tirsdag den 22. september 2009

Transport trappen

Jeg tror alle der bor i hus i flere etager kender "transport trappen".Det er det fænomen, at man lige lægger det på trinene man skal have med op næste gang.

Det kan være rent vasketøj, rene tandkrus eller noget helt 3.
Som her....


Min mand er vild med siencefiction bøger og har lige købt et par kasser af en kollega.
De skulle så lige transporteres ovenpå.
Det viste sig faktisk at se så dekorativt ud, at de fik lov at stå der i en uge.
Endelig har vi bogreoleplads nok :)

13 kommentarer:

borghild sagde ...

Så GODT å høre at flere har en transporttrapp;) Her blir alt fra barnas tegninger (de som skal lagres til barnebarna kommer;), tøy, leker og MYE annet lagt i trappen - for kun å ligge der til neste gang man skal opp. Merkelig at det tar tre uker før neste gang man skal opp på barnerommene;) Ha en fin onsdag! Klem B:)

Anita fra hjerterommet sagde ...

Ja jeg vet alt om transport trapp! :) Bor i et rekkehus over 4 etasjer så det blir mye liggende i trappen som skal opp eller ned.. ungene har en tendens til å løpe forbi alt sammen, akkurat som om det er helt naturlig at bøker, klær, plakater og leker ligger i trappen..

KirstenK sagde ...

Ja, fænomen kender jeg også, jeg har kurve til at stå, så synes jeg det ser kanpt så rodet (host) ud, Det der med bøgerne ser faktisk fint ud, måske man skulle prøve det i stedet for mere reolplads...som vi i høj grad også mangler...

Birgitte sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Unknown sagde ...

En sådan trappe har vi også :-)
Jeres trappe er meget smuk.

tusindfryd sagde ...

Jep såddan en trappe har vi også ;-) Det er ikke småting man kan få stablet op på et par trin for ikke at skulle løbe hver gang man lige falder over noget ungerne har fået listet med ned!
Til vasketøjet der konstant cirkulerer mellem 1. sal og kælderen har jeg en hær af store bæretasker :-)

kundskabogkaos sagde ...

Jeg har desværre ikke nogen transport trappe, og jeg er ret sikker på at mine naboer ville finde det en smule underligt, hvis jeg begyndte at pynte trappen i vores opgang med bøger eller andre fine sager...og mange tak for din mail ;)

RikkeW sagde ...

He he he, hvor er det sjovt at høre om alles transporttrapper, vores er osse en transporttrappe, som ungerne fuldstændig har misforstået idéen med. OG vasketøjet bliver kylet ned af kældertrappen til nogen sorterer det nede foran maskinen, selv vores 2årige datter ved at beskidte sager kan komme den vej. Det bliver der meget sjov ud af....
Fortsat god transporttrappehyggedag fra Rikke på Bornholm

Helle : sagde ...

Jeg kan godt se at det pynter og at I har reolplads nok, men pas nu på at det ikke ender med et brækket ben ;-) pga. pladsmangel.

Tak for din søde hilsen på min blog, det varmer meget!

SOLSAUM sagde ...

Ja, "den" trappa kjenner eg godt!
I vårt hus er det også ei slik trapp. Det er noko rart med den: det er ikkje alle tinga som kjem stort lenger enn til trappetrinnet. Jentene brukar og å legge ting i trappa, og det er så lett å gå forbi... Skal tru om dei trur at det går opp av seg sjølv eller at det er eit transportband i trappa..... ;.)

hanne ewald sagde ...

Ha, det der sker også hele tiden hjemme hos os!
Men min mand HADER det så det kommer ikke til at stå en uge !

Ulla sagde ...

Fantastisk ord! Transport-trappe.
Jeg er selv indehaver af en, og lige nu er den igang med at transportere beslag til en hylde jeg skal have hængt op på første sal samt en stak rene håndklæder :-)

Bettina sagde ...

Halløj, hvor det ligner vores trappe... der bare bærer mere præg af, at kun *jeg* husker at ta' ting med op. :o/
Vi har dog en decideret trappekurv til at fange det meste (den er med "indbygget trappetrin"), men den hjælper faktisk ikke på det. :o/
Min mand lever og ånder også for 2.-hand scifi-bøger, de fylder det halve af hans hjemmebyggede, indbyggede reolvæg. Så på mange måder genkender jeg dit indlæg. :o)