mandag den 3. januar 2011

Skak...jamen jeg følger da med

Til Jul ønskede vores yngste et Skak spil. Det skulle egentlig være et troldmandsskak ligesom i Harry Potter.
Det lykkedes ikke, men i stedet fik hun denne skønhed ud i spil fra min søster i USA.
Og så var det lige jeg kom til at spørge HVEM der skulle lære hende spillet?

" Ej altså MOAR...Det har jeg da længe spillet i SFO'en i skolen".
Her gik jeg lige og troede jeg fulgte rigtig godt med i hvad børnene laver....
Er du også nogle gange blevet overrasket over hvad dine børn kan eller laver?
Please....sig nu ja :)

15 kommentarer:

Helle sagde ...

ok så siger jeg JA .. hilsen en mor til 5 :)


og flot skak spil :)

Linnea skriver: sagde ...

Ja - ja - ja!
Min søn har fuldstændig styr på Stratego og Uno. Så dem har han lært mig. Det gik noget nemmere med Uno end førstnævnte, som jeg stadig ikke synes er særlig interessant at spille.

***Hos Mutter*** sagde ...

Ork ja. Og med alderen sker det oftere og oftere.

hanne ewald sagde ...

JA !

Kirsten sagde ...

JA.
Har f.eks. flere gange været til forældresamtale og ikke ane en hujende fis om de opgaver og/eller prøver lærerne refererer til.
Men de klarer sig alligevel.
De to ældste er begge studenter og den "lille" på 12 er godt på vej også.
Så bare rolig, du er IKKE en dårlig mor :-)

K. Gammelby sagde ...

Åh ja - jeg var ved at besvime, da min teenager kom hjem og fortalte, at han havde fået 12 i en landsdækkende fysik/kemiprøve - jeg anede ikke, at de fag overhovedet interesserede ham.

hvorfor ikke... sagde ...

Hihi! Mine børn er fra 26 til 30år så jeg har sluttet å overraskes; de kan alt;)

Takker for inspirasjon i året som er omme, og ønsker deg et strålende nytt år!

smil Torunn

tusindfryd sagde ...

JA JA JA kære!! Igen og igen ;-))

Cal var til tandlæge i dag, nul huller!! På spørgsmålet om hvor han mente hans 6 årstand ville komme op svarede han" De kommer op af hullerne"...tja indtil videre ved han jo kun at man taber en og så kommer der en ny i hullet.. Men på mange andre områder ved han / kan han ting jeg ikke anede.
KH

Anonym sagde ...

Min Jonas ønskede sig præcis sådan et spil skak, altså med glasplade! Det fik han ikke, men han fik et rigtig flot i træ! Ham og faderen banker nu dagligt hinanden i skak - jeg er bedst til at stave til "skak", mere ved jeg ikke om det :)

Anonym sagde ...

Og jo den kender jeg :)Har en søn på 5..snart 6 der er helt formidabel til det med lego..Jeg er ret tit målløs over hans overblik :)

- sagde ...

Oh yes, they are like sponges and have a wealth of knowledge it's true!

pif paf puf aka Lea. sagde ...

Jeg synes at min datter på 22 måneder til tider overrasker mig med nye ting hun har lært i vuggestuen, så vil slet slet ikke tænke på hvordan det bliver når hun bliver ældre. Så også her er det et ja. ;-)

Lene, TingOgTanker sagde ...

Ja ja mange gange! Og jeg undrer mig lige så meget som dig over, hvorfor jeg ikke lige vidste det!
Men fra den første dag vi afleverer dem i en institution, har de en del af dagen, som vi ikke mere er en del. Og hvis de ikke selv fortæller hvad de laver, så har vi ikke en jordisk chance for at vide det.
Spørger man: "Hvad har du lavet idag?" Ja så kender I selv svaret ikk? ..... "Ingenting" eller "Det kan jeg ikke huske"....vi har ikke en chance :-)

FrøkenTina sagde ...

Jeps... og nogle gange har de også gang i ting, man ikke er klar til de har gang i!

Min datter på 5 har i øvrigt også lige spillet skak med mormor!

Unknown sagde ...

jo jo vi følger da med i hvad vores børn laver, men det er ikke ens betydende med at vi ved alt hvad de laver.Heldigvis, for så vil vi ikke kune blive så dejligt overraskede over hvad de egentlig kan.