søndag den 25. oktober 2009

Dage når dage er dejligst

Det bedste lige i dag er, at man ikke kan se ind i stuen her. Se hvor jeg sidder ved vores store spisebord, og lægger nyt blogemne på. Her i blogverdene kan man vise lige det alle andre må se, og så holde alt det andet skjult. I dag holder facaden. Der er stearin lys i vinduerne, ild i brændeovnen og redt seng. Men her holder det også op. Bordet her foran mig er fyldt i 10-20 cm's højde af projekter med knapper, scanner, glas med svampe og flag o.s.v.
Alt det der har været med i Odense og diverse grej vi brugte til udstillingen på messen....det står lige her foran mig og ude i gangen. ikke pakket ud, ikke ryddet op...kaos. Men udadtil holder facaden med stearin lys....vi hygger....det vil man tro, hvis man ser huset fra vejen.
Og vi hygger....helt rigtigt. For hvor er det dog ligegyldigt at det roder lidt, når weekenden har været travl og udfarende og skøn. Helt igennem skøn.

Skøn fordi jeg har set de fede ting. Som altid kreativt og indbydende. Som nu plancherne her, som jeg fik lov at fotografere på TANTE GRØNs stand i Fredericia.


De har fundet de SKØNNESTE badges med børnemotiver på. Helt retro. (Og på baggrunde af "mine" stoffer fra Stof og Stil).
Og vesten her...den passer jo lige ind. Det gode gamle sømandslook med bobler. Jeg elsker det.
Hvem der havde en lille dreng at lave sådan en "slip-over" til.

Men de der badges..dem kunne jeg da købe et par stykker af til mine døtre. Hende den lille i robåden på første billede kom de nærmest op at slås om da jeg kom hjem. Jeg må vist snart til Odense i TANTE GRØN butikken (find adressen på linket) efter et par til. Inden det er for sent. De må da blive "revet væk".(Koster 25,- dkk pr. stk.)

11 kommentarer:

Mette sagde ...

Skønne sager fra Tante Grøn. Når vi besøger familie i Odense i ny og næ, planlægges der altid et besøg i butikken.

Margith sagde ...

Vesten er da helt forrygende, fine ting.

Ulla sagde ...

Du siger: Hvem der bare havde en lille dreng at lave sådan en slip-over til.
Jeg siger: Hvem der bare kunne strikke sådan en fin slip-over til sin lille dreng :-)
Hvor er den fin! Ved du om hun laver på bestilling?

Unknown sagde ...

Jeg tror bunkerne og rodet hos dig , er hygeligt at skue, fordi det vidner om et kreativt hjem :-)

Birgitte sagde ...

Det er ved Farsø.
Jeg kunne fylde min taske med de små badges, altså udenpå ikk.
God dag kære Karen;0)

Birgitte sagde ...

vildt. Så har han vel begravet mine tipoldeforældre, mon ikke??

Inger Lises Verden sagde ...

Hej Karen!
Steen havde modtaget din mail, og ville sende den videre, men jeg ved ikke lige hvor den er blevet af... og han er på kursus.
Jeg har lavet min egen blog, fik sådan lyst til at udfordre teknikken og blev inspireret af din og dine bloglinks. Der er bare så mange skønne kreative ting jeg skal prøve. Mon ikke du kommer ind på min side hvis du klikker på billedet. Er meldt til din side.
Nød lørdagen i selskab med din mor og resten af familien. Godt at snakke med de dejlige mennesker!
Knus Inger Lise

Inger Lise sagde ...

Hej Karen!
Steen havde modtaget din mail, og ville sende den videre, men jeg ved ikke lige hvor den er blevet af... og han er på kursus.
Jeg har lavet min egen blog, fik sådan lyst til at udfordre teknikken og blev inspireret af din og dine bloglinks. Der er bare så mange skønne kreative ting jeg skal prøve. Mon ikke du kommer ind på min side hvis du klikker på billedet. Er meldt til din side.
Nød lørdagen i selskab med din mor og resten af familien. Godt at snakke med de dejlige mennesker!
Knus Inger Lise

Inger Lises verden sagde ...

Det går rigtig godt. Jeg ved ikke hvorfor mit billede ikke kommer med på mine kommentarer og så fik jeg skrevet den forkerte adresse til min blog. det er www.ingerlisepolksverden.blogspot.com

Julia sagde ...

meget, meget skønt og helt vildt inspirerende...

Kristina sagde ...

Hej Karen,

Jeg har fulgt din fantastiske blog igennem et langt stykke tid. Den er bare så fin og det er de mest fantastiske ting du far lavet;).
Jeg har selv oprettet en blogs fornyligt, men har stadig en masse at lære her i blog verdenen. Men det kommer nok.
Jeg nåede desværre ikke til messen i weekenden, det ville jeg ellers rigtig gerne. Så ville jeg lige have hilst på dig LIVE.
Jeg bor i Odense og kender til den fantastiske "Tante Grøn". Forleden da jeg var derhenne så jeg også de fine badges i vinduet. Jeg så også en fin reklame på dig og dine armbånd....
Nå, ville bare lige sende dig en hilsen.
Hej, hej...