onsdag den 1. december 2010

1. låge i min DIY julekalender

Nu er det hæklede splitflag "født" i
miniature
 Jeg tror ikke der er mange der har "misset" de hæklede split flag.

Så har du lyst til et miniature flag til at pynte gaver og måske et mini juletræ med, så kommer
Opskriften  her:

En lille rest bomuldsgarn og broderigarn
Hæklenål nr. 2

Forkortelser:
Maske: m
Luftmaske: lm
Fastmaske: fm
Kædemaske: km

Hvor intet andet er anført, begyndes hver række i 2. m

Hækl 9 lm
8 fm, 1 lm
5 fm, 1 km, 1 lm
(Begynd i 3. m): 5 fm, 1 lm
4 fm, 2 fm i næste m, 3 lm
(Begynd i 3. m): 7 fm
Sy det hvide kors med kædesting i broderigarn

Se ny opdateret instruktion til kædesting HER

 Jeg har været så heldig at få nogle skønne Tanter til at hjælpe mig, så:
Opskriften kan downloades til udskrift
HER.
Klik på 1. December når du kommer ind på siden.

13 kommentarer:

Stine S sagde ...

Hvor er de fine! Glædermig til at følge julekalenderen! Kærlig hilsen Stine

Helle sagde ...

de er bare så sød og så var det lige jeg kunne ønske mig at kunne hækle ;)

Julia Hausfrau sagde ...

Nu har jeg ho været så heldig at se dem live, og de er SÅ fine og yndige. Til næste jul, hvor vi skal have et juletræ, skal jeg have lavet en lang ranke. Tak for opskriften :)

Pernille på 1. sagde ...

Nu har jeg jo lavet de andre, men jeg vil straks kaste mig over de her i aften, for de er bare kære

Stella Dea sagde ...

Hvor er det spændende med sådan en kalender og hvor har du lavet det fint og gjort meget ud af det. Et KÆMPE projekt. TAK Karen fordi du gider.

Unknown sagde ...

Ehhhhh altså så er vi igang med din dejlige julekalender. Det er jo som at være barn igen, skønt.
Hvor er de pragtfulde dine små flag, de skal så absolut afprøves. Jeg glæder mig allerede til imorgen tidlig. Tak Karen for din gavmildhed.

Bedstemors Kram sagde ...

Hvor er de søde, glæder mig meget til at følge med, det er ikke så tit vi voksne får en julekalender, så tusind tak fordi du giver dig tid til at glæde så mange
Kærlig hilsen bedstemor

Westmose sagde ...

Hej Karen - jeg har glædet mig til at åbne den første låge, så jeg kan få hæklet den lille flagranke til dukkehuset :-) Tak for sidst - super hyggeligt.

Knus

Marina sagde ...

Å så fine. Jeg glæder mig også til at følge med. Tak fordi du vil være med i vores gi en gave -- vind en gave projekt. Vi arbejder på højtryk på sagen lige nu.

Unknown sagde ...

Nu MÅ jeg virkelig til at lede efter min hæklenål - mon nissen har taget den.

Glædelig december til dig, Karen - vi andre har jo din kalender til at glæde os.

Barbara sagde ...

Nøj hvor er de nuser. SÅ søde. Har bare et spr. Nu er jeg jo "lidt" grøn i det her hækleri. Kan du forklare hvad en kædemaske er? resten er jeg med på.
Kh Barbara

Marlene sagde ...

De er rigtig søde de flag.

Jeg glæder mig meget til at følge kalenderen, helt sikker på der vil komme mange gode ideer.

Hilsen

Marlene

Unknown sagde ...

Har lige opdaget disse nu - de er godt nok fine. Dem må jeg see om jeg kan få min mor til at hækle til jul.