torsdag den 2. december 2010

Backstage... alt det grimme vi ikke viser

Her er mit fotostudie.
Super primitivt. Et neon rør, en halogenspot. En indstilling af kameraets hvidbalance.
Et stykke papir og ALT Pindsvinets modelbyggergrej lige ved siden af.

Sådan ser der ud "backstage" på bloggen her (i vores kælder lige p.t.)
Det er nemlig mørkt som graven, både når jeg kører om morgenen og sort igen når jeg kommer hjem om aftenen.
Hvordan gør du?
(OK...det behøver ikke være lige så grimt som her).

11 kommentarer:

- sagde ...

Love the little crocheted ball with the bead!

Kat sagde ...

Jeg er hjemme i løbet af dagen, så jeg forsøger at tage billeder der. Men der er sjældent lys nok, så jeg har kameraet på stativ og selvudløser, så det ikke bliver rystet. Nu er stativet gået i stykker, så nu er vinklerne for alvor sjove!

Lene's kage-design sagde ...

hmm, jeg er bare af den slags der får taget grimme billeder indimellem :( og midt på spisebordet under en lampe som nu har tabt skærmen..hvilket ikke hjælper på kvaliteten af billederne.. :(
måske jeg skulle arb på det.. for du tager sååå fine billeder jo og en fantastisk blog jeg har fulgt i lang tid :)


Lene fra www.leneskage-design.blogspot.com

Ditte sagde ...

Gisp, et helt lille fotoatelier du har der. Tager mest billeder når lyset tillader det, men tager også nogen gange når der ikke er optimale forhold, og fortryder faktisk altid når de bliver blogget.

Juliane | Fröken Skicklig sagde ...

Antingen så fryser jag utomhus (mina produktbilder ser mycket finare ut i snön än med vit bakgrund) eller så jobbar jag med dagsljus inomhus (vilket är som Du skriver svårt nu när det inte finns mycket ljus) eller så vitbalanserar jag precis som du och improviserar med en fin bakgrund, dock saknas det ofta djupet på bilden. Ibland så jobbar jag även med en ljusbox, med väggar av operafolie och dagsljuslampor (med samma sorts ljusstyrka/ glödlampor i). Jag föredrar dock utomhusbilder utan sol, det ger det bästa färg- och ljusresultatet för det jag behöver. Jag är dock 100% amatör, har aldrig någonsin läst en bok om hur man tar bilder - ibland så lurar mig min intuition och det går helt fel ;-)

Hoppas Du får några lugna timmar och njuter av adventstiden, kära Karen!

Kram och snöiga hälsningar,

Juliane

Fru Olsen sagde ...

Jeg har "bygget" mig en lille lyskasse efter en anvisning fundet her http://vibekeslillegronne.blogspot.com/2010/11/lyskassen-min-nye-vinterfavoritt.html.

Jeg har i forvejen dagslyslamper pga. maleri og det kolde hvide lys fungerer fint.
Og så kan Photoshop jo gøre underværker bagefter...

Leander sagde ...

Ha ha, det er godt nok sjovt at se sådan et "behind the scenes" shot! Tænk sådan havde jeg nu ikke lige tænkt mig det når jeg sidder og nyder dine billeder. Men det kunne da være man skulle "installere" noget lign. selv, for selvom jeg går hjemme på barsel, er der mange mørke dage på denne tid af året.

Claus Dalby sagde ...

Kære Karen - sikke prof. du er.

KirstenK sagde ...

Hmm...det fotostudie der giver da stof til en omgang "copycat"

Marina sagde ...

Jeg vil helst udenfor men der gør jeg noget ligende og engang tog jeg billeder af hvordan der så ud deromkring præcis ligesom det her. Og altså enhver ved vel at hvis der er blomstret tapet under og omkring tingen der bliver fotograferet så er det nok ikke fordi hele huset ser sådan ud. Det er jo ikke engang en slags snyd ligesom når man fotograferer stuen og lige skyder uden om der hvor rodet har samlet sig i den allergrimmeste bunke...

Irene Birk sagde ...

Jeg er en af dem som venter på sollyset, men jeg er ved at være træt af at vente.
Jeg må have mig et studie, så der ikke bliver så langt mellem strikketipsene her om vinteren - tak for tippet

mvh Irene fra www.paapinden.dk