søndag den 29. august 2010

Altid en farve der passer?

Det er vist ingen hemmelighed mere at jeg er vild med pink?
 Men jeg er også vild med, at man altid kan finde broderigarn i de farver man skal bruge, fordi farve udvalget bare er kæmpe stort.

Ville ønske man klunne have lige så mange farver i bomuldsgarn.
Nu har jeg samlet i flere år, men der alligevel mange farver jeg ikke kan matche.
De første hæklede armbånd jeg eksperimenterede med, blev lavet af broderigarn, for det var det jeg lige havde ved hånden. Måske man skulle prøve det igen?
Eller bare kaste mig over broderibølgen?
Alene ved Stof & Stil er der 60 farver i udvalg. Og DMC har vel endnu flere.
Bruger du også broderigarn til andet end broderi?

5 kommentarer:

Sacha sagde ...

Jeps.

Jeg knytter af dem, ved ikke lige om det er makramé eller om det har et andet navn, men til de flade, hvor man slår en knude af gange over flere tråde.
Det synes jeg er langt lettere at arbejde med end end med garn.

Pernille sagde ...

Hej Karen

Jeg synes du skulle få en lille egen produktion af bomuldsgarn i klare friske farver og rigtig mange nuancer, jeg synes selv det er svært at finde de rigtige nuancer, især nu til mit kæmpe hækle projekt på 384 stk oldemorsfirkanter.

Inger Lises Verden sagde ...

Jeg har lige købt en lille stak til at hækle små blomster, jordbær og en sommerfugl til en kæde... et af projekterne i bunken...

Karen sagde ...

Jeg har strikket et stribet halstørklæde til min ælste søn i uldbroderigarn i en lidt tyk kvalitet. Jeg fandt nemlig en hel kasse uldbroderigarn med over 300 stk til 10 kr. Og der var et hav af farver, så det var bare at starte fra en ende.

Sofie Legarth sagde ...

Hej Karen og andre, håber det er ok jeg lige kommer med en forespørgsel, men nu vi er ved garn, er der så nogen der ved hvor man kan finde neon farvet garn? evt. en web adresse.