søndag den 17. april 2011

Macarons fra min nyanskaffede bog

"Hurra det er lørdag så i dag kører vi projekt cupcake og Macarons"...sagde og tænkte jeg i går, og måtte sande, at begge dele tager lidt tid når det er første gang. Så det blev først i dag vi kom i gang med de små franske kager.


Den absolutte guide har jeg fundet her i den lille skønne bog om Macarons. Du finder den til salg hos boghandleren eller HER.

 Min mor har heldigvis det skønne grej med engangs sprøjteposer og sukkertermometer,
og hun er helt klart med når vi skal prøve noget nyt,
så lige nu skulle jeg bare anskaffe farver og mandler og past. æggehvider.


 Her er de første billeder efter dejen er lavet.
Jeg kom ganske lidt farve i....vi får se om det bliver at se?
Jeg synes at nogle af dem i bogen og på nettet er alt alt for mørke i farven....
måske vores bliver bedre næste gang.
(Og ja, vi har afmærket et ark carton med cirkler og lagt det under bagepapairet).



 Lige nu står de til tørre en time kagerne. Så bliver de bagt, og raskt herefter skal vi til pladelancering.
Derefter følger en lille rask rengøring af lærerværelset på børnenes skole...men i aften laver vi fyld og jeg lover vi vil vise det frem. (også selvom de skulle mislykkes...)

Foreløbig har det været sjovt.
Fortsat god søndag.

6 kommentarer:

Unknown sagde ...

ÅÅ, jeg gleder meg til å se dem ferdige, flinke deg.

Lisbeth sagde ...

De ser spændende ud. Har kigget langt efter dem længe, indtil jeg fandt ud af forleden, at de var lavet af mandelmel - som jeg ikke kan tåle..:-( Øv

Unknown sagde ...

Jeg har ennå ikke bakt disse "moderne" kakene. Blir spennende å se de ferdig. klos deg ikveld.:))

Piskeriset sagde ...

Jeg er spændt på, hvordan det falder ud. Har selv prøvet at lave det en enkelt gang, og det var sjovt men tog også noget tid. Krydser fingre for et godt resultat :-)

Unknown sagde ...

Glæder mig til at se og høre om resultatet. Har endnu ikke selv våget mig ud i macarons kunsten, så spændt på at høre om det er nemt eller ej.

Liv Elin sagde ...

Namnam - slike makroner har vrikelig lyst til å lære å lage ! De ser jo så gode ut ! :9
Spent på å se hvordan dine ble ! :)

Her har jeg omsider børstet støv fra bloggen igjen , og håper motivasjonen holder seg lenge !

God påske til deg !
Liv <3 Elin