onsdag den 18. august 2010

Hvordan ændrer man stil?

Jeg skulle vel hellere spørge
Hvordan ændrer du stemning?

Jeg har en yndlings plante...både ude og inde.
Ikke for duft men for farve og stil.
Den passer til mine små stil skift i boligen.
Basen her har længe været hvid med antique/fransk/sort look.
Sidenhen kom stærke farver klatter til.
Det blev til lidt pasteller med neon, og nu er jeg på vej i hvid med PINK & ROSA med PINK.
Jeg skal nok vise lidt billeder her på bloggen, som det skrider frem.
Det er aldrig drastiske tiltag hos mig, for der skal bare små ændringer til så får det en ny stemning.
Det har som regel været på vej i længere tid,

Hvordan bor du, hvordan ændrer du?

9 kommentarer:

KirstenK sagde ...

Hmm...jeg ænder ej heller drastiske ting, blot lidt flytten omkring og lidt ændring af farver hist og her...

Unknown sagde ...

Jeg ændrer vist ikke rigtigt - jeg tilføjer vist nærmere ;) Vi bor med rigtig mange farver og rigtig meget legetøj.. sådan var det osse før vi fik Arthur, men det fortalte vi ikke sundhedsplejersken som var meget imponeret over hvor meget vi havde gjort ud af det :)

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...

Hej:0)

Jeg har ændret stil fra Fransk Stil til Sommerhus stil.
Trængte så meget til farver i mit liv.
Og så solgte jeg alt det som, ikke betød det store for mig og begyndte at finde noget med farver.
Det har helt klart gjort meget for mig, at få de mørke farver af vejen.
Du kan kigge ind på min blog, der er et indlæg, hvor jeg har lagt før og nu billeder ind.
Knus Susi

Unknown sagde ...

Karen...

Det er godt nok et interessant spørgsmål...

Jeg har længe ønsket at ændre stil, men må indrømme at jeg er sååååååååååå dårlig til det.. Jeg er ikke godt til at smide noget væk, eller gemme væk for den sags skyld.. Jeg bor derfor i dag som jeg har gjort i nu 3 år. Til trods for at jeg drømmer om at der kom en og tilbød at hjælpe mig med at bruge det dejligste ting jeg har på ny og spændende måde, med de mere antikke møbler som jeg gerne vil skifte ud med.. Men når alt kommer til alt handler det jo også om penge til sådanne ting. Det er jo ikke helt billigt at skifte ud i større stil..

men hvis vi taler om de små ændringer sker det som hos dig i form af blomster nye vaser puder, ( de kan gøre en himmel til forskel)eller nye billeder.

Når alt kommer til alt er jeg som gamle mennesker, har stadig ting som stod fremme for 10 år siden.. kan ikke selv fjerne dem. Er det en smule neurotisk? py ha.. svar ikke på det ;o)

Jeg vil glæde mig til at se hvordan det skrider frem.. måske jeg får mod og inspiration der fra..

Lone

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Der skal kræses for sanserne, jeg kan godt lide at omgive mig med noget der stimulerer sanserne, både synssansen, lugtesansen med dejlige duftende blomster, følesansen og høresansen, så der bliver ikke sparet når der indkøbes kunst, smykker, tøj, som også skal tale til følesansen og være behageligt at have på, god musik til høresansen, og gode råvarer til smagssansen, jeg ved ikke om det er stil Karen eller livsindstilling, men det skal ihvertfald bringe mig i godt humør.

Ditte sagde ...

Når inspirationen kommer over mig, prøver jeg at tænke "outside the box" - lidt som du gør nu.. Når man er vant til pastelfarver, så fyre lidt neonfarver ind for at se om det passer sammen ind til, hvad man har lyst til lige nu..

Så prøver jeg ikke at blive alt for følelsesmæssigt bundet til tingene, så er det lettere at sælge/skifte ud, når der er brug for det.

Henny sagde ...

Jeg har skiftet stil fra sort, hvid til en million af farver.

Alle mine møbler er nu næsten blevet malet (før var de afsyret), og så har jeg malet en masse farverige billeder, og hæklet/syet puder i farver. Og sat kulørte stearinlys i stagerne.

Er meget tilfreds med resultatet. For hvorfor bo sort/hvid, når jeg elsker farver, og mit nye hjem afspejler jo mig nu....

Anonym sagde ...

Hmm stil - altså gid jeg kunne det der med en stil. Min stil er lige nu nok rod og kaos. 4 Børn de har hver deres måde at skabe stil på, mest i form af : "hvor skal vi nu rode"..men jeg prøver rigtig meget det lyse og det lette piftet lidt op med lidt stærke farver hist og pist.Måske er det bare sådan at stilen afspejler mit liv rigtig meget lige nu :) Men det ser skisme godt ud når der er stil i rodet :)

Tak for et rigtig godt spørgsmål:)

Thinkingspace sagde ...

Jeg ændrer vist ikke stil, men videreudvikler lidt, gør man vel altid.

I mit hjem er kunsten dominerende, så når jeg har lyst til forandring flytter jeg oftest rundt på tingene. Nye pladser, andet lys, nye sammensætninger ændrer det samlede indtryk.

...og så suplerer jeg samlingen, så ofte jeg har mulighed for det. I mit hjem er det ok at prioritere kunst over så meget andet på budgettet. :-)