tirsdag den 11. januar 2011

Strikkede håndklæder

Jeg har altid elsket de strikkede håndklæder hos min mormor og farmor.
Jeg har været så heldig at arve nogen og min svigermor har endda lavet nogle nye efter nogle af de gamle.
 F.eks. det her.
 Mens dette er originalen i rosa/hvide striber fra min farmor.
Og senest har hun lavet dette efter model hos Tante Grøn.
Det er som ofte før strikket af Havblik i hvid.
Det er oprindelig lavet med strikkede initialer i borten.
Det sprang vi over. De kan dog maskebroderes på senere hvis man fortryder.

14 kommentarer:

mette b sagde ...

Hvor er de smukke, Karen. Jeg holder selv af gamle håndklæder, både de håndstrikkede og de, som er købt. Jeg har et par stykker fra min mormor og de er fyldt med dejlige minder :)
God dag

Gitte sagde ...

Nej, hvor er de fine. Der er noget hyggeligt over strikkede håndklæder, og de bliver bedre jo mere man bruger dem. Jeg er også ret vild med hæklede gryelapper. De giver køkkenet personlighed og så slipper man for brændte naller;-)

Onkel Anne sagde ...

Jamen hvor er de fine! Er det bare med at strikke derud af eller er det specielt garn, der bruges?
Er du blevet rask Karen?

Inger Lises Verden sagde ...

De er rigtig søde, med fine detaljer! Jeg elsker dem også og har selv lavet flere til køkkenet.
Knus kusinen

Trillemus sagde ...

Hvor er det sjovt at se dine strikkede håndklæder. De bringer mange minder frem. Vores "oldemoster" strikkede altid håndklæder og jeg har en hel masse i pastelfarver. Jeg brugte dem på puslepuden da børnene var små. Der må ligge en masse i kasserne med babytøj. De må bruges igen når der engang kommer børnebørn.

mimmi-leone sagde ...

Bare helt nydelig, så flink du er!

Hilsen fra Mimmi-Leone

Josefine sagde ...

Ej hvor sjovt, mit sidste indlæg var også om gamle håndkæder. Jeg har netop lige skrikket et, efter min mormors 'opskrift'.

Karin sagde ...

Ja,håndklæderne bringer også minder frem hos mig. Jeg har stadig nogle fra min barndom, som jeg bruger i køkkenet og de er nærmest ikke til at slide op og de bliver bare bedre og bedre. Jeg har fulgt din blog længe, men første gang jeg lægger en kommentar.

Pia´s Hverdag sagde ...

De er da super lækre, jeg kan også huske dem hjemmefra, og har tænkt på dem til køkkenet, der har jeg jo bare brug for nogle små nogen ...

Birgit Jørgensen sagde ...

Hej Karen. Det er vel nok nogle flotte håndklæder har du måske også en opskrift på dem som du vil dele med os andre????

Birgit Jørgensen sagde ...

Hej Karen. Det er vel nok nogle flotte håndklæder har du måske også en opskrift på dem som du vil dele med os andre????

Unknown sagde ...

Super flotte strikkede håndklæder.
Kan man få/købe en opskrift på den lyserøde/hvide

Karen Klarbæk sagde ...

Håndklædet er med i min strikkebog: Karen Klarbæks klude og gæstehåndklæder", som kan lånes på biblioteket eller købes som 2-bog for 179 kr eller som trykt bog til 199,-

Karen Klarbæk sagde ...

Lige præcis Hanne 😊 Nr. 7 mixmønster er det lyserøde med hvide striber