådan en rouleau vender har jeg også og jeg elsker den! Ikke flere forkvaklede forsøg på at vende stropper og deslige med store anstrengelser ;o))

Margith sagde ...

Hej Karen!
Tak jeg må hellere komme i Stof og Stil :-)

Jeannette Mariae sagde ...

Tusind tak, Karen - fordi du gav dig tid. Jeg må simpelthen prøve at præstere et par stykker af disse.

Må jeg 'reklamere' for disse rouleau/loop turner smykker på min hjemmeside og anvende dit billede fra et tidligere indslag og selvfølgelig linke indlægget til dig?

Knus fra engen ;-)

☆Therese sagde ...

Å så flott at du la ut en arbeidsbeskrivelse, takk :O)
Nå skal jeg bestille en slik roulurvender og deretter prøve. Syntes armbåndene dine er så skjønne, så dette må bare prøves :O)

Ha en god dag Karen.

Dans på roser... sagde ...

1000 takk for tipset om nettbutikken!

Og de armbåndene der så fristende ut å prøve seg på. =)
Så fine!

Jeannette Mariae sagde ...

Hej igen. Ser vi har mange af de samme læsere, så det bliver ikke nødvenligt. Men tak for din venlighed ;-)

Hilde sagde ...

Kjempe fine armbånd! Jeg har vært på Stoff og Stil i dag og kjøpt med rouleau vender.. Du kan tro det snek seg med litt annet også på veien.. Ullfilt og fleece. Skal prøve meg på å sy kjole og jakke til datteren min!
Ha en fortsatt fin dag!
Hilde

Unknown sagde ...

Hejsa, jeg kom via en anden blog til din side.. hvor er det en dejlig side du har dig.. jeg har tilladt mig at koble dig til min "lækker læsning og inspiration". Håber det er ok..
Rigtig sødt armbånd.. det må prøves.. :-)
Venlig hilsen Christina

Kristoffa sagde ...

Dette armbåndet var utrolig fint!!! Et slikt et må jeg prøve å lage:)
Er det OK om jeg legger til bloggen din i bloggen min?

Ha en fortsatt fin dag!

Klem fra Rita

Lavendel sagde ...

Derfor blogger vi - tusind tak for beskrivelse m.m. Det er fantastisk at du orker - men vi er mange der får glæde af det!! Tak for det.

Karen (lindse) sagde ...

Tak for beskrivelsen - har fået købt mig en loop turner :) Hvordan sætter man lettest "låsen" på mon?

Guttemamma sagde ...

Så nydelige smykker dette blir,veldig inspirerende!!
Hilsen fra Anette:-)

Anonym sagde ...

Roleauvender?
Min mor lærte mig at bruge en grov hæklenål og/eller en lang strikkepind med dup i enden.
Det bruger jeg så stadigvæk.

Linda Eg sagde ...

Er det slet ikke til at lave hvis man har en masse strimler, der ikke er klippet skråt, altså faste, som ikke kan give sig? :)

Jeanne sagde ...

Hejsa...
Hvad bruger du som "lås" der ved løkken, hvis du forstår hvad jeg mener? Man kan se den på et af de første billeder.

Blogmoster sagde ...

Hej Karen
Hvor er de et super foot armband. Det maa Jeg prove. Taj for inspirationen:)
Blog-Moster