lørdag den 25. september 2010

Efterårs-have-sysler



Jeg har været på planteskole i dag for første gang i lang tid.
Haven er ofte Pindsvinets (min mands) opgave,
men lige det der med løg lægning vil jeg så gerne have lidt indflydelse på.


En hel del tulipaner blev det til, ranunkler og narcisser ja og Anemoner.

Nu er der bare tilbage at håbe, at både Vorherre og biller, laver og frosten vil os det bedste.
Så der bliver rigelig grund til at glæde sig til næste forår.
Jeg ved godt et sikkert er tidligt at lægge løg og knolde nu, men de foregående år er jeg kommet for sent.
NB. Min mor havde det smarteste lille jern, man kan lave huller med i lynets hast.
Fik ikke spurgt hvor det er fra eller hvad det koster.
Det det var altså død effektivt.

5 kommentarer:

Angelikas quilts and knits sagde ...

proev at kigge her http://www.amazon.de/Gardena-3412-20-Blumenzwiebelpflanzer-Pflanzl%C3%B6cher-Durchmesser/dp/B0001E3W8W

Kirsten Søeballe sagde ...

Det er ikke for tidligt at lægge f.eks tulipanløg nu.
Tivoli har haft løgdag i sidste weekend ,hvor man kunne komme derind og lægge et løg i jorden.
Glæder mig til at se billeder til foråret af jeres blomster :-)

***Hos Mutter*** sagde ...

Det lille løg jern kan du købe på alle planteskoler. Føtex/Bilka har dem også ofte.

Men det er faktisk hurtigere at grrave et hul, smide løgene i og dække til.

Marianne sagde ...

hej Karen

super fine løg du har fået i haven :) så nu krydser vi fingre for at blomsterne bliver mindst lige så flotte som på billederne

go lørdag aften
kh

Moster Mor sagde ...

Kan man købe gode løg på nette eller er de lige så gode dem man bare køber i jem og fix. Det er første år jeg har have så jeg skal jo lige lære hvor jeg få flest blomster for pengene.:o)