mandag den 6. juni 2011

Jeg tror ikke engang en ny regering hjælper!

Jeg har længe tumlet med tanker om den måde Danmark virker og fungerer på.
Set hvad der sker, hver gang en ny politiker kommer til magten.
Efterhånden ved jeg faktisk slet ikke hvem jeg skulle stemme på, hvis der blev valg.
Det virker ikke somom der er andre visioner tilbage end MAGT!!!!

Jeg tror der skal en helt ny tankerække og vision til om hvordan man leder et samfund.

Man kan jo ikke blive ved at stemme efter hvem man ihvertfald IKKE vil se ved magten...vel?
Så så jeg lige søde Annes indlæg om at være kastebold i systemet. Om ikke at kunne opnå det hun gerne vil, nemlig bare have en tålelig hverdag der bare virker.
Og måske er det også at forlange meget.....vi skal vel ikke tro det hele skal komme dalende ned i turbanen?
Det er ironisk ment kan du nok høre?
Tænk om der er nogen tilbage, der tror, at man kan ønske at leve i systemets vold? Fordi det er let?
Jeg kan selv frustreres over at vi selv skal finde ud af alting.
Vi er blevet "tast selv borgere" og der følger ikke megen hjælp med.
Læs med ved Anne her. Måske nogen kan hjælpe med råd, vejledning eller den næste praktik plads?

Hvis nogen har en anden mening end mig er det OK.
Jeg ønsker måske bare ikke lige de der kommentarer som:
"Stem på xxx eller xxx ved næste valg".

8 kommentarer:

Asli sagde ...

Ved du hvad, Karen? Jeg tror desvære, du har ret. Jeg skal ikke kloge mig på politik her, men det har været meget frustrerende for mig at indse, at selv dem, som jeg 'heppede' på i politik, faktisk gør det samme som dem, jeg er ganske uenig med.

Konstant denne vigen udenom at svare på de relevante spørgsmål, de bliver stillet. Og jeg sidder tilbage med den samme følelse hver gang: Jamen så fortæl mig dog, hvad DU synes! Jeg er ligeglad med, hvad du mener, dine konkurrenter gør forkert. Det skal jeg nok selv tage stilling til.

Tante Sød..og den sure øko-citron... sagde ...

Jeg kan i hvert fald genkende en følelse af magtesløshed. De af os, der i aften så programmet om de misrøgtede børn fra Brønderslev sidder afmægtige tilbage. Og dem der ellers elsker at have magten, svigter fuldstændig. Jeg er grædefærdig over det kan lade sig gøre. Og aner heller ikke hvem jeg skal stemme på for at tro på det bliver bedre.

KirstenK sagde ...

For mig har det også været ganske svært at forstå at dem som jeg egentlig altid har delt ideologi med mre sætter magten for magtens skyld i focus frem for teorierne...Jeg har det lidt som du; ved faktisk ikke hvem jeg skulle stemme på...synes de aller er lige gode/lige dårlige...

Onkel Anne sagde ...

Hvis det handler om stemmer, så stem på mig!

Det handler helt klart om de mennesker, der vedtager lovene. Men i min verden handler det bare så meget om, at jeg er kommet på benene og de bærer en smule selv, men der skal ikke mere end et lille vindstød til for, at de knækker. Og knækker endnu mere end før og helingen derfor tager længere tid...

Karen TAK!

mette b sagde ...

Øv, Anne kom først. Jeg ville også have dig til at stemme på mig, selvom jeg ikke stiller op...

Jeg tror desværre også, at det mere handler om magt og være toppen af kransekagen og at der derfor bliver lavet en masse love/ aftaler/ regler/ bestemmelser, der ikke ender med at tage hensyn til borgerne helt ude i sidste led.

Det handler om kassetænkning her og nu og ikke langsigtet tænkning. Derfor kommer samfundet desværre til at tisse i bukserne alt for mange gange, fordi der laves kortsigtede løsninger.

Anne bliver ramt ved at hun ikke kan få lov at gro med det job, hun er kommet til at holde af og kan se en positiv udvikling i.

Jeg selv er blevet ramt af en tåbelig 37-års regel, dengang jeg blev syg med dep. første gang. Jeg var over 37 og kunne derfor ikke få tilskud til psykolog.
Først da jeg var livstruende syg, fik jeg den hjælp, jeg har brug for. Men nu er vejen tilbage til et godt liv som ydende borger i samfundet meget, meget længere og måske kommer jeg ikke ud i arbejde igen. Tænk, hvis jeg havde fået hjælp fra starten...?

Jeg ved ikke, hvad løsningen på alt det her skal blive, men jeg tror du har ret, når du skriver, at det nok ikke hjælper at skifte regering.

Klem

Helle sagde ...

jeg tror ikke på noget mere ..

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Det handler om at nogle politikere vælger økonomi frem for mennesker, andre politikere vælger mennesker frem for økonomi.

Natasja sagde ...

jeg kunne ikke være mere enig karen. jeg er selv blevet svigtet på det groveste af systemet. jeg kunne skrive en roman om det. når folk hører min historie i systemet tror folk ikke det sker i danmark. nogle bliver ja helt mundlamme for det er simpelhen ikke i orden at man skal få det dårligt af at være i systemet. jeg kæmper stadig og så længe man er i systemet skal man godt nok være stærk og det er man jo sjældent det er jo som regl derfor man skal have hjælp.
det hele handler desværre om penge det har jeg været vidne til de sidste 5 år det har ikke været hvad der er godt for mig nej det er hvor meget koster det og kan vi spare penge ved at gøre det på en anden måde.. jeg er gang på gang blevet dårligere fordi jeg ikke har fået den rigtige hjælp. og når jeg så har været helt nede at ligge kan tingene godt lade sig gøre for det bliver de nød til få at jeg ikke skal have behandling der er dyrer. i stedet for bare at give mig det i første omgang. ja det er så tåbeligt jeg kunne for længst have haft et job med den rette hjælp men de har skulle tænke på hvad koster det her og nu.

jeg er bare rigtig ked af at jeg og en masse andre skal svigtes af systemet og de skal ødelægge ens liv frem for hjælpe..