tirsdag den 31. maj 2011

Lad os få indført delesamfundet

Og gerne lidt hurtigt.
Vi er blevet tudet ørerne fulde med, at vi lever i et konkurrence samfund.
Et samfund hvor selv skolerne skal konkurrere om at få eleverne.
(Og husk vi skal alle være lige her i Danmark.....)
I mange virksomheder er der konkurrence mellem medarbejderne. Og det kan være svært overhovedet at komme til at "dele" uden at være "hende den grumme der tror hun kan alt".

Men helt ærligt, det bestemmer vi vel selv?
Tænk selv. Find selv på.
Kun sammen kan vi blive bedre, hver især.....
Start med at tænke det du laver/øver dig på som "egen konkurrence".
Det går altså ALDRIG ud på om du eller jeg er bedst, men om vi hver dag forbedrer vores kunnen.

Og ja, stop med at tænke på om du fik nok for det....for alt hvad du gør for andre kommer 100 gange godt igen, og en kopi er jo aldrig mere helstøbt end originalen?

Lad os droppe jante- og udligningsloven. Lad os dele, (ja ja og naturligvis huske "LOVELINKS"(som andre har døbt det)  til alle dem vi beundrer og/eller låner fra).
Se nu Bjørnemor her....hun deler gerne sin "verdens bedste hindbærsnitte opskrift" med os.
Og tænk...det kan jo være den er meget bedre end alle de andre snitteopskrifter vi kender?
men
Det kan også være, vi ikke kan bage den halvt så godt som hendes søster?
Men for hver gang vi prøver bliver den måske lige en tand bedre.
Find den her opskriften, og prøv den eller en af de andre mange forslag der er kommet til mine indlæg om hindbærsnitter.

Og velkommen til fremtiden, hvor alle forhåbentlig deler med hinanden.
(ikke kun her i blogland).

9 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hej Karen
Hvor har du bare ret og hvor er du god med ord:) hvis vi dog kunne det - ville verden være bedre at leve i:)
Må da lige kigge hendes opskrift:) og har faktisk de sidste dage gået og tænkt på jeg ville dele min opskrift som jeg har fået af en kollega. De bedste og hurtigste boller som alle kan lave:) tak for påmindelsen.
Den kommer en af dagene:)
God dag.
Hilsner Vicki

Marolle sagde ...

amen :)

Anonym sagde ...

Wow Karen, man må sige at du er en erfaren blogger! Hvor er det en dejlig blog du har. Jeg er helt ny her, men er allerede blevet vild med det:-)

Kamilla sagde ...

Så rigtigt!! Du skriver så rammende og det er helt korrekt! Hvis alle bare ville dele en lille smule, så ville vi være langt. Tak for en super god blog:)
Smut endelig forbi på min blog og deltag i min give away :)

Cecilie sagde ...

Ej altså efter så mange dage med hindbærsnitte indlæg, kan jeg ikke holde bageskeerne i skuffen længere... Farvel selvdiciplin og slankereligion... Nu skal der bages!
Og så vil jeg iøvrigt dele med min nabo:)

Tante Sød..og den sure øko-citron... sagde ...

åhh for nogle dejlige og velsignende ord! Sådanne hensigter er der brug for i det her blogland:-)
Og så må jeg også snart igang med hindbærsnitter, som jeg aldrig har prøvet at bage.
Tak for inspiration

Berit sagde ...

Hørt, hørt!!

Asli sagde ...

Amen!

Irene sagde ...

Hvor har du bare ret ... det er dejligt at læse din blog. Jeg besøger den gerne dagligt. Tak skal du ha´.