onsdag den 14. oktober 2009

Måske de aller sidste i år

Frosten har sat ind. De 2 seneste morgener har der været is på bilruden når jeg kører til arbejde kl. 6.30 Der høstes stadig fra hindbærbuskene, men det slutter nok snart nu hvor det fryser om natten. Solen skinner i dag, fra en skyfri himmel og alle træerne er gule. Kønt er det, mens jeg går og høster hindbær.

På lørdag koger vi marmelade min mor og jeg. Også i dette tilfælde har vi et samarbejde.

Jeg glæder mig allerede til duften fra gryden....

10 kommentarer:

SOLSAUM sagde ...

Hmmm.... Eg trur jammen eg kjenner dufta..;.)og eg får vann i munnen;.) Det er berre nydeleg både duft og smak!
Ha ein god dag og kos dokke på lørdag!

Karin Grøn sagde ...

Mums- sådan nogle skal jeg da vist også have. Jeg elsker hindbær og vi havde mange i år men ikke lige nu så det vil jeg tænke over.

Unknown sagde ...

Det er så herlig med slikt arbeid, vi blir alltid så fornøyd etterpå. Kjekt at dere samarbeider om disse tingene, jeg synes alltid arbeidet er en lek når vi gjør tingene sammen. Jeg føler også en god lukt i nesen når jeg ser på hindbærene og tenker på syltingen. Vi kaller dem bringebær. :-)

Karen Klarbæk sagde ...

Hindbær sorten vi har, er super nem og god. Som I kan se kommer der pæne store bær. Hvert år i det helt tidlige forår skæres planterne ned i 20-25 cm højde og så er de klar igen til en ny sæson.
Der kommer masser af aflæggere, så vi har ofte givet planter videre.

Karen

Ulla sagde ...

Uhmmm, hvor ser de dog bare lækre og indbydende ud! Jeg elsker hindbær :-)

g u r o sagde ...

Det ser helt nydelig ut!
-og jeg blir litt misunnelig, for det er lenge siden bringebærsesongen var over her i Trondheim.... :) Nyt dem!

tusindfryd sagde ...

Uhmmm hvor ser de lækre ud og sikke en høst her midt i Oktober :-)

Tina sagde ...

Ja er det ikke fantastisk :-) Vi fik aflæggere af naboen i foråret og har haft en rimelig go høst. Det er så skønt med disse oktoberbær...fri for orm :-)
Velbekomme!! Vores de sidste blev til en mums-skøn-tærte.
Kh Tina .-)

kreativekreationer.dk sagde ...

Dejligt hindbær billede, kunne det ikke lige være et fantastisk tekstil design, til nogle nye patchwork stoffer ?? jeg giver det gerne et forsøg.....(katrine@kasign.dk)

KirstenK sagde ...

Mums for et lækkert hindbærbillede...hindbær er både godt for mund/mave og øjne...