fredag den 24. december 2010

24. Låge i min DIY julekalender

Allerførst TAK fordi I så trofast har læst med gennem hele december.
Tak for hver en kommentar og for utallige fremvisninger af projekterne på blogge rundt om i blogland.
De hæklede juletræer er blevet til skove rundt om. Det er sådan noget der gør, det er det hele værd.
Jeg haft super hjælp af min mor med opskrifterne og ophækling af modeller og ikke mindst fik jeg stor hjælp af Vivian og Susanne fra Tante Grøn, der så trofast har hjulpet mig med at lægge kalenderen på deres hjemmeside, så I har haft mulighed for at skrive opskrifterne ud. Uden disse skønne kvinder, var det slet ikke muligt at få op at stå ved siden af fuldtidarbejde og ekstra lang transporttid p.g.a. mange dage med sne og glatte veje i hele december.
HJERTELIG TAK
Og nu til dagens lille hurtige projekt:

Update af julelysholdere til juletræet

Materialer:
Perler af forskellig farve
Metal tråd eller ståltråd
Juletræs lysholder (Enten arvegods eller fra antik eller genbrug)


Klip et stykke metal tråd af.
Træk ca. 10 perler på tråden
Luk enderne så perlerne ikke falder af.
Vikl tråden med perler om lysholderens kugle.

Rigtig god fornøjelse.
Du kan som de andre dage udskrive opskriften her
hos Tante Grøn.

GLÆDELIG JUL TIL ALLE

14 kommentarer:

Josefine sagde ...

Og glædelig jul til dig. Tak for en fantastisk DIY kalender.

Fluesvampen sagde ...

Ja, Glædelig jul og tak for det store arbejde.

Margit Ammentorp sagde ...

Glædelig jul til dig, og tak for din spændende blog.
Fra snedriverne på Bornholm.

SOLSAUM sagde ...

Takk for alle dei flotte oppskriftene i heile desember. Eg har laga sopp og juletre og samla på oppskriftene så eg kan ta dei fram att i ledige stunder;o)

Ha ei god julehelg! No kan du nyte, familie og venner, maten, stemninga, dagane....;o)

Helle sagde ...

Selv tak det har været en fryd at følge din blog gennem december :)

og en god juleaften til dig og din familie :)

fru westerskov sagde ...

Tusind tak for en fantastisk julekalender. Jeg har ikke nået alt det jeg gerne ville, men jeg har da nået at lagre mange af opskrifterne.
Jeg skal nok sende et billed til dig i det nye år, og tak for de søde ord.

June Rothmann sagde ...

Din kalender har været super inspirerende, og jeg har flere gange ærgret mig over, at hverken tiden eller overskuddet lige var til, at få prøvet tingene af.

Især topstjernen ville jeg gerne have haft lavet.

Rigtig god jul! <3

Mvh. June

Karin Grøn sagde ...

Tusind tusind tak for din dejlige julekalender og al din inspiration. Rigtig glædelig jul og godt nytår.

Lavendel sagde ...

Kære Karen - en velsignet jul til dig og familien - jeg var så glad for at møde dig i november!!

PUK sagde ...

Også en rigtig glædelig jul til dig og dine, Karen. Jeg må indrømme, at jeg ikke har haft tid til at hækle nogle af dine fine sager fra kalenderen, men jeg har kigget indenfor hver dag, og det har været en fornøjelse.
Tak for dit store overskud til at dele ud af al din kreativitet.
KH Puk

Strikkeglæde sagde ...

Tak for dine kalenderindlæg, jeg har fulgt dem nøje og udvalgt dem jeg skal lave!

Glædelig jul og godt nytår herfra!

Elfepigen sagde ...

Kære Karen.

Jeg tror nu at det er os herude der takker, det gør jeg i hvert fald.Jeg ønsker dig og dine rigtig glædelig jul og tak for de farver du har givet mit liv i år.

Knus og kram herfra

morslille sagde ...

Tak tak tak for alle de fine ting du har lavet til os her i december. Jeg nåede ikke at få lavet nogle af tingene, men har printet et par opskrifter ud og håber så jeg når det inden næste jul!!!!
Jeg så jo nogle af dine fine små ting på julemarkedet i Århus og synes jeg mangler en lille brun ting, som ikke har været i kalenderen, kommer den mon næste år? Så vil jeg i hvert fald glæde mig. Knus og god jul
Hilsen Charlotte

Alice Schmidt sagde ...

Tak for en spændende kalender og alle dine fine ideer. Glædelig jul.