onsdag den 22. juni 2011

Tæppe på vej

Her kommer det så. Mit næste tæppeprojekt.
Som I kan se er det allerede godt i gang.

Jeg er så heldig, at jeg vælger pantone numre til rigtig mange farver hos Søstrene Grene,
og altså også garnet her.
Lige nu er der tæt på at være udsolgt i de forskellige butikker...sorry!
Men der kommer altså nye farver på et tidspunkt igen....vent og se :)


Udenom alle cirklerne, skal der hækles sekskanter. Og så har jeg fundet på en Amerikansk blog hvordan man gør, så man ikke skal sy, men bare hæfte ender til slut.


 Alle de fine sommerfarver bliver indrammet af hvidt.
Man kunne også have valgt en farve!


Når jeg lige kommer i gang skal jeg nok vise lidt mere.

 Og nu sidder der måske nogen og tænker....Jeg fatter ikke hvor hun får tiden fra.
Hvornår har hun lige lavet alle de cirkler? Hun var da igang med vimpler...ikke?

Det har jeg hellerikke. Jeg har hæklet 1 af hver af 16 "styles" og så har min søde svigermor haft travlt lige siden.
 Det er sammenhæklingen jeg glæder mig til, og den ville hun under ingen omstændigheder prøve af.....
Det kan da kaldes Win win kan det ikke?
Ja, OK, jeg er "fættehøjben-line" jeg ved det godt.

Men godt ser det da ud med stakkene ikke?
Og SÅ må det gerne blive sommerferie....NU!!!!
Det var planen!

25 kommentarer:

mammamjuk sagde ...

himmel så fina :)

Irene sagde ...

Det bli`r et skønt tæppe! Farverne er så fine og sommerlige:-)

Lavendel sagde ...

Søde farver OG sød svigermama! Viser du sammenhæklingen??

Kristin sagde ...

Jamen altså -hvilken vidunderlig stak:-)

May Anna sagde ...

Smukke- smukke farver. Sammenhæklingen er ikke noget problem for en ekspert som dig.
Jeg hæklede et tæppe sidste år, hvor jeg også hæklede sammen efter en amerikansk blog.
Held og lykke med sammenhæklingen

Lis sagde ...

Tyvstjæler den ide med det skønne tæppe. Håber lige på en DiY på hvordan man hækler tæppet sammen også.
Det er en sød svigermor du har. Husk en gave i ny og næ, eller at fortælle det til hende.

Kh. Lis

Camsen sagde ...

Fatter ikke hvordan du får lavet så meget - så hurtigt... det ser super lækkert ud!

Lialje sagde ...

Det bliver super flot Karen. Kan du lægge linket til den amerikanske hjemmeside ud og måske også opskriften på tæppet i øvrigt. Det ser bare så fint ud:-)

Curly sagde ...

Hvor er I bare for seje!!!!
Jeg kan forestille mig at det bliver et mega fedt tæppe, læder mig til at se det færdige resultat.

flet ogsjov sagde ...

Pyh ha, godt du har tyet til svigermor for blev da lige varm i toppen ;) Det bliver lækkert, hm måske det er et fremtidsprojekt jeg turde kaste mig ud i ?

Cæcilie sagde ...

Hvor ser det bare godt ud, glæder mig til at se det færdige resultat:) Gid jeg var lige så produktiv!

Karen Klarbæk sagde ...

Der skal nok komme link til hvordan man gør. Og vise sammenhæklingen.
Jeg skal bare lige i gang, så jeg kan skrive hvis der er noget der fungerer bedre end først antaget :)
Og JA...jeg er da heldig med den svigermor.

SiriR sagde ...

Hvor ser de bare fine ud alle stakkerne der skal blive tæppe. Og smart at sætte din svigermor igang også, så går det da lidt hurtigere:)

EllenSand sagde ...

Ahh, nydelige farger. I det hele tatt lager du mye flott her inne, både til å spise og håndarbeid.
Ellen :)

Fru Larsen sagde ...

Øj, hvor ser det lækkert ud, jeg glæder mig godt nok til at se det tæppe!

Onkel Anne sagde ...

Du er noget helt særligt for mig. Jeg ville ønske du var min mor. Altså ikke at du er gammel nok til det... Men jeg kunne virkelig putte mig ind til dig under det tæppe og bare føle mig tryg og godt tilpas.

Mette Glerup sagde ...

Hvor ser det godt ud!! Fantastiske farver - som altid :o).
Glæder mig til at se mere om den der sammenhækling...
Håber alt vel hos dig!

20 timer sagde ...

Hvor er det bare nogle flotte sammensætninger!! Jeg ville aldrig kunne sætte farverne så fint sammen, men du har bare et eller andet, der gør at det lykkes!
Og lækkert at svigermor har hjulpet :)
Glæder mig til at se det færdige tæppe!

Katrine sagde ...

Hej Karen, jeg glemte at finde boligliv til dig med flag som dine fra Creme dela Creme ala Edgar. Her er de på tilbud http://cremedelacremealaedgar.myshopify.com/products/flags-on-string# de ligner helt med split som du spurgte om. Har ikke fået tid til at hækle, så køber nok hos Creme dela Creme. Rigtig fine tæpper du laver nu :)

Sylvia sagde ...

Det var da en god idè, å samarbeide på denne måten!
teppet blir nydelig!

Súnadóttir sagde ...

Jeg er heeeelt vild med det her tæppe! Jeg får helt lyst til at kaste mig ud i at lave sådan et, selvom jeg ikke kan hækle (endnu)....
Super, super flot! Glæder mig til at se det færdige resultat.

Mvh Ása / sunadottir.blogspot.com

P.S. Hvor meget garn bruger man til sådan et tæppe sådan cirka?

Christina Ravn sagde ...

Er du vimmer, det ser ALT for lækkert ud. Har lyst til at gå igang med det samme, men så er der jo bare liiiige alle de der andre projekter - FY Karen!

For lang tid siden lagde du en hilsen på min tomme blog, som jeg aldrig var kommet igang med at bruge. Hvis du har lyst kan du kigge forbi igen - nu er der kommet liv :)
www.smuttii.blogspot.com

Fru Larsen sagde ...

Wowww, hvor ser det godt ud.
Når man hækler et tæppe af lapper, så foretrækker jeg, at man laver flere lapper af samme farvekombination, det kan jeg også se at du har lavet. Den hvide kant udenom kommer til at give tæppet helhed og ro. Hmmmm, jeg har faktisk også set et sted hvor det er vist hvordan man hækler lapperne sammen, istedet for at sy dem sammen, det sparer meget arbejde. Jeg glæder mig til at se det færdigeresultat :))

Anonym sagde ...

Hvor er det bare flot, du har vel ikke et link til opskriften på "rundellerne" og på sekskanterne uden om.

Jeg ønsker mig sådan et sengetæppe, men vil ikke begynde at tømme søstrenes butikker for garn hvis jeg ikke kan finde ud af det :-)

Marie-Louise sagde ...

Ja, så bliver du nok hurtigere færdig end jeg. Jeg har været i gang med mit tæppe længe http://marie-louise-deerhouse.blogspot.com/2010/02/hexagons-og-stjerner.html
Det skulle vel aldrig være Moonstitches tutorial? Den har jeg bbrugt og den er god.