tirsdag den 16. august 2011

Sprøde nemme morgenboller

Da jeg viste bollerne jeg bagte søndag morgen, fik jeg en opfordring til at bringe opskriften.
Den er bragt før på min blog, men da det er 2 somre siden,
 er der nok nogen der gerne vil mindes om den igen.
Den er i indlægget HER:
Eller du finder den herunder :

Koldthævede morgenboller

25 g gær opløses i 7 dl. vand
3 spsk. olie, 1 spsk. honning og 1 tsk salt.
Heri røres 150 g havregryn og ca. 750 g mel (graham, spelt eller hvede...)
Dejen er blød men skal lige kunne "stå selv"som boller.
Stilles køligt/koldt natten over.
Næste morgen "klattes" dejen på bageplade med en ske og hæver mens ovnen varmer op.
225 grader i 20 min. skal de bages.
Det er SÅ nemt og kræver et minimum af indsats, og meget lidt dej på fingrene.

5 kommentarer:

inaina.dk sagde ...

Mums de ser lækre ud. Jeg er helt med på de opskrifter, hvor man slipper for dej på fingrene:)

Anonym sagde ...

Gud ja har slet ikke bagt hele sommeren, vist glemt min egen bolle-hoved-opskrift, så vil prøve din i nærmest fremtid, tak for inspirationen, gråvejrsdage er bage-bolle-hygge-spise-dem-dage, skønt :) kan næsten dufte dine nybagte boller ud fra billedet :)

Frk Kastås sagde ...

De så deilige ut! ;)
....takk for inspirasjon!

Pauseknappen sagde ...

TAK!! I søndags stod jeg netop og havde koldthævede boller i ovnen (men syshhhhhzzz - det var en færdigblanding fra pose..) Svor jeg ville finde en opskrift inden næste søndag :) Og vupti, her var den jo :) !!

Hygge-Strik sagde ...

Har prøvet at bage dem og de er ganske vidunderlige :-)