søndag den 4. oktober 2009

Lav dine egne lagkage flag

Små nemt hæklede lagkage flag der kan bruges igen og igen. De sættes på en uparfumeret tandstik med spids i begge ender, og stikkes i kagen. Efter brug, kasseres tandstikken, og flaget kan vaskes i en vaskepose i din vaskemaskine.(Opskrift følger nederst)

Godt genbrug i disse tider....?

Vi havde veninder til pigerne på besøg i går, og de mente alle 4, at der skulle laves lagkage.

Lige et projekt for 4 piger på 6 til 9 år. De var ivrigt i gang. Men før de fik lov at gå om bord i kagen skulle jeg lige låne den til et par billeder.



Kagefadet er EDME fra Wegdwood. Stellet fås også i Skjalm P. i København.

Den fantastiske retro hånddrevne håndpisker har jeg fået af Wenche.




Med uddelingen af endnu en ide/opskrift fejrer jeg at 150 nu er med som faste læsere. Mange flere læser med ved jeg. Og alle jer der bare nyder lige at få "serveret", er da mere end velkomne til at lægge kommentarer. Bare et "hej jeg læser med " er nok til at gøre mig glad.

Jeg har åbnet, så også anonyme kan give kommentarer.

Her følger opskriften på lagkage flagene...og den er simpel.


Lagkageflag: 3 x 4 cm

Garn f.eks. cotton i dyb rød fra Stof og Stil. Hæklenål 2½ og enkelt tråd.


Hækl 6 rækker med 8 fm og vend med 1 km
Hæft ender. Sy kædemasker med tyndt hæklegarn som kors på begge sider og sæt en tandstik i kanten.

Følg instruktion til kædemasker øvert på min blog i højre side.

Opskriften/ideen må ikke bruges kommercielt uden mit samtykke. Og jeg håber da du linker til min blog hvis du hækler flag og viser dem frem på hjemmesider eller bloggen.

27 kommentarer:

Birgitte sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Birgitte sagde ...

Kære Karen.
Prøver igen uden stavefejl. De er for søde. Se dem i guld på en kæmpe hjertekage. Så er den hjemme. Tak for hjælpen;0)
Så mange armbånd. Det er godt, de skal sælges ellers ville jeg sige, at du var pyntesyg på dine arme haha.God dag kh Birgitte

Anonym sagde ...

Jeg vil gerne, på opfordring :-), smide en lille kommentar. Jeg kigger forbi stort set hver dag, for at blive inspireret. Og her hos dig er der jo masser af små overkommelige projekter. Som jeg kaster mig over med fryd.
Lige nu venter jeg spændt på en opskrift på de fine fluesvampe, og så skal de masseproduceres og bruges som en lille pynt på årets julegaver. Tak for inspiration og tak fordi du gider. /Annette

Mette Lykke sagde ...

Kære Karen.
Jeg er igang med at masse fremstilling af flag..
Din blog er super med gode ideer, og links til hvor og hvem..
Det er en stor daglig glæde at få et kig ind i din verden..
Knus fra en glad kone på Ærø.

Lisbeth sagde ...

Hej Karen!

Jeg læser din blog dagligt, elsker at følge med i de fede ting du laver :)

God mandag.

KirstenK sagde ...

Super ide med genbrugsflag...

Tina sagde ...

Hej Karen
Jeg har fulgt din blog en måneds tid - har ikke selv en, men nyder at læse andres - og især din, for hvor er den skøn, fuld af fede ideer og godt humør :-)

Jeg hobby-syer til min datter og jeg selv, og elsker boligindretning, men ellers er jeg ikke særlig krea!
Jeg vil så gerne lære at hækle, og tror bare jeg skal kaste mig ud i det. Kan du anbefale en go bog til formålet?
Kh Tina :-)

Pialouise sagde ...

Hej Karen
Det er derfor jeg elsker din blog. Alle dine små overkommelige, men supersøde og kreative projekter er fantastiske.
Jeg har leget lidt med dine hæklede armbånd og pyntet det med en hæklet blomst. Min datter er vild med det .... billede følger senere på min blog.
Næste projekt er en flagranke til juletræet, fødselsdage mv.
Rigtig god dag.

::Moia sagde ...

Kom over din blogg nå, og jeg må si at den er både inspirerende og fin, legger deg til min bloggliste og gleder meg til å følge med!
Ha en riktig god dag:)

fru westerskov sagde ...

