torsdag den 28. april 2011

Gamle knapper

På min Københavnertur med Karoline sidste mandag, var ekspedienten i Skjalm P. så venlig at henlede min opmærksomhed på, at Handler ligger lige rundt om hjørnet og nede i kælderen.
Da jeg i sin tid tog afgang fra Kunsthåndværkerskolen og lavede undertøj, lå butikken i store lokaler på Atellerivej. Den "gamle" havde selv butikken dengang og det var et stort rod af bånd, knapper og sjove dimper til corsetter og bh'er. Siden har jeg ikke været der, men nu var muligheden der jo.


Til alt held, havde de godt med gammelt grej endnu. Der er altså et eller andet hyggeligt ved metaltunge tekstil knapper på kort eller plastic knapper der ligner ben eller horn.
Og det her sjove tryk var bag på.
Fint ikke?


 Handler er føjet til  Københavns "ruten"

4 kommentarer:

Lene sagde ...

uhmmm gamle knapper...ja faktisk alle knapper er fantastiske.

... sagde ...

They are lovely! Especially the cotton buttons!

Lindas hobbyhjørne sagde ...

For noen nydelig knapper, de er noe for seg selv :)
Ha en fin dag :)

Frujensensunikum sagde ...

Man bliver helt nostalgisk ved synet af de gamle knapper - kan huske min bedstefar havde dem på sin undertrøje :))

kh Jane