torsdag den 10. september 2009

Til os der elsker svampe

I det nye nummer af Marie Claire idées fandt jeg de fineste sider med svampe man bl.a. selv kan lave. Hvad med denne læder svamp?


Eller disse syet på et grønt tørklæde?


Eller disse 2 skønheder?


Eller pigen i skoven i den skønneste stemning....GRØN!


Jeg har nu i 1½ år hæklet svampe. Inspireret af Elsa Beskow. Det resulterede i et mønster man kan købe hos Stof og Stil. Du kan stadig få det, selvom det er et år siden det udkom.


Jeg har hele tiden selv hæklet frit i størrelse og form. Og videre udviklingen er jo de små brune champignons med brune lameller.



En kær kollega ved jeg er vild med svampe, så hun gav mig dette fine glas. Måske det kunne indeholde kantareller?


Svampe og efterår.....det hører bare sammen. I London kender jeg en restaurant hvor man kan få retter kun med svampe.....dumt jeg ikke noget oftere er i London, for jeg elsker svampe. Gør du?

13 kommentarer:

Unknown sagde ...

Jeg elsker svampe... Specielt dine hæklede...

Unknown sagde ...

Hej Karen, jeg er lidt fasineret af pigen i skoven... Er det mon ægte svampe? Jeg er ikke så glad for svampe. For nogen er det en delikatesse og mig er det nogen trælst at bide i... :-)

Jeg kunne simpelthen så godt tænke mig at lære at hækle... Der er så mange fint hækleri, som jeg ville ønske at nusse med..

Ulla V. sagde ...

Åh, jo!! Og jeg elsker at gå med min mand i hånden og samle dem i skoven. Det er vidunderlig afslapning. :))
Men jeg elsker også at spise dem - vi får dem ofte ristede på panden i smør og så på et stykke brød. Eller som tørrede i alle mulige retter.

Men jeg er nu også vild med de mange forskellige svampe du har fundet. :)) Læder og hæklet må være mine favoritter...

Juliane | Fröken Skicklig sagde ...

Jag ÄLSKAR svampar... Titta gärna förbi min blogg, då får du läsa om William och May´s hemliga skog ;-)

Kram, Juliane

Ragnhild / Wallas Verden sagde ...

Svampene dine er så fine. Og vet du, jeg har bestillt fra Bloomingville slike heklede svamper eller sopper som vi kaller de og paddehatter som de heter siden de er danske. Håndheklede røde og hvite.

Likte veldig godt de som var på skjerfet også. Skjønne.

Jeg skal få lagt inn mulighet for dere Svenske kunder også å bestille. Jeg har jo hatt flere forespørsler. Og det er jo ikke vanskelig. Krdittortløsningen min fungerer allerede på kort fra hele verden så det er bare å få lagt inn et portotillegg.

Ønsker deg en superduper helg
Klem:)

Anonym sagde ...

Jeg elsker svampe og om en uge tager jeg til Sverige og plukker nogle af dem. Måske der skulle hækles en flok inde? Får da ganske meget lyst til det af dit indlæg!

tusindfryd sagde ...

Elsker svampe både de spiselige og de ikke spiselige... Af de spiselige foretrækker jeg kantareller i tomat/løgsovs på ristet daggammelt franskbrød hmmmmm og det er netop det lidt anderledes bod i svampe der gør dem ekstra delikate.
Af de hæklede ,ja der har jeg jo brugt dit mønster flittigt ;-)
God weekend !

Birgitte sagde ...

Yes, og jeg har strikket rigtig mange af dem, også fra opskriften fra Stof og Stil.
Kan nu også godt lide de brune.
Godd dag;-)

KirstenK sagde ...

Jeg elsker også svampe, af de spiselige mest champignon og kantareller...dine hæklede er rigtig søde, men jeg er helt syg med dem på det grønne tørklæde...

hanneb sagde ...

Jo, de svampe du viser her er simpelthen skønne. Måske jeg skulle gribe en hæklenål...:-)
Men de spiselige, siger jeg NEJ tak:-) Altid lidt pinligt at efterlade en tallerken fuld af champignoner:-)

Tina - omme i London sagde ...

Jeg elsker svampe, bor i London og ved ikke hvad det er for en restaurant du snakker om! :) Maaske man kunne luske et navn ud af dig?

Grip dagen sagde ...

Jeg gikk nettopp tur i skogen og tok mange flotte bilder av sopp - eller svampe, som du sier.
De er flotte å se på.
Men jeg spiser champignon og kantareller, men jeg plukker dem ikke selv...
Men heklede sopper liker jeg best. Nydelige!
De er også fine å henge på klær en syr. Gøy med "det lille ekstra".

Ha ei flott høsthelg!
Klem Marit

Anonym sagde ...

Selvtak for hilsen :-) Pudsigt nok faldt jeg over din side samme dag, som jeg havde lagt min give-away ud og blev inspireret til det lidt mere simple look. Glæden over hvad 3 rækker fastmasker og en knap kan er da skøn!
Jeg har problemer med både adgang og kommentarer på wordpress - men det bliver forhåbentlig bedre når jeg får flyttet til eget domæne snart.
Ha' en dejlig weekend.