torsdag den 25. august 2011

Sådan hækler jeg....

Sådan her kan jeg altså bedre overskue at lave covers til t-lights.
(Til glassene fra Tiger, som Wenche har anbefalet)
Jeg skal lige skynde mig og skrive at ideen til dem bestemt ikke er min egen, jeg har bare lavet om på metoden.

Og dem der synes det er lettere at hækle fladt, end at hækle rundt, kan gøre det sådan her:

Hæklenål 2½ eller 3
Her Havblik bomuldsgarn
35 luftmasker 
 + 2 lm som vending = første stangmaske på næste række.
35 stangmasker tilbage.
Husk hver række starter med 2 luftmasker...6 rækker i alt.
Bryd garnet og træk igennem.
Sy sammen.


Herunder kan du lige se sammensyningen.

7 kommentarer:

vidunderlige univers sagde ...

ja du har ret.. det er nemmere.. Men fint osse med forskellige mønstre..:0)
Så jeg laver lidt af din metode og lidt af Wenches metode..Super
KH Iben

Maja sagde ...

Lækre farver. Ku' også være fint i julefarver med tal i filt eller broderi til adventskalenderen...

Anonym sagde ...

Liebe Karen,

Vielen lieben Dank für dein Tutorial.
Es war ganz einfach zu häkeln auch für Anfänger wie mich, aber so effektvoll und wunderschön!

Ich freu' mich auf neue Anregung.
Liebe Grüße,
usanomimi

KGaardsted sagde ...

Smaaart! :) Tak for tippet! :)

@ sagde ...

Det ser så nemt ud, at selv jeg bør kunne finde ud af det. Tak :-)
/Liv

Unknown sagde ...

Hvor ser de lækre ud - gid man kunne sådan noget :p

Dorthe sagde ...

Ej hvor er det da bare nemt :) Og det tager absolut ingen tid. Så det er da nemt at skifte farve til boligen i stedet for at male :)