torsdag den 16. september 2010

DIY smukke alt-muligt-dåser.

Inden et af mine hæklekurser, havde jeg dekoreret nogle dåser med Japanpapir. Der blev kigget langt efter dem,  så jeg lovede faktisk at informere når papiret til dem landede i Søstrene, så det er hermed gjort. 16 forskellige ark Japan papir i A4 størrelse i en pose til 58,80 dkk. ude i butikkerne nu.
Mål højden på en brugt, rengjort konservesdåse og klip papiret til efter målet.
Jeg sætter ganske enkelt papiret fast med tape, men man kan jo også lime med dekopagelim (lim lak) hvis det skal holde i længere tid.
Mange andre har gjort det før....naturligvis. Men de bliver da lidt fine med japanpapir ikke?

16 kommentarer:

Darling L sagde ...

Smukt papir - fin idé. Virkelig smukke og fine billeder - de emmer af en helt særlig stemning synes jeg!
Tak!

Anonym sagde ...

Jeg beundrede papiret igår i min lokale butik, det er vitterligt smukt og ser meget autentisk ud (så vidt jeg kan se).
Fin idé med dåserne!
Mvh. Ida

PUK sagde ...

UPS - det kræver vist en tur i nærmeste Søstrene-butik i morgen. Har nu en anden idé med det skønne papir:)
KH Puk

Menannes- Mojo sagde ...

Uh, det papir skal da vist med mig hjem.
Super ide´

Darling L sagde ...

Er det i øvrigt en glashylde i vinduet? Det kunne jeg så godt tænke mig i køkkenet - det er utrolig smukt!
Kh Louise

Karen Klarbæk sagde ...

Hej Louise
Ja, det er en hærdet glashylde.
Den er nødt til at have støttepunkt både i siderne og på midten. Vi har den, men til gengæld intet gardin.

Karen

KirstenK sagde ...

Jo de er rigtig fine, og rigtig fine med japanpapir!

Junette sagde ...

Gisp, afsted med mig.
Jeg har i årevis jagtet japan papir i Danmark (jeg kalder det altså origamipapir eller chiyogami). Det er bare ikke til at finde det "rigtige" med silketryk.
Er heldigvis så priviligeret at min bror har bosat sig i Japan, så jeg får jævnligt forsyninger. Men aldrig nok! :-)

Line sagde ...

Meget meget smart, mangler lige sådan nogle fine dåser nede på mit værksted til ale mine redskaber. Super ide´. Tror jeg vil bruge weekenden sammen med min datter og nogle dåser!
Kh Line

Puk sagde ...

Jeg var ellers i alle byens søster-butikker - i sidste uge :(
Men så må jeg jo afsted igen :)

Else Marie sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
anette lyskjær sagde ...

Tror da vist lige jeg skal samle lidt dåser sammen, for dine approprierede af slagsen, vil se helt eventyrlige ud i mit hyldesortiment ;) Af sted af sted til Søstrene.......

Anonym sagde ...

Tak Karen. Det er da selvfølgelig dekopagelim, jeg skal bruge til de æsker, jeg vil 'pynte' med papir. Så langt havde jeg ikke tænkt, og jeg har da ellers brugt lidt tid på at overveje det. Hvordan kan det være, at man til tider slet ikke tænker logisk? :o)
God weekend. Marie-Louise

HanneZ sagde ...

Ih, altså Karen, jeg fløj jo ned i min afd. af Søstrene (Herning)
Og måtte spørge efter dette papir, men det får de ikke fordi der var sket en fejl.....jamen hvad gør man så, -jeg kunne lige bruge det til nogle fine japan-dukke-klipperier...
PS. Fik forøvrigt skabt lidt ravage, fordi jeg fortalte at du havde skrevet om det på bloggen....hi.hi.
God weekend!

Karen Klarbæk sagde ...

Som I kan sepå Zachos indlæg er der noget de er svipset.
Herning har ikke fået.
Der er også et par butikker der allerede har solgt deres.
Jeg håber ikke I går forgæves.
Ellers send en mail på:
klarbaek@vip.cybercity.dk så skal jeg se om jeg kan hjælpe.

Karen

Anne-Mette sagde ...

Jeg har fået fat i noget af det fine papir i dag i butikken på Strøget i København - bare til info, hvis andre søger. Og ja det er virkelig fint.
Har dog lige beklædt dåser med tapet, så jeg har andre planer med det fine japanske papir:-)