tirsdag den 6. oktober 2009

Hækleskole

Der er flere der har skrevet at de ikke kan hækle. At lære strikningens kunst er svært på fjernundervisning. Hækling derimod, det er der faktisk en del der har lært via en bog eller instruktion fundet på internettet.

Hvis du gerne vil lære at hækle, kan jeg anbefale at købe Sys Fredens lille hæfte (Fra forlaget Klematis) til en 50'er. Tegninger i bogen viser ganske enkelt, hvordan man gør trin for trin, som på billedet her.

Jeg har aldrig selv fået lært krebsemasker, så jeg har lige selv anskaffet bogen. Nu er de inden for rækkevidde også hvis jeg sidder i en bil eller sommerhuset (hvor jeg ikke har net adgang).

Bogen fås i Stof og Stil butikker og mange andre steder.
Velkommen i klubben af hæklenørder :)

11 kommentarer:

Nina sagde ...

Genial lille bog, der lærte mig at hækle efter flere forgæves forsøg med andre bøger. Søsteren om strikning har også været god i starten. Bestemt et tip jeg kan tilslutte mig suppleret af den uundværlige utube :-)

Jeannet sagde ...

Tak søde Karen, den vil jeg straks købe. For det irriterer mig at jeg ikke kan når jeg kan se så mange kan denne kunst.

Huset på toppen sagde ...

Tusen akk for tipset, denne boken skal jeg se etter neste gang jeg er innom Stoff og Stil:)
ha en fin høstuke!
Klem Linda

Tina sagde ...

Ihh - lige sådan en bog-anbefaling jeg havde brug for :-))) Tusind tak!!

Mht. dit svampestof, så har lige lige lagt sidste hånd på en buksedragt i det lilla stof, til min datter på 1 år. NØJ hvor er den nuser!

Lige noget stof for mig :-)

Kh Tina

Hilde sagde ...

Tusen takk for tipseet! Jeg skal reise sammen med min mamma og vi er like glade i garn begge to! Vi skal forresten selge våre strikkearbeider på julemarkedet på vår lokale Steinerskole. Min svigerfar er lærer der. Dersom du vet om flere garnbutikker i Køben er det bare å si fra!
Klem

Hilde sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
tusindfryd sagde ...

Denne bog er helt fantastisk at lære af har selv lært hæklekunsten her ;-) Der findes også en strikkeskole bog i samme format og pris.
Sys Fredens har også en garnbutik i Århus "Fandango" hedder den er selv fliggtig kunde der og Sys er altid frisk på vejledning og hjælp. Ved også at hun har en strikkecafe nogen aftener hvor man kan komme gratis og arbejde og få hjælp :-)

Fru Knudsen sagde ...

Hej Karen. Har lige været forbi din blog, og mistede næsten helt vejret. Sikke spændende ting du frembringer. Og som du øser ud af. Kunne man nare dig til at vise hvordan man laver de fine knapper?

Ida sagde ...

hahahahaha.. heklenørder :-)
Jeg SKAL på stoff&stil i dag - må handle inn mer blonder til hjertene og litt mer rosa stoff - du skal absolutt se at denne bok havner i min handlekasse også :)

Tusentusen takk for tips! (håper de har den i Norge også.. !?)

Klem fra Ida

20 timer sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
20 timer sagde ...

Hej Karen,

Jeg er nybegynder i hæklerier - og har kastet mig ud i at lave en vimpelranke fra din hånd. Det er gået fint, men nu er jeg stødt på problemer.
Ved du, om der i dette hæfte, står noget om, hvordan man hæfter ender?

Vh, Karina (Tak for en fed blog!)