søndag den 24. januar 2010

Det der ligger bag. Et lille søndagsfif.

Sådan sælger man varen! Jeg har taget et kig i den nyeste Kvickly avis. Super flot så det ud, så jeg håber ikke de tager det ilde op, at jeg viser deres gode sider videre. Tag et kig. Reelt er der vist et par sko og et fedt tørklæde der er lilla, men resten er kun skabt, ved det der ligger bag.
Lilla baggrund, lilla prismærker. F.eks. de lys der. Dem vil jeg da bare eje...koste hvad det vil! For billedet er lilla og lækkert.

Mange tænker sikkert sådan når de tager billeder til bloggen? Eller gør vi?
Nu har jeg lagt ideen ud. Hvis du tænker bevidst på hvad du ser, og bruger det, bliver din egen blog helt automatisk endnu flottere....det er jeg sikker på.

4 kommentarer:

En fugl i hånden... sagde ...

He he, lige præcis Karen! Og ja, du kan tro, jeg tænker sådan. Kan gang på gang fremvise det fineste hjem på bloggen, selvom her reelt ligner jerusalems ødelæggelse ;). Jeg kan godt lide de idylliske blogificerede blogge, men synes altså også vældig godt om dem, der i ny og næ viser hverdagen, som den virkelig er, med rod, mis-match og halvfærdige projekter :)

Ha en skøn søndag
Hilsen Helle

KirstenK sagde ...

Jovist er ideen god, blot skal man huske at billederne kun er skabt med et eneste formål, nemlig at sælge. det er der for så vidt ike noget i vejen med og det er jo heller ikke det dit indlæg går på...

LS sagde ...

Jeg er helt u-enig! Bortset fra billedet med fyrfadslys er der tale om helt alm., ordinære pack shots. WYSIWYG-billeder. Kunden kan ikke forlange mere, end dét, der vises på billedet. Kun på billedet af lysene er der lidt stemning. Og "stemning" er jo nøjagtig, hvad vi finder i DINE billeder på bloggen. Derfor vender vi tilbage til dem. Personligt er jeg aldrig vendt tilbage til et billede i et tilbudskatalog.

Karen sagde ...

Hej LS
Det er sjovt så forskellige vi er.Jeg bliver faktisk vildt inspireret af reklameaviser. Gode vinkler, smarte baggrunde og hvad det gør ved varens pr. værdi hos forbrugeren. Men du har fuldstændig ret, der hvor de kun laver prisen en farve er det ordinære packshots...men de får det hele til at have modefarven lilla så vi måske tillægger varerne mere "moderne" værdi end de reelt indeholder.
Jeg synes bare det er smart at kæde tingene sammen ved hjælp af en farve. Det var egentlig bare det jeg vil have andre til at tænke over....lidt analyse af hvad man ser skader nok aldrig.
Tak for din kommentar :)
Karen