Ja selvfølgelig skal vi da også have hjemmehæklede flag på lagkagen. Sidste vinter hæklede jeg flag-ranker efter inspiration på din blog. Det er rigtig god blog du har, som giver mig masser af inspiration i hverdagen.

Clemme/Trine sagde ...

Hvor er de bare fine de små flag, super idé :)

DiSign-Keramik sagde ...

Hejsa Karen
Sikke fine flag. Jeg er desværre ikke dygtig ud i hæklingens kunst, men jeg må vist prøve at øve mig. For de flag er da ikke til at stå for. Rigtig god gaveide.

Jeg er lige begyndt i den her blog-
verden. Og nyder at læse alle de dejlige kreative blog's der er. Har også fået lavet en selv.

Mange hilsner fra Dianna

Anonym sagde ...

Hej Søde Karen

Jeg er også flittig læser ;o) Savner dig og de andre i indkøb - starter tilbage på arbejde den 16/11!! Har virkelig hygget mig herhjemme sammen med Lukas. Han startede i Dagpleje i torsdags - det er underligt, men dejligt for både ham og jeg. Nøj alt det jeg får lavet herhjemme...

Hils alle de andre jeg kender

Kæmpe knus fra
Ulla

Mia fra Makværket sagde ...

Hej Karen, jeg er en af de nye der læser med og glæder mig til at kaste mig over flag til snor og bord!!
Tak for en fin blog - og hermed en opfordring til at kigge på min, den er helt ny :)
Kh. Mia

Anonym sagde ...

også en lille hilsen fra mig:o) følger fast din blog for at blive inspireret. Nyder at kigge forbi :) KH Mette

kundskabogkaos sagde ...

iiihhh Karen altså-Har du lavet en lagkage bare for vores skyld?? Hvor er det sødt af dig ;) det er forresten en rigtig god ide, altså med genbrugen, så vi kan skåne miljøet! /Sarah

Frøken Nobel sagde ...

Får helt lyst til lagkage....og til at hækle flag! Jeg må snarest i gang! Tak for en skøn blog, som jeg henter meget inspiration fra!
KH Mette

Anonym sagde ...

Hej Karen.
Jeg er en af de "hemmelige" fans :)

Jeg har først for en uges tid siden opdaget din blob, og nu er jeg her næsten dagligt, for liiiige at se hvad du byder i dag.

Din blog ligger helt i top af mine farvoritter, og jeg er imponeret over din indsats. Tak for den.

Kh. Mia

Kathrine sagde ...

Kære Karen
Sikket dejligt indlæg - og skønne billeder.
Jeg vil glæde mig til at gå i krig med flagene! Tak fordi du deler ud af din kreativitet og mange gode ideer!
Mange hilser Kathrine

Unknown sagde ...

Jeg vil blot sige at jeg kigger lidt med i din blog, og dine fine lagkageflag har inspireret mig til at prøve hækle-kunsten! Indtil videre er jeg nået til luftmaske! Jeg skal jo starte et sted! :)

Vh, Maiken

Anonym sagde ...

Ej, hvor er de da bare for fine... Dem vil jeg huske til næste fødselsdag :-)

Mvh Signe

Johanne Busk Stormoen sagde ...

Så vil jeg da lilge sige hej, Som ny fast læser :-) Der er da sket noget siden 4 okt hvor du fejrede 150 faste læsere og nu 982, men det er også en fin blog du har. Må straks igang med Flagene. Ps. siger du til hvis du stareter nye Hækle hold op? (Johanne.busk@gmail.com) Er lige begyndt at hækle, og kunne fint trænge til at få fif. Kh Johanne

Johanne Busk Stormoen sagde ...

Øv ser nu det jo slet slet ikke er i nærheden af hvor jeg bor, desværre. Men er så glad for at jeg har fundet frem til din blog. Kh Johanne

Mor Lotte sagde ...

Skøn blog du har her..... kunne godt tænke mig at være fast læser...men knappen kommer ikke frem... øv....

men skønne flag, dem vil jeg straks gå i gang med, til 2 forestående fødselsdage....

God dag.... :o)

Stine sagde ...

Søde flag - dem vil en nyudklækket hækler som mig forsøge med.

Unknown sagde ...

Hej Karen.
Hvordan hæfter du det hvide efter kædemaskerne, så det ikke bliver synligt?

Karen Klarbæk sagde ...

Jeg hæfter dem under de hvide sting