torsdag den 8. oktober 2009

Bestillingslisten

Min yngste datter kom hjem fra skole i forgårs med en lille blok. På blokken var de fineste små 2 farvede firkanter, og ud for hvert felt, stod et pigenavn.

Jeg spurgte til, hvad det var. "Det er en bestillingliste til armbånd jeg har lovet at lave".
Min forundring var stor. "Mor de skal have dem inden efterårsferien, for det har jeg lovet. Så du bliver nok nødt til at hjælpe mig også, for jeg er ikke så hurtig endnu".


Her var så lige 2 afteners arbejde til mor her.....


I aftes blev jeg færdig.....for det er da ikke til at stå for vel?
Herunder de armbånd pigerne herhjemme selv har lavet. Men det havde nok taget til Jul hvis hun skulle selv min lille Ida Katrine.
Herhjemme arbejder vi efter min mors "ordsprog".
"Alle kan se hvor pænt det er lavet. Der er ingen der spørger hvor lang tid det tog"
Så pigerne gør sig umage, og der trævles op, hvis det ikke er i orden.






26 kommentarer:

KirstenK sagde ...

Sådan en bestillingsliste ville jeg heller ikke kunne stå for...

Marie-Louise sagde ...

Hvor er det bare utrolig sødt. Ikke til at stå for :-)

Sonnie sagde ...

Sikke en super sød seddel, hvor er de dog sjove de børn :o)
Har først lige opdaget dig her i blogverden. Sikke en kreativ og hyggelig side du har her.
God dag

Pernille sagde ...

Dine piger er meget heldige, at have en mor som dig. :o) Ha' en dejlig torsdag.

Tine - den kreative and sagde ...

Nu ved jeg ikke, hvor gamle dine pige er, men jeg kunne hækle allerede, da jeg var seks år gammel og jeg havde nok nået at få de lovede armbånd færdige til tiden helt uden hjælp fra min mor eller nogen andre, men sådant er vi jo så dejlige forskellige alle sammen.

Jeg var i Stof & Stil i Roskilde den dag blandt andet du var på besøg derude og jeg var dybt forbavser over hvor "gamle" samtlige af dem, der sad rundt om bordet og som skulle lære at hækle noget så simpelt som et armbånd, var.

I min verden kan det simpelhen bare ikke passe, at folk i den alder ikke kan finde ud af noget så simpelt som at hækle et armbånd ??? Jeg har i hvert fald meget svært ved at forstille mig, at det skulle være tilfældet, men det fandt jeg så ud af, at det er, og det er chokeret over.

Fru Thornholm sagde ...

Sikke en sød veninde, din datter er! Tænk at sige ja til alt det :-)
Jeg synes det er dejligt at så mange gerne vil lære håndarbejde. Selv kan jeg heller ikke hækle - endnu - men så kan jeg så meget andet! ;o)

DiSign-Keramik sagde ...

Hejsa
Sikke fine armbånd og rigtigt som de andre skriver, dejligt at mor ville hjælpe med at hækle.

Lige en kommentar til TINE - DEN KREATIVE AND.....
Det er jo ikke alle som er lige gode til alt. Det kan godt være du syntes at det er simpelt at hækle, men jeg er faktisk også en af de "gamle", som heller ikke kan finde ud af at hækle, men jeg kan så heldigvis så meget andet.

Med fare for at blive upopulær, så syntes jeg ikke du kan være bekendt at skrive som du gør....
Men det er så min mening.

Unknown sagde ...

Herlig tøs :-) Og godt du kunne hjælpe :-)

SOLSAUM sagde ...

Så nydeleg ei jente og slik ei god mor!
Vel, eg synes det er godt at vi er gode til forsjkellige ting.

Tenk så kjekt det er for meg å kunne hjelpe, lære eller lage noko eg kan, til nokon som ikkje kan akkurat det eg kan. Det er glede for meg som kan hjelpe og for den som kan motta.

Ein anna gang kan eg be om hjelp/lære noko nytt..
Dobbel glede er alltid den beste;.)

Ulla V. sagde ...

Hvor er det vidunderligt med sådan en udførlig og flot bestillingsliste.
Og at Ida Katrine så pænt bad om din hjælp så hun kunne nå det hele. :))

Og så er jeg vild med dit ordsprog. :))

kundskabogkaos sagde ...

Sikke en go lille promoter som gemmer sig i din lille pige. Og hvor er det dejligt at din kreativitet smitter af på hende, min datter på tre, følger og altid nøje med, og lader så som om hun sidder og nørkler i mens. Det er så hyggeligt. Tror jeg vil forsøge mig med et armbånd i dag.

Margith sagde ...

Jeg synes afgjort det var en fin bestillingsseddel og afslå at hjælpe kan man da ikke.
Dygtige piger.

tusindfryd sagde ...

