søndag den 15. august 2010

DIY hæklet armring

DIY- Do it your self. Den hæklede armring er super enkel at lave.
Jeg har tænkt at lave en hel stak i pasteller, og pynte dem med neonfarvet broderigarn!
Men man kan jo også sy ringe af retro stof og sætte omkring inden man syr sammen.

Lav en løkke og hækl 50 luftmasker i dobbelt bomuldsgarn med hæklenål 3.0
Vend med en luftmaske og hækle rækken tilbage.
gør det samme igen, så du har 4 rækker.
Sy start og slutrække sammen så jævnt som muligt (se foto)
Sy siderne sammen så detdanner en ring.
p.g.a. stivhed, tykkelse og længde, danner det en fin jævn ring.
Kan jo laves i mange farver og dekoreres efter ønske.
Ideen kom "springende" efter 5 min. sammen med søde Wenche
Nu har du den også :)
Perlearmbånd fra HENDES BUTIK kig ind på hendes blog....skønne DIY neon rammer.

22 kommentarer:

Unknown sagde ...

Det var smart ! Tak- det må prøves :-)

Sanni sagde ...

Jeg går igang allerede nu :)

Anita Tørmoen sagde ...

Tusen takk for at du deler:)

Pilli sagde ...

so schön :)!

lg pilli

Kristin sagde ...

So nice! Må straks prøve. Er også vild med perlearmbåndet:-)

KIRKEBY sagde ...

Oouuuhhh. Den var ny!
Tak for ideen jeg låner den med til min kreagruppe på næste tirsdag!
Mvh Maria

Joan sagde ...

Hvor er de fine...det skal bestemt prøves.

Lisa sagde ...

Nøj hvor er de bare fine, de skal godt nok prøves af. Dejligt at du vil dele opskriften med os alle..

Unknown sagde ...

hvor er de fine. spør nok dumt men er stadig ny inden for hækling. men er det kun luft og fast masker???

Anna sagde ...

Så snyggt, ett gäng pryder redan min arm!

Anna

MissEbz sagde ...

Dear Karen,

I like your bangles!! They are fun and easy to make. Thank you for the tutorial!
Greatings, Esther

Anonym sagde ...

Hvordan lukker du armbåndet om armen? med bindesnore, eller sætter du en eller anden form for lås i?

~Anne :-)

Sofie sagde ...

Vanuit het verre België een reactie: Dank je voor deze uitleg, ga er direct ook één proberen te haken!
Groetjes Sofie (ik hoop dat je het kan vertalen, want Deens ken ik totaal niet!)

Silke Bonde sagde ...

Hvor er de bare fine !

http://silkebonde.blogspot.com/

Unknown sagde ...

Hej Karen
For ca. 14 dage siden fandt jeg din blog og har efterfølgende fundet mine hæklenåel frem ( de var sendt i skammekrogen) og givet hækleriet endnu en chance. Det er specielt disse armringe jeg er vild med, faktisk så meget at jeg gerne vil lave et par stykker som give away, på min egen blog (hoensering.blogspot.com). Så nu vil jeg spørge om din tilladelse. Så karen er det ok at jeg bruger opskriften til det?
mange hilsner Nanette

kristina - dutterier sagde ...

Ih tusinde tak for denne lækre og totalt begynder venlige DIY. Det skal prøves lige med det samme. Skal nok linke til dig når jeg får lavet armbånd og et indlæg.
Hilsen Kristina

Millesrutchebane.blogspot.com sagde ...

Hvor er de flotte.. må straks afprøve dette.. Det ligner et overskueligt begynder projekt.. Er dog en smule usikker på hvordan man vender.. men jeg prøver..
Tak for en inspirerende blog.. vil gerne melde mig som fast læser men kan ikke se hvor jeg skal gøre det..
mvh Mille

Millesrutchebane.blogspot.com sagde ...

Øv må kapatulere.. Jeg er ikke vidende nok ifht hækling.. Jeg har google og googlet men synes ikke at kunne finde en brugbare guide (skal have det skåret ud i pap) der fortæller hvordan man vender.. og ville bare såå gerne lave disse armbånd de er så fine.. Har du mulighed for at forklare hvordan man gør?? kan godt lave luftmasker og fastmasker.. men er bare meget i tvivl om hvordan man vender..
Mvh Mille

Unknown sagde ...

De er godt nok søde, får helt lyst til at lave dem. Tror jeg laver nogle i aften, så har jeg dem når jeg skal til fest imorgen.Tak fordi du vil dele.

Kathrin sagde ...

De er rigtig fine, jeg skal også straks prøve!
@Mille: Når du har har lavet din luftmaskerække vender du hele rækken og starter med en fastmaske i 2. lm fra nålen. Så hækler du fm tilbage den anden vej. Når du så når til enden af rækken laver du en lm og så vender du arbejdet igen og starter i 1. fm. Hvis ikke du laver en vende-lm, vil rækkerne ikke blive lige lange, da du ikke kan starte i 1 m. Håber det kan bruges :o)
Mvh Kathrin

Unknown sagde ...

Hejsa, Min papmor laver også sådan nogle armbånd, men hun hækler dem ind i hinanden så det ligesom ender med 5 armringe i en guirlande. Super smart. Dine er super flotte :o)

Cecilie L. sagde ...

Hej :) jeg har hæklet armbåndet i to farver neon - det er blevet rigtig flot: http://haekleland.blogspot.dk/2013/07/hklet-armband.html