søndag den 4. oktober 2009

Gør det selv Hårnåle a la 40'erne

Jeg havde besøg i går af min allerbedste blog ven Wenche/Tusindfryd. Hun er ud over at at være rigtig sød og hjælpsom, så super kreativ, at det straks sætter gang i nye projekter i mit hoved.

Wenche har hjulpet mig med at købe metal overtræks knapper på etsy. Jeg er ikke så hurtig til at organisere køb og hvad jeg skal bruge, men det ved Wenche alt om og hun er heldigvis så sød at hun har ordnet det for mig. (Tænk at sådannne venner findes?)

Og når man arbejder med venner som Wenche, så følger der da lige en lille stak stof med der specielt egner sig til knapper (størrelsen på mønsteret)...utroligt ikke?
Sådan ser det altså ud grejet....

Og min lynhurtige ide var, at man kan sætte dem på hårnåle.

Det er nok set før? Men det virker altså....og det er lynhurtigt.




Det her grej vil jeg stadig bruge til mine roleau og hæklede armbånd. Men øjet i knappen her er altså for lille til at komme over en hårnål. PRYM overtræksknapper fås i Stof og Stil.
Husk du skal købe "formen" med, så går det som en leg. Ellers skal der ries....og hvem gider det?

God til at google???? Ellers må du spørge søde Wenche hvor metal knap grejet fås fra..

10 kommentarer:

Lis Rylander Karlsson sagde ...

De blev godt nok søde, Karen:)
De der metalovertræksknapper er de bedste! Tror du man kan få dem i DK? Synes jeg har ledt overalt, nemlig.
Får du mon mails fra mig? Jeg er i tvivl om de kommer frem.

God søndag:)
Kh, Lis

Helle : sagde ...

Rigtig sød ide, så kan spænderne jo lige komme til at passe til det man skal have på !

God søndag !

Dejligt med sådanne venner :-)

jeanette hegaard sagde ...

De ER bare rigtig søde, jeg har også haft gang i den store produktion :).
Jeg har købt nogle knapper med flad bagside, så man kan lime dem på ringe, spænder mv.

Unknown sagde ...

Har godt nok også stærkt på fornemmelsen , at hende Wenche/Tusindfryd , er en meget skøn og dejlig kvinde :-)
Og jer to i samme rum- det kan da kun blive godt !

Ida sagde ...

OJoj.. dette må bli mitt neste prosjekt! Ser jo virkelig ut som en lek! Synd jeg har kjøpestopp i oktober - kanskje jeg skal la kjøpestoppen gjelde alle andre steder enn stoff&stil ;-D

Nydelige!

Karen Klarbæk sagde ...

Hej Lis
Har sendt dig en lang mail...

Det er nemlig smart det med matchet Helle, du har helt ret.

Jeg har også allerede til ringe og brocher fra Wenche. Men tak for indputtet Jeanette

Og ja...der er ren energi når vi er sammen Weche og jeg.

Hvorfor et købestop??? Du må bare se at få lavet noget du kan sælge så det er selv financieret søde Ida.
Men det er måske som her tid der mangler????

tusindfryd sagde ...

Hej søde
De hårnåle er blevet super fine, glæder mig du er kommet igang med knapperne ;-)

Jeannet sagde ...

Hej karen

De er skønne de der knapper. Flere på samme hårnål/spænde giver også en rigtig sød effekt og ville være perfekt til julebazaren til jul.
Jeg er nu også vild med dem i metal.
Har brugt dem i flere år og kun fundet dem hos stofdillen.
Var det billigt at købe dem på etsy
? 100 stk i en pose?
Ps Havde du ikke boet i Silkeborg(hvilket er en ret smuk by) så havde jeg altså hoppet med på et hæklekursus

Unknown sagde ...

Ahh - hvor ER de fine!
Har også beundret Tusindfryds fine, fine produktion!

Sådanne veninder er simpelthen det bedste i verden, tillykke med hende!

gasfyr sagde ...

Super flotte hårnåle,

God aften