tirsdag den 4. januar 2011

Inspiration "jordens søjler"

I aftes så jeg første del af "Jordens søjler".
Det fik mig til at gennemse en hel mappe billeder fra et fantastisk bryllup vi var til i Essen/Tyskland
for 1½ år siden.
Hele festen og beklædningen var i middelalder look a like.
(Viser ikke så mange billeder af mennesker, men håber I fornemmer stemningen alligevel).
Jeg elsker den enkle rå stil som ting og tøj havde i Middelalderen.



Munke kan også drikke....hører det ikke bare med til den rå stil?


Og så sluttede aftenen med bål og mad tilberedt over åbne ildsteder.
Og natten...den blav tilbragt i telte.
Alt var så gennemført og vejret var med os.
Måske det kan være inspiration til andre med festplaner?

6 kommentarer:

Kolorista sagde ...

Det lyder skønt, Karen - sådan vil jeg gerne fejre min 40-års dag om nogen år. KH Lisbeth

Øglemor sagde ...

Ih, det lyder hyggeligt!

Hvordan var første afsnit af Jordens Søjler? Jeg ville have set den, men blev enig med mig selv om at gå i seng i stedet for. Men nu har jeg fortrudt :-) ELSKER bogen, så hvis tv-serien er bare halvt så god, så er den bestemt værd at spendere 4 aftener på...

EnHeberg sagde ...

Middelalderdage er skønne.
Jeg skulle absolut ikke se første afsnit, for det sluttede ALT for sent... Men det var så spændende, at jeg så det sammen med Manden :)
Glæder mig til i aften.

Linnea skriver: sagde ...

Hvor spændende! Måske vi skulle lave sådan en lille tema-ting med middelalder-tilgang? Punge, smykker, tøj osv.
Det er hvert fald en spændende bog - får ikke fulgt med i filmen. Køber den nok på dvd.

Unknown sagde ...

Jeg elsker den bog.. så jeg ligger også under min dyne ved fjernsynet kl 21.30 ... synes de klarede det ok... Kram fra C

Maria Lind Heel sagde ...

Middelalder er rigtig hyggelig.
Det er derfor vi (os der formidler middelalderen) bliver ved, år efter år, med at tage på markeder og lave ting som det de havde i middelalderen =)