tirsdag den 4. januar 2011

God ny-dag

Nytårs aften fejrer vi med kransekage hos os.
Hvert år.
Mest fordi min mor er så uforlignelig til at bage dem, og lave perfekt chokoladepynt ja og glasur der virker.
Tænk at være så r.. forkælet at man bare bestiller og så leverer hun som den største selvfølgelighed i verden.
Jeg tror jeg skal have indført et "god ny-dag" i stedet for bare det årlige godt nytår.
For hver dag er da en fest når vi har hendes opbakning.

Jeg bliver rigtig ofte spurgt (pr. mail og her på bloggen) hvordan jeg kan holde tempo,
nå det hele og have tid til kreativitet. Og helt ærligt, det kunne jeg heller ikke,
 hvis ikke jeg havde min mors fantastiske opbakning, indsats og hjælp.

Min mor har sådan et skønt hjemmestrikket ordsprog, som jeg siden har hørt i engelsk version:
"Skal du bruge hjælp, så spørge den du kender der har allermest travlt.
De kan lige nå at hjælpe dig også".

(NB. Hun er hverken til salg eller bytte!)

Så god ny-dag til hende og til jer derude og tak fordi I dagligt "fester med" her på bloggen.


4 kommentarer:

Gitte... alias ManitaS sagde ...

Godt ordsprog, fantastisk mor og gennemført kransekage! Manden min laver også en fantastisk god kransekage, men den kunstneriske udformning og finish lader altså NOGET tilbage i forhold til din mors! ;-)

hanne ewald sagde ...

Ja.helt utroligt hvor hurtigt den fik ben og gå på i år! Børnene spise godt igennem. Det sidste stykke var med Valdemar i skole i går - Vi siger mange tak til Edith fordi hun laver så dejlige.... alting, også datter !
:-)En fornøjelse som altid at fejre nytår med Jer !

Cat sagde ...

Det var godt nok en fantastisk fin kransekage:)
Og hvor er det dejligt at have en så kreativ og
dygtig mor - det har jeg også;) Så hurra for alle vores dejlige mødre, der gør vores hverdag lidt nemmere og
meget festligere:)

KirstenK sagde ...

Godt ordsprog...hils mor og givhende et knus! Fortsat god "fest-dag"