søndag den 11. oktober 2009

Lav dine egne vintage smykker

Hvis du kunne tænke dig vintage smykker, kan du ændre de hæklede armbånd (du finder opskrift til i højre side af bloggen) til "vintage style" med små enkle fif.

Hæklede blomster i sølv garn (enkelt, eller i dobbelt garn eller 1 tråd sølv og en tråd guld) dekorerede med pudder farvede perler eller bare perler der ser metalblanke ud.

Du kan også sætte de hæklede blomster på elastik eller hårspænde.

De fine vintage perler og de fine gamle knapper, har jeg fået af Wenche. Vi har hygget siden i formiddags og da hun så hvad jeg var i gang med, fandt hun skønne ting frem fra gemmerne.


Måske man også skulle kombinere blomsterne med min sølv/guld halssnor. Eller lave er velour halsbånd og sy blomsten på.

12 kommentarer:

Hilde sagde ...

Kjempe fine! Du har så mange gode ideer. Jeg brenner etter å prøve, men tiden strekker ikke til!! Ha en fin søndags kveld!
KLem

tusindfryd sagde ...

Hej Søde

Hvor er de blevet flotte!! Super elegante lige til nytårskjolen ;-)

Unknown sagde ...

Så mange vakre ting. :-)

Monica :) sagde ...

Hejsa
Jeg har lige "opdaget" din blog for nylig - sikke fine ting du laver, og hvor er det skønt du deler nogle af dine tips og idéer...

Her vil jeg da følge med fremover :)
/Monica

g u r o sagde ...

Åh, så fiiine! Nå tror jeg at jeg har bestemt meg for hva jeg skal gi søsteren min i (forsinket - uff da!) fødselsdagspresang... Må visst ut å lete etter sølvgarn i morgen!

KirstenK sagde ...

Meget smukt..tak for tipset...

Unknown sagde ...

Delikate ! I to kreative kvinder sammen- det er toppen :-) Gad godt være en flue på væggen :-)

hanne ewald sagde ...

ha, velkommen i klubben !
Nja, Finn og jeg er på arbejde mandag. Havde talt om at invitere Jer ned på fredag - kan I ?
Jeg har ferie tirsdag og onsdag. Men kommer nok til at arbejde det ind om aftenen. hængt hårdt op med deadlines den kommende tid !

Clemme/Trine sagde ...

Hvor er de fine :) Jeg laver faktisk til tider smykker/hårting der minder en del om dine :)

Huset på toppen sagde ...

å,åå søte smykker du har laget,Karen!! :)
ha en fin mandag!
Klem Linda

Camilla sagde ...

Total lækker idé.
Knus

Inger Lises Verden sagde ...

Altså hvor søde, Karen, men er det mig der igen ikke kan finde ud af at finde opskriften??? eller... Hvordan hækler en ny "hækler" disse blomster?? HVor finder jeg opskriften??
Knus Inger Lise