Den bestillingsliste er jo helt professionel :-)Måske Katrine skulle være handelsmand engang!
Ja slet ikke til at stå for håber dog ikke der dukker en op her har vist nok at se til....Men sikke en mor der lige springer til ;-) Men det kender du jo godt selv med din egen mor heldige kartoffel.
KH

fru-jansen sagde ...

Så herlig!
En flott bukett armbånd til alle de små venninnene!

Tina sagde ...

Det var dog den sødeste bestillingsliste :-)

Der må være en masse små piger som går ferien i møde med fine håndled.

Mht. til snakken om ikke at kunne hækle...så har jeg rundet de 34 år uden nogensinde at have haft en hæklepind i hænderne - uden jeg egentlig har følt jeg manglede noget i min krestive opdragelse!
Jeg lærte at strikke simpelt ligeud af min oldemor da jeg var barn, men har ikke holdt det ved lige. Jeg kunne forestille mig at jeg ville kaste mig over strikkepindene engang...om 20 år. Både min mor og mormor strikker vidunderlige ting til min datter - så det vil jeg nyde :-)

Mht. hækleriet, så er jeg blevet så inspireret af Karens blog, med alle de vidunderlige flag, armbånd og svampe hun spytter ud. Det skal jeg da lære :-) Så kan jeg måske lære fra mig når min datter bliver større - hvis hun har lyst.

Din datter er heldig at hun bor i sådan et krea-slaraffenland :-)

Kh Tina - nu med spritny blog :-)

Jeannet sagde ...

Hej Karen og her kommer sp min bestilling(smiler) nej spøj tilside. HVor kært, min store dreng kommer også med bestillinger engang imellem. Jeg har bla lige klippet ud til en t-shirt i stjernejersey fra stof og stil men han vil ikke have den med elefanterne. Det er kun for de små, mor du ved sådan som Villas(o: de bliver hurtig bevidste de små(store)
Jeg vil sige at jeg havde altså heller ikke nået det til jul, for jeg kan bestemt ikke hækle(aldrig haft min interesse før nu)så jeg havde siddet og nørklet og pillet op i årtier tror jeg, så dejligt at hun har en så kyndig "dame" ved sin side.

Unknown sagde ...

Det synes jeg faktisk er lidt hyggeligt.. Smiler.. :-)og til de unge piger- de er sgu da også fede, de armbånd..!!

Huset på toppen sagde ...

For en herlig pike du har, Karen:)!
En flott bukett armbånd til alle de små venninnene hennes!Dere erjammen flinke og kreative!
Å, så jeg gleder meg til jeg får ta fatt på hekling igjen. Jeg har ikke heklet siden ungdomskolen!!
Ha en fin torsdag!
Klem Linda

Mette sagde ...

- det er afgjort den skønneste bestillingsliste, jeg nogensinde har set!

hanne ewald sagde ...

nåååååååååååååååååååå !

Frau Putz sagde ...

Fantastisk godt ordsprog! Det kunne være jeg faktisk skulle adoptere ordene, for jeg har praktiseret det lige så længe jeg kan huske.
Da jeg skulle lære at sy sagde min mor undrende, at hun da ikke kunne forstå, at jeg faktisk blev færdig med noget, for jeg pillede mere op end jeg fik syet... Men hvis jeg ikke var (og er) tilfreds med resultatet, så hellere lave det om end gå og ærgre mig over fejlen hver eneste gang.
På samme vis har jeg lige "strikket om" i stor stil pga. fejl i det strikkede - også selv om fejlen måske ikke ville være synlig for andre :o)

Jeg synes, at det er SKØNT med sådan en kreativitet - og at din datter og alle veninderne er blevet inspireret til egne farverige kreationer er da skønt. Jeg ville også være smeltet som smør i solen ved sådan en bestillingsliste :o)

Jannie sagde ...

Hej Karen.
Sikke en sød bestillingsliste. Den må da næsten gemmes!
Godt du kunne hjælpe hende med ordren. Mon ikke hun blir' forretningskvinde?

Mange hilsner fra
Jannie

Villa Ko sagde ...

De har da rigtig hygget sig med at lave den bestillingsseddel ;-)
Min datter på 7 er også meget kreativ, hvilket jeg synes er rigtig dejligt. Hun strikker, hækler og syr. Og kommer også ret ofte med en bestilling... "Mooaaaar, kan man bestille et tørklæde...?" Og det kan "man" selvfølgelig ;-)

Helle : sagde ...

Det er da bare ikke til at stå for, om man så skulle tage noget af natten i brug !

Unknown sagde ...

Hvor er det sødt;o) Børn er da herlige;o)

Frøken Nobel sagde ...

Hvor kært med den bestillings-seddel. Hvor er de piger heldige at have en veninde der er SÅ betænksom, som din datter og som har en mor SÅ kreativ.

Må altså sige at jeg er meget IMPONERET over at din datter kan hækle og lave så fine armbånd, når hun kun er 6. Jeg sad i går og prøvede og har pillet det hele op igen, da det slet ikke blev pænt. Jeg er nemlig ikke så god til at hækle (endnu), og jeg er snart 32.