tirsdag den 19. maj 2009

Må jeg præsentere Lone, Sonja og Corinna

Jeg har fået en ny samling. Aluminia. Egentlig var det kun ovale fade jeg samlede, men lige pludselig har det formeret sig.....smørbrikkerne her fandt jeg på bagagerums marked i Silkeborg forleden. 6 stk. fine og intakte.
Og kendetegnet under bunden er i orden.

Der har sneget sig et enkelt fad ind med blå kant...stadig med samme mærke under bunden.


Og her er så LONE. En lille flødekande jeg arvede sammen med min ældste margrine dåse.

Og den inderste lille skål fra et skålesæt.

Og det ovale fad i en særlig lille udgave. Lige nu med en samling af min søsters hjemmegjorte sæber.

Det eneste der falder udenfor stellet, men som alligevel passer til, er denne skønne peberbøsse.
Den har været min oldefars, så den er den ældste i min ellers "nye" samling.
For har man mere end 2 af en ting er man samler....hvis man er mig!!! :)

Sonja og Corinna viser jeg ved en senere lejlighed. De er ovale fade i grønt og blåt.

6 kommentarer:

Jeannette Mariae sagde ...

Det hele ser så skønt ud. Tak fordi du deler ;-))))

Unknown sagde ...

Det har lett for å formere seg......
Det var bare fine ting likevel og da gjør det ingenting om de formerer seg litt.:-)

Charlotte sagde ...

Hvor er det fint!
Jeg er ret så vild med den lille buttede flødekande. :-)

Mona sagde ...

Ha, kender godt dét med at samle. Er man disponeret, kan det være svært at stoppe :)
- Har faktisk aldrig set smørbrikker fra aluminia, de er sikkert ret sjælne (?) - men nu har du ihvertfald fået mig til at ønske sådan nogle!!

hanne ewald sagde ...

Er netop kommet hjem fra loppe kræmmer marked under lillebæltsbroen. Hvor jeg købte mig en Jeanette /vinrød serveringsskål med hank og hvid med blå striber inden i / den var meget fin, så jeg er glad! Der var også en del confetti - dem kan jeg egentlig også godt lide,men de var ikke billige !- da jeg jo ikke ligefrem mangler noget somhelst køber jeg altså helst når der er tale om et kup !

barnigjendesign sagde ...

Dette er et veldig hyggelig servise. Det får meg til å tenke på Laura i Matador, min absolutte tv-favortitt, ever.
Ha en god helg!