fredag den 6. august 2010

"Alle har ret til et fedt"......

Køkken?
Nej KREA-RUM!
Inspireret af en kommentar fra Maiken på min blog i går, fik det reklame slogan
lige pludselig en helt anden ordlyd.
Tænk om det var det vi kvinder havde "ret til" i disse opadgående kreativitetstider?
Ikke et fedt køkken men ganske simpelt et fedt kreativitetsrum, hvor vi kan have alle vores materialer, værktøj, symaskinpark og blogge-grej.
DIY og plads til det kreative menneske er stadig i vækst.
D.v.s. trenden "at være kreativ" har ikke nået dit højdepunkt endnu.


Så måske vi når at se reklame slogans blive ændret som mit forslag ovenstående
inden verden tager den næste drejning?



Trend eller ej...så jeg har nok altid tænkt kreativt, idérigt og impusivt.
Men det er lige som om tiden også vækker det til live, gør det større, gør det mere tilladt?

Familien var træt af mit krea-rod i hele huset. Nu er det samlet i 1 rum. Mit krea-rum.
Sidste mande-skab er flyttet ud i dag og der er PLADS- PLADS- PLADS!

19 kommentarer:

Prinsesser og pirater sagde ...

Åhh hvor er jeg misundelig! Fedt for dig med et "krea-rum", bare det var mig. Heldigvis har jeg en overbærende mand der ikke klager over symaskine, over-locker, perler, papir og limpistol (bare for at nævne lidt) på spisebordet.

Unknown sagde ...

Mærkelig nok har min kreativitet altid været på max, når jeg har haft de mindst mulige krea-rum/pladser. Dem hvor det hele er stuvet sammen i et stort Hulter til Bulter og pladsen er trang. Og når så den fine, forkromede dertil indrettede Kreaplads/rum står til rådighed...fint indrettet og det hele, ja, så er det lige så sikkert at al kreativitet er væk - pist væk!
...hmm, og kan man derud af udlede at jeg trives bedst i kaos.
Men stort tillykke med dit skønne rum.

Lise C sagde ...

Jeg synes det ER enhver kvindes ret at have sit eget krearum!!!

Herhjemme rodede jeg også ud over det hele i ALLE rum :D
Så måtte vi tage en beslutning og den var at vi flyttede børnene sammen på et værelse og så blev det andet værelse MIT krearum.
Det fungerer så godt. Ungerne har aldrig brugt deres værelser til andet end at sove på, så det var jo optimalt.

Jeg synes det er SÅ dejligt at kunne gå til og fra sine projekter uden at skulel rydde op.

hanne ewald sagde ...

ja. Sådan et havde jeg i rigtig mange år. Og det var fedt.
Det måtte lade livet da jeg fik au pair, og lige nu ville jeg IKKE bytte.
Men når den sidste au pair rejser hjem, skal jeg have mit eget værelse igen !

tusindfryd sagde ...

Hvor ser det lækkert ud!!!! Får helt lyst til at slå mig løs ;-)) Vi ses i morgen

KH

Unknown sagde ...

Hej Karen

Jeg tror ikke jeg har skrevet en kommentar til dig før, men jo et krearum er GULD værd...... Jeg elsker mit og jeg roder alt det jeg vil. Vi har så også soveværelse i "MIT" krearum og jeg har fået lov til at gøre lige hvad jeg vil med hensyn til indretning osv.
Dejlig kæreste jeg har og ro får han:)

Mange hilsner Vicki

Bloggen sagde ...

Du er heldig at have et krearum!!!
Det har vi ikke plads til i vores lejlighed.
Hvor er de skønne de der Bambi bånd du har hængende!!!
Du kan vel sagtens svare på mit spørgsmål.
Jeg skal have lavet en stofbetrukket opslagstavle over mit sybord. Men hvad køber man til at lave den af? Stof har jeg masser af, men hvad for noget "træ" skal man bede om i Silvan eller hvor jeg nu går hen efter det? Kan du hjælpe mig?

Signe sagde ...

