mandag den 4. juli 2011

Første rigtige feriedag

Hvordan mon man tager hul på ferien på den helt rigtige måde?
Jeg skal lige en tur til tandlægen, til lægen og så afsted med pigerne til familiebesøg på Sjælland.
Ja, hvilken start?
Men når jeg først er kommet afsted, bliver det HELT VILDT GODT!!!

 I går fik jeg lige prøvet at lave første side af en hæklet kartoffelvarmer, ganske som min mormor altid lavede dem. Det er hendes model jeg hækler efter.
Og som I kan skimte på originalen, så har den 2 ens sider der hækles sammen til slut.
Kræver det en DIY/Opskrift , hvis nogen vil prøve eller er det til at se sig ud af?
Start med en magic ring og hækl. 3 lm, og herefter 7 stangmasker i samme ring....luk stangmaske ringen med en km og så i gang med 2. runde (spidserne af stjernen).....


FERIEN ER I GANG, og så kommer det ikke til at gå stille af her på bloggen.
Jeg har masser af planer, nu hvor jeg endelig har tid til at føre noget ud i livet jeg længe har haft lyst til,
incl. hexagon tæppet jeg har klar i køen af projekter.
God ferie til jer der er i gang....god arbejdsuge til jer der passer pladserne.

8 kommentarer:

Maria sagde ...

Jeg synes ikke det kræver en DIY - men måske en forklaring: HVAD ER EN KARTOFFELVARMER?? Vel ikke et klæde til at lægge over kartoflerne i gryden, så de holder sig varme, vel? ;-)

PUK sagde ...

Kartoffelvarmeren ligner nogle af de doilies, som Camilla og jeg er i gang med at hækle:)
Jeg må sige, at kartoffelvarmeren ikke er en ting jeg savner i min daglige husholdning, men doilies kan jo bruges til hvad som helst.

Rigtig god ferie!
Kh Puk

S & E sagde ...

Hei, en kartoffelvarmer - så flott! Jeg har aldri sett en egen brikke for dette - bruker selv kjøkkenhåndklær, men veldig fin i heklet utgave.tisk. Lurte bare på hvor mange luftmasker for å få en magisk ring?? 5-6?? Ha en riktig flott sommer! Gleder meg til å se dine nye sommerprosjekter!

Cathrines Kreative Hjørne sagde ...

Så herlig kartoffelvarmer! Det var en riktig god i det, som jeg skal tenke på å lage selv!

Feriestart er jo en herlig ting, og det å kunne ta dagene som de kommer! Kos deg, og nyt feriedagene!

Klem Cathrine
som er ferdig med DK-ferien for i år uhhhhuuu! :-(

Curly sagde ...

Hehe... Sådan en har min mor og den er tusse gammel, men stadig i brug..

Trine F sagde ...

Sådan en har jeg osse ;-) Mandens mormor lavede dem til os alle.
Og jo det er til at holde kartoflerne varme når vandet er hældt fra så de holder sig varme i serveringsskålen (jeg glemmer den, manden husker den)

20 timer sagde ...

Jeg er ikke så ferm til at udregne opskriften, men synes godt nok, at den er fin!

Så hér vil en DIY være kærkommen! :)

Christina Ravn sagde ...

Sådan en har jeg alligevel aldrig hørt om - men fin ser den ud :)

Rigtig god ferie Karen!