torsdag den 7. april 2011

Ny poncho?

Jeg købte mere Kauni garn forrige gang jeg var i Odense.
Lige først var det lidt uden plan.
Sidenhen så jeg en poncho HER som er lige det jeg kunne tænke mig..
Alle kan jo formentlig se, at garnet her er MEGET tyndere end det der er brugt på Stines skønne model.
Men ideen om "trappe mønsteret" foran har jeg videreført/kopieret.
Tak for super inspiration Stine.
Eller....


Min mor har, for det er hende der er sat på opgaven, da min strikke/hækle-kø er for lang lige nu :)

Måske den snart er så langt, at I kan se de første billeder?
Har du også noget strikke/hækle-kø?

9 kommentarer:

Johanne Busk Stormoen sagde ...

Der er masser i kø, for alt er lagt fra mig, for nu hækles der kun pastel farvede påskeæg hver gang nålen kommer i hånden. Kh Johanne

Strømpefeens datter sagde ...

uha, den må jeg også i gang med, - den er super fed! Tak.

jeg har gang i så mange projekter at jeg IKKE MÅ starte nyt lige nu! Men det kan jo være jeg bliver nød til at gå i gang alligevel ;)

Heebaz sagde ...

Køen er laaaang! Lidt frustrerende ;)
Vil virkelig gerne videre med mit tæppeprojekt af firkanter - men samtidig er der bare så meget andet, der lokker.

Jenny sagde ...

Jeg har en masse dyr, der skal hækles. En poncho, der skal strikkes færdig og et fint tørklæde, der skal hækles færdigt! Og så er der strømperne! Så jep, masser af kø :)

Lis sagde ...

Den bliver sikkert smuk her til foråret i dine farver.

Jeg har også masser af kø, ting der gerne vil laves, skal laves. Gaver der snart skal være færdige, og hele tiden kommer nye ting til.... så åhh hvor jeg kender det.

Kh. Lis

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Hej Karen

Jeg er glad for at du synes godt om ponchoen og desuden tak for link:)
Det er nogle super flotte farver du har valgt, meget lækre, men garnet mangler absolut noget i tykkelsen i forhold til den garn jeg har brugt fra Wilfert´s, som jeg vist strikkede på p 12 eller 15.
Vil du beregne en ny model eller lægge flere tråde sammen???

God fornøjelse Stine:)

Karen Klarbæk sagde ...

Jeg har lavet ny model. Det er nødvendigt. Garnet er nemlig MEGET tynder og selvom den på den måde er ganske anderledes er der jo kun ET sted inspirationen kom fra nemlig din skønne sag Stine.

Karen

Karen Klarbæk sagde ...

TynderE mente jeg selvfølgelig.

Frk. Nielsen sagde ...

Det samme her! :o/
Og nu har jeg fået en udfordring med en flettet taske ind midt i det hele... Godt Prinsgemalen skal på påsketur med gutterne snart, så bliver der mere tid til det hele :o)