fredag den 24. juni 2011

Blogballader...og os der kan/vil være i fred

Nu er der jo EN eneste reel grund til at jeg blogger.
Grunden er, at jeg har krudt i røven (kort fortalt), og den energi skal ikke brændes af i ensomhed.
Der mange (læs: rigtig rigtig mange) blogs i blogland og alle har helt sikkert deres blog-reasons.
Så meget desto mere ærgerligt er det, hvis vi skal deles ind i hirakier og orden og kolonner, alt efter om vi er værd at være misundelige på eller ej, om vi er velformulerede eller ej, har photoshoppede billeder, er store eller små. (..målt i antal læsere eller kommentarer eller links eller???)........(ja, jeg har ikke lige fattet hvad vigtigheden er af stor eller lille og hvilken "stor eller lille" der menes!)....men der er i hver fald et eller andet med, at nogen altid er i stand til at sætte en blogballede i gang.
Og jeg vil egentlig helst bare gro i fred.

Hvis du vil vide mere...(og måkse elsker "ballede"), så læs med her hos søde og fantastiske Anne (hun linker til den/dem der startede debatten).

Og jeg minder lige om, at janteloven ikke findes....(for dig og mig) at du kan og må blogge om det der interesserer dig og ikke bare det folk vil læse, at du kun behøver læse med der hvor du selv har lyst.

HVEM SAGDE DELE SAMFUND???
....NÅH, det sagde jeg jo bare selv, men der må da være andre der vil være med?

20 kommentarer:

Curly sagde ...

Hold da op der er gang i den!!!
Ud af bagdøren med janteloven, man har en blog fordi man har lyst og hvis der er nogen der lyster at læse med, så lad dem gøre det... Der er jo ikke nogen der tvinger dem!

Lavendel sagde ...

YES, Karen SÅ enig med dig, men jeg er jo osse en gammel vårhare, der helst bare vil læse med og blogge i fre' og ro - lad det gro.....knus fra Fyns Land!

Strikkeglæde sagde ...

Jeg er også enig og prøver at holde mig væk fra diskussionerne - jeg synes de æder energi.

Jeg fundet en gruppe af dejlige positive givende blogs og jeg hygger mig fortræffeligt.

Jeg blogger mest om håndarbejde - især strik fordi jeg elsker det og jeg nyder at nørde sammen med nogen.

Men jeg nyder altså også nogle andre hyggelige og spændende: Julia Hausfrau og Livet med en hæklefejl i kysen....

Kirkesjov sagde ...

Jeg er med på den med at dele.... og inspirere. Og dem, der læser med, har forhåbentlig selv valgt det :-) Jeg tvinger dem i hvert fald ikke. Og jeg er ret sikker på, at der bag enhver blog er en årsag - og uanset hvad den er respekterer jeg den og læser det, der interesserer mig.

Nu læser jeg ikke debatten som sådan en "svine hinanden til" - men måske mere som at kaste en bold op, som jeg så skal love for blev grebet :-)

Glæder mig til din næste DIY!

Kh. Mette

Kirsten sagde ...

Jeg må sige, jeg fatter ikke de gider. Jeg blogger da for min egen skyld. Jeg synes det er sjovt og hyggeligt, hvis der en gang i mellem er er en enkelt eller to der kommenterer eller hvis man pludselig har fået en ny læser. Men helt ærligt drop dog det der pladder og hyg jer i stedet - siger jeg altså til dem der sætter sådan noget i gang.
Jeg tror s.. jeg er blevet for gammel til at hidse mig sådan pop.
God weekend, jeg glæder mig til at læse en masse hyggelig blogs og måske kommer der billeder på min af køkkenprojektet.

Anonym sagde ...

Min dansklærer på gymnasiet sagde altid at onkel Jante var skrevet i ironi -og hun burde om nogen vide det, da det var hendes kære morfar der skrev de berømte ord:)
Bare en lille tanke herfra en fredag aften:)
Kh Pernille

Frk. Holm sagde ...

Ihh du milde - Den der jante skulle have haft en enkeltbillet til kosten igår.

Jeg blogger selv.
Ikke fordi jeg ønsker et væld af faste læsere eller har photoshoppede billeder.

Men fordi jeg godt kan lide at fortælle. Fordi jeg er nysgerrig og godt kan lide at læse med ved andre.
Fordi jeg finder inspiration hos andre og gerne vil prøve at give lidt igen.
Fordi jeg i real life kan fortælle i timer.
Fordi jeg bare gerne vil.

