lørdag den 31. oktober 2009

Svampefolket

For nogle år siden fik jeg disse skønne folk, a la Elsa Beskow, til jul af min skoleveninde fra min barndom.
Hun har selv lavet dem naturligvis.



Her lidt mere "close up"...




Jeg er helt vild med dem og tænkte jeg vil prøve at arbejde i det univers....




Fandt så i går dette lille hobby kit i Panduro til små filtede svampe. Jeg har aldrig nålefiltet før, men min piger gør en del i det, så nu er det også min tur.




Var i Stof og Stil efter mere uld i rød og creme. I morgen kommer en skoleveninde til pigerne og leger og om eftermiddagen kommer hendes mor og drikker kaffe og nørkler til basaren. Der er dømt REN RÅHYGGE denne week end. Men lige før det, skal jeg hjælpe min mor færdig med en masse tøjdyr og rydde op i værkstedet i kælderen. Åh oprydning...det er desværre nødvendigt.


5 kommentarer:

En fugl i hånden sagde ...

Hvor er skønne, og det er svampene også. Så godt kit'et sidst, jeg var i Panduro, og var også fristet, men jeg har vist alt for mange projekter på tapetet som det er, så må hellere besinde mig... Har nemlig aldrig filtet før, men kunne også godt tænke mig at prøve, for synes filtede sager er rigtig fine...

God arbejdslyst og weekend herfra...

Unknown sagde ...

Du må prøve de nålefiltede svampe- en svampedame som dig :-)
Personligt er jeg ikke så glad for at nålefilte, da jeg får ondt i fingrene :-)

Karin Grøn sagde ...

Skønne skønne dukker eller skovnisser. kan godt genkende nissefar eller er det koglefar, der slås mod den farlige hugorm i Elsa Beskows bøger. Den var ungerne bange for i børnehaven
Det lyder hyggeligt at være flere til at lave juleting til basaren God fornøjelse.

tusindfryd sagde ...

Rigtig god fornøjelse ved lige hvor hyggeligt det bliver.
Pas på ,de nålefiltsnåele er af en eller anden grund bare så meget mere stikkende end alle andre nåle i verden selv at sy en nål gennem fingeren på symaskine gør ikke så ondt som en filtenål...taler af erfaring ;-)
Går selv igang med filtningen i næste uge alle de julemænd, nisser ,engle og krybbefigurer..men får da helt lyst til at prøve svampefamilien også ;-) KNUS

Marie-Louise sagde ...

Hvor er de bare fine. Jeg er helt vild med den stil. Elsker Elsa Beskows eventyrlige verden.