søndag den 7. august 2011

At bade i en skovsø.

I Silkeborg har vi et helt særligt dejligt badested der hedder Aggerholm.
Der er kun 1½ kilometer derhen.
For at komme dertil, går man et stykke gennem skoven.
Der er ikke meget så sommerstille og skønt, som at komme ud i lysningen og være lige ved vandet.


Selv kommer jeg fra Skagen, så det har været noget af en forandring, at nyde at bade i en sø, når nu man har kunnet vælge mellem Vesterhavet og Kattegat alt efter vejr og vind.


Aggerholm er et yndet badested især for børnefamilier og i eftermiddags var vi der helt alene.
(Måske fordi der kom en byge forbi)

Dejligt rent vand. Og nu nyder jeg det...det tog lige et par år  :)
.

13 kommentarer:

KGaardsted sagde ...

Nøøj, det ser lækkert ud! :)

Tina Dalbøge sagde ...

Hej Karen. Jeg er tit i sommerhus i Virklund og når vi kører gennem Silkeborg og mod Virklund kommer vi forbi et sted der ligner det på dine billeder. Hvis du har tid vil jeg meget gerne vide om der er flere badesteder omkring Silkeborg? kh Tina

hanne ewald sagde ...

Det var godt Karen, så kom du alligevel med ud at bade :-)

Karen Klarbæk sagde ...

Hej Tina
Der er flerebadesteder. Et par stykker som du beskriver. Dem du ser fra vejen er på vej siden af søen.Aggerholm ligger på den anden side af samme sø.

Ude i skoven i "Aarhuskrydset" i det hjørne af krydset der vender mod århus og væk fra Silkeborg er der en kunstig sø.
Også et super sjovt badested midt i skoven.

Karen

amstrik sagde ...

men det ser da rigtig dejligt ud, og alt til hver sin tid... vesterhvet er kanon, men en dejlig rolig sø med rent vand er nu også en perfekt oplevlse.

Helle Jescika sagde ...

Jeg har kun været vant til søer bla Mossø, Blissø og Nedenskov Sø. Jeg har altid holdt af at bade i søerne. I Sverige er det helt vildt dejligt.

Kisser Laptern sagde ...

Ja, det må vær elidt fesent med ferskvand. Men hvis det er varmt nok,kan det bruges ..

Dortheivalo sagde ...

Det ser rigtigt hyggeligt ud

KirstenK sagde ...

Det ser rigtig dejligt ud det det...indbegreb af sommer og sol...

Tina Dalbøge sagde ...

Mange tak for info Karen. Det må vi prøve næste gang vi er i sommerhus - og det er badevejr :-)

Maria sagde ...

Min mand stammer fra Silkeborg og har tit badet ved Aggerholm. Jeg har endnu til gode at prøve at bade i en sø - det er lidt grænseoverskridende for mig... ;-) Men jeg vil meget gerne prøve.

Der ser dejligt ud ved Aggerholm - selv på en regnvejrsdag. :-)

Kh Maria

Randi B. Jensen sagde ...

Dine billeder får mig til at gå i barndom - her i Rold Skov har vi Madumsø, som jeg badede i som barn og stedet minder utrolig meget om dine billeder :-)

Tina sagde ...

Det ser lækkert ud og de byger er alligevel sjældent at komme uden om. :-)