Om mange læser med - det røre mig ikke rigtig. Men har man lyst kan man og vice versa.

Det fede ved blogland er vel at man har frit valg. Vil man ikke læse en blog lader man da bare være. Vil man gerne kommentere så gør man det da bare.

Belinda sagde ...

Hvad?? Den kaglen er vist gået forbi mit hoved. Men ok jeg har jo så heller ikke mange bloggere så måske det er derfor.
Jeg synes bare du skal se den anden vej - os der kender dig ved jo at du er ægte og vi kan 100% kende dig igennem din blog.

Rablende mor sagde ...

Hold da op, sikke en kamp.
Man vil nok aldrig komme ud over at der er dem der er de store og dem der er de små.
Men der skal være plads til alle!
Kan man ikke lide det man ser, så gå da videre :0)

Jeg har valgt at have min blog for at dele hvad jeg laver, fordi jeg er stolt af det.
Det er der min tid bliver brugt, og ikke på at rette og gennemlæse alle mine indlæg for mange fejl. Tit er der blevet skrevet til mig at de desværre ikke vil lære med pga af fejl.
Jamen okay, hvis det er hvad man går op i, så fred værd med det :0)

Elsker at du kan alt i blogland og skrive lige om hvad man har på hjertet!

leisure - knit sagde ...

Rigtig godt skrevet - helt enig :)

Marianne sagde ...

Sådan.
Jeg er bestemt også helt enig, dejligt nogen skriver om det.

Rosanna sagde ...

Suk, jeg kan næsten ikke magte sprogbruget endsige diskussionen - jeg nyder blogs, som det passer mig, og er ret ligeglad med størrelse på læserskare og antal kommentarer.

Ha' en skøn sommerfredag-aften... Uhmmmmmm

Irene sagde ...

Nå nej åh nej ... Helt enig .... efter at ha´ læst et par kommentarer på de respektive blog skyndte jeg at lukke ned. Hvad er det dog for noget ævl.... der findes så mange søde positive blogs. Alle skriver vel efter evne og bliv endelig ved med det. Go weekend til jer alle.

Christina Ravn sagde ...

Åh, er der nu ballade igen? Har slet ikke opdaget det, og ved ikke helt om jeg orker, at klikke på linket.
Er selv ny blogger (men har læste med længe) og synes virkelig det hyggeligt, så håber jeg det bliver ved at være.

Margit Ammentorp sagde ...

Det er lidt underligt: Der er blogs, som interesserer een, dem vender man tilbage til, der er blogs som ikke interesserer een, dem læser man ikke; men det betyder jo ikke at der er noget i vejen med dem der ikke interesserer, de er interessante for andre.
Vi blogger vel alle sammen fordi vi ønsker at vise eller fortælle noget, og som læser er det et tag selv bord.
Der er ikke nogen som helst grund til at bebrejde nogen, som viser noget der ikke griber een, man kan bare gå uden om, alt andet er dømmesyge.

vidunderlige univers sagde ...

Kære karen.. jeg er så enig med dig.. Vil bare GRO i det:0)
Go dagKH Iben

Kisser Laptern sagde ...

Det er gået min næse helt forbi,og det er jeg sørme glad for.

Glædelig sommerferie.
Kirsten

Erika sagde ...

Helt enig med dig, Karen! Det skal vi ikke bruge vores energi paa. Jeg nyder din blog og er taknemmelig for den inspiration og den livsglaede du spraeder.
Tak og god sommerweekend,
Erika

Kirsten Søeballe sagde ...

Jeg har gået med skyklapper på for var slet ikke klar over at der skulle være en blogkrig i gang.
Vil egentlig også hellere leve et fredeligt liv uden blog ballade. Gider ikke sådan noget pjat.
Om jeg hører til den ene eller den anden gruppe er jeg også ligeglad med.
Må I alle have det rart og hyggeligt og blogge for jeres egen skyld og skrive om det der nu ligger jeres hjerter nærmest :-)

Randi B. Jensen sagde ...

Det er dog utroligt, men hvorfor kommer det bag på mig, at den slags fnidder også findes i blogland!! Vi bestemmer vel selv, hvad vi vil skrive om, synes nogen, det er spændende, kan de læse med, hvis ikke, kan de holde sig væk. Jeg læser med i de blogs, hvor jeg finder inspiration til det, der interesserer mig og så er den da ikke længere.