Det vil jeg også have...

Junette sagde ...

Hørt, hørt!
Der er jo også nogen der siger at det, at kunne tænke kreativt, er det vi skal overleve på i fremtiden.

Hvorfor f..... skal det være så svært? sagde ...

Osse mig - osse mig, tænkte jeg lige, men kom så i tanker om, at hvis jeg siger det til min mand, så foreslår han bare, at vi køber et andet hus med masser af plads, langt ude på bøhlandet. I hans øjne kan det sagtens være noget gammelt skidt, som han kan gå og banke på og få noget godt ud af henad vejen. Og så bliver jeg bekymret, for vi er oppe i årene, bor egentlig ret dejligt her, har børn og børnebørn sådan rimelig tæt på og kan vi overhovedet få solgt i disse tider uden at "forære" huset væk. Bekymringer, dem er der nok af, så det ender nok med at jeg roder videre på spisebordet i stuen og når alt kommer til alt, så generer det vist mig mere end det generer manden. Men jeg synes alligevel at dit krea-rum er fedt. Tillykke med det :-)
Hilsen Jette

anette lyskjær sagde ...

Det er SÅ godt med sådan et krearum, værksted eller hva' man nu kalder det....bare dét at kunne rode li' så tosset som man vil - når man vil - lukke døren og la' det ligge til næste gang man får tid og lyst....tillykke med din lille krea-hule Karen...

mordorte sagde ...

Det er så dejlig med et krea-rum.
Har også lige fået et, da det sidste barn er flyttet hjemme fra i foråret. Lige pludselig kan man se hvad man har og får ikke købt en hel masse af det, man måske har liggende i forvejen.

Irene sagde ...

Til lykke med dit nye krea-rum! Som mange før mig har skrevet, burde alle kvinder ha`ret til sådan et rum. Mit er lille - men alligevel er jeg bare så glad for det:-)

Hedvig sagde ...

Hvis man er en kreativ sjæl kan et krearum/krog efter min mening ikke prioriteres højt nok. Jeg har mit rum i kælderen, hvor jeg udover keramikken også regerer med blomster og andet materiale der "griser". Hvis jeg skulle rydde op efter mig hver gang jeg forlod rummet ville det kvæle megen af min kreativitet. Så jeg er utrolig glad for mit lille fristed, som jeg tilbringer rigtig megen tid i.

LisBethLys... sagde ...

Sikke et dejligt rum at have! Efter mange år at have savnet et syhjørne, har jeg endelig fået tilkæmpet mig kvisten oppe ovenpå. Der er desværre ikke så meget plads endnu, men med tiden skal jeg have lavet flere systemer, så der kan være endnu flere ting på de få kvadratmeter. Alt mit hæklegrej ligger alle mulige steder her nedenunder...

Karen sagde ...

Hej Karen; dejligt med en navnesøster:)
Jeg byttet mig til noget af dit røde Sødahl stof til blogpicnic, men jeg er desværre kommet til at bruge lidt rigeligt af det. Vil du sælge et stykke mere?
Kh Karen

NØ´s Roderier sagde ...

Karen.....
Blir helt bekymret for om din familie nogensinde får dig at se igen, eller om du fra nu "gror" helt fast nede i din kælder!
Anyway tillykke med det!

Darling L sagde ...

Jeg elsker også bare mit krearum - det er som at træde ind i en lidt hemmelig, magisk og utroligt inspirerende rum!

Billederne fra dit er meget smukke og inspirerende, og jeg kunne sagtens se mange mange flere ;-)

Kh Louise

Helle Tang sagde ...

I disse ligestillingstider, har du fuldstændig ret, alle kvinder har ret til et krea-rum.
Manden her i huset klager konstant over mine små øer af kreativitet, som nogen gange vokser sammen til et stort fastland, men hvis jeg nu havde sådan et fantastisk tilholdssted som dig, så behøvede garn mm vel ikke rode i resten af lejligheden?! Smart.. det kræver vist lidt overtalelse.
Tillykke med rummet ;-)