lørdag den 13. august 2011

Garnnøgler

Helt fra jeg var lille har jeg set min mor vinde garnnøgler op i hånden fra bundter.
Når man ser på en der kan, er det jo enkelere at lære.
Hele fidusen er, at holde midten åben, så man kan bruge af garnnøglet indefra, og forme det sådan at det kan stå.
Ja ja, nu er det jo ikke min mor der har opfundet det, men jeg har bare set SÅ mange der ikke laver "optimale" garnnøgler.

Lyst til eller brug for en DIY?


Garnet her et super lækkert Færøsk
uld fra Tante Grøn

19 kommentarer:

Fru Beck sagde ...

Jeg ku godt bruge en DIY, for jeg kan kun lave dem runde, uden hul i midten.

Onkel Anne sagde ...

Jeg kunne også bruge en DIY, for når der er de der huller i, så synes jeg de filtrer meget nemmere sammen...

Merete sagde ...

ja tak -super ide ;0)

Anonym sagde ...

Jo tak. Vil blive super glad for en DIY på dine garnnøgler. Har selv lavet dem sådan for mange år siden da jeg ejede en garnvinder.
Med venlig hilsen
Bente Rindom

Angelikas quilts and knits sagde ...

Hul i midten er ikke noget problem, men mine kan ikke staa, saa jeg siger ja tak til en DIY :-)

amstrik sagde ...

hej
ja jegkan da lave nogle flotte runde kuller som min kat elsker og jeg hader for jeg render rundt after det fordi det fiser rundt på gulvet som en bold. så vil vild gerne lære hvordan man ikke får dem runde..

Anonym sagde ...

Uh ja, meget gerne i DIY! Det kunne jeg virkeligt godt bruge, for er helt lost :) Klem Pernille - pescno.blogspot.com

Kirsten sagde ...

Jeg fatter altså ikke hvordan man kan få dem så flotte i hånden.
Mine bliver sådan nogle store æggeformede nogen, så jeg er meget glad for mit kryds-spoleapperat.

Helle Jescika sagde ...

Jeg vil gerne bruge en DIY...

Gunvør :) sagde ...

Denne ide er genial, den bruger vi ofte her på Færøerne og super dejligt garn :)

Lis sagde ...

Jeg kunne også godt bruge en DIY, for jeg kan ingen af delene.

Kh. Lis

Jeanette / Lutter Idyl sagde ...

ÅH JA det ville være helt fantastisk med DIY. Drilske garnnøgler fylder alt for meget i min hverdag! :D

Anonym sagde ...

Åh ja tak! Jeg vidste slet ikke, at man kan vinde så smukt op i hånden. Jeg ville elske at have så fine nøgler.
Rigtig god dag på skolen.
Lone

Anonym sagde ...

Det ville være rigtig lækkert! Måske også en DIY på hvis man vil vaske/skylle garnet inden man vinder det?

Karina sagde ...

Det kunne jeg godt tænke mig at lære, så en DIY ville være meget velkommen.

KH

Strikkefanten sagde ...

Det er slik det skal gjøres, ja:-) Lærte å lage slike av min bestefar, som var tekstilingeniør. Etter mange års trening ser de nå riktig så flotte ut!

Marie sagde ...

Det vil være rigtig lækkert med en DIY, hvor man kan opnå et stillestående garnnøgle :o)

Kirsten sagde ...

Jeg syntes nok det lød forkert.
Det hedder selvfølgelig
kryds-NØGLE-apperat :-)

Súnadóttir sagde ...

Da jeg så overskriften tænkte jeg; jamen det kan alle jo!
Men nej... Det fandt jeg så ud af at det kan jeg faktist ikke. Jeg ville blive rigtig glad hvis du gad at lave en DIY.

Jeg venter spændt for jeg skal vinde en masse garn op her på det næste.

Mvh Ása / sunadottir.blogspot.com