søndag den 29. maj 2011

Hvem har verdens bedste HINDBÆRSNITTE OPSKRIFT?

Jeg har lige bagt hindbærsnitter.
Og det er ikke fordi jeg ikke har prøvet det før.
Billederne herunder, der er med sukker kugler i stedet for sukkerstænger, er blot et par uger gamle.
Men nu er det en anden opskrift jeg bruger i dag, og så var det lige jeg tænkte....
HVEM HAR VERDEN BEDSTE HINDBÆRSNITTEOPSKRIFT?

 Min den ene er med hjortetakssalt og sammen lægning med marmelade efter bagning
og den anden er en hvor de 2 lag bages med hindbær mellem.

Jeg ønsker mig tips og tricks til en:
 hvor dejen ikke klistrer frygteligt, som er nem at rulle ud og som ikke knækker når man lægger stykkerne sammen.....(Ja, jeg stiller store krav).


Du må gerne sende pr. mail på klarbaek@vip.cybercity.dk
og mærk mailen hindbærsnitter....
og ellers udgive opskriften på din egen blog og med kommentar på min, så man kan finde dig/den.
HUSK at skrive hvor den stammer fra opskriften og hvordan den er i brug/smag etc..

Jeg håber jeg kan stor-bage-prøve på torsdag.

23 kommentarer:

EnHeberg sagde ...

Prøv Mette Blomsterbergs. Jeg synes, den er god. Uhm :) Elsker hindbærsnitter! KH Louise

josimo sagde ...

Undrer hva vi kaller den i Norge ?
Kaffekake ?
Din kake ser ut til å komme fra form

Men så nevner du at den skal rulles,så er det da rullekake ?

Lise C sagde ...

jeg bruger opskriften på hindbærsnitter fra Krudtugler og kanelsnegle(Sif Orellana). De bages dog med marmeladen imellem. Følger man opskriften på dejen til punkt og prikke, så klistrer dejen ikke det mindste. Man ruller dejen ud på selvbagepapiret og det er meget nemt. Dog skal der en del mere marmelade i end i opskriften(synes jeg).
Hilsen Lise C (fillesblogballade.blogspot.com)

Malene sagde ...

For nylig (i sidste eller forrige uge) var der en bager i godaften Danmark og lave klassiske hindbærsnitter. Mon ikke der er lagt en opskrift på dr.dk i den forbindelse?
Så vidt jeg husker skulle lagene bages, lægges sammen med marmelade, smøres med glasur, pyntes og skæres ud mens den var lun.
God jagt.
Kh. Malene

Marie sagde ...

kender du hindbersnitten.dk ? der er opskrifter der inde og jeg har prøvet den ene. Jeg ved ikke helt hvad jeg synes, da det er den eneste gang jeg har prøvet at bage. Ved ihvertfald bare, at dejen skal lægges sammen inden den bliver kold så den ikke knækker.
Der skal rimelig meget syltetøj i, da dejen suger.
Og så synes jeg den er bedst dagene efter, når det hele har trukket lidt.
Der er også den opskrift fra camilla plum, men den har jeg dog ikke prøvet endnu.
jeg håber du deler, når du har fundet den perfekte opskrift :)

Mette sagde ...

...som Mette Blomsterberg siger - mel, masser af mel! Det er et godt trick, når der skal rulles ud. Samtidig skal man "køre" den udrullede dej rundt i melet på bordet ind i mellem, så den ikke hænger i. Jeg foretrækker Sif Orelias opskrift. Jeg har selv lige bagt medaljer med jordbær efter Suveræne super successer.

Unknown sagde ...

Jeg er også helt vild med Mette Blomsterbergs opskrift som man kan finde på DR's hjemmeside

Cæcilie sagde ...

Verdens bedste hindbærsnitter fås i Herning på Café Aroma. De er vildt skønne, ved de bruger friske hindbær men "kagen" er også helt special som om der er kokos eller havregryn i... Hvis man er på de kanter MÅ man ikke gå glip af dem!!

Små Stunder.. sagde ...

Har selv bagt hindbærsnitter, ud fra en opskrift fra Bolig liv.
Du kan se den på min blog under bageværk.
God fornøjelse!

Cecilie sagde ...

Jeg har brugt Annes (hverkenfuglellerfisk) opskrift på hindbærsnitter. Det er en god ide at vælge en ikke alt for sød marmelade til denne opskrift. Lagene lægges sammen inden bagning, og den vinder endnu mere efter en nat i køleskabet:)
God bagning... Håber, du kommer med din egen bedømmelse også!
Kh Cecilie

Øglemor sagde ...

Jeg har lige bagt hindbærsnitter efter Camilla Plums opskrift (som jeg fandt på hindbaersnitten.dk). Pladerne skal bages for sig og derefter lægges sammen med hindbærsyltetøj. Det havde jeg ikke noget af, så jeg gav hindbær og brombær et opkog med lidt vanillesukker, et nip rørsukker og ca. 2 spsk. vand, stavblendede det og lagde bundene sammen om det. Det blev superlækkert - og jeg er ret sikker på, at den eneste grund til, at den ene bund flækkede en smule, var fordi jeg var for utålmodig/doven til at vente på, at den var kølet bare en anelse.

I øvrigt lod jeg dejen ligge i køleskabet noget længere end den anbefalede time, og der var overhovedet ingen problemer med at rulle den ud efterfølgende...

God bagelyst :-)

unikarina sagde ...

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig - for én af de få kager jeg IKKE kan lide er hindbærsnitter!!

Kagemums sagde ...

Jeg har en lækker opskrift på min blog under overskriften "hindbærsnitter delight"
(goggle kagemums)

Mia sagde ...

Hej Karen
Vi bruger opskriften fra Amos bagebog (fødselsdagsbogen) det er en traditionel mørdej med 300 g. mel, 200 g. smør, 100 g. sukker og 1 æg. Bages ved 180 grader (varmluft) i 10 min. To rektangler. Den ene smøres med hindbærmarmelade og lægges sammen. Glasur og krymmel..den er god.
KH Mia

Marie-Louise sagde ...

Jeg plejer at bruge en opskrift fra denne bor http://www.saxo.com/dk/item/alette-bertelsen-kager-der-smager-og-andre-soede-sager-haeftet.aspx
Den er supergod. Her bages marmeladen med. Den kan jeg varmt anbefale.

Ulla sagde ...

SIf Orellana's opskrifter fra Krudtugler og Kanelsnegle. Det bliver endnu bedre med ordentlig hindbærmarmelade eller rårørte hindbær. Det er de bedste jeg har smagt. Bageopskrifter antager jeg er beskytter af ophavsret ligesom strikkeopskrifter, så du må en tur i bogreolen eller på biblioteket efter bogen.

Unknown sagde ...

Jeg kan tilslutte mig opskriften fra Boligliv - den er god! Nu er den nok blevet sendt til dig, da jeg kan se der er andre der er stødt på den.

Tulip sagde ...

Mmmm...denne så da riktig god ut, har aldri hørt om denne kaken, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg!

Klem

KirstenK sagde ...

Jeg har den bedste hindbærsnitte-opskrift: Nemlig min søsters...Jeg poster den på min blog i løbet af aftenen...desværre har jeg ikke billeder, for jeg har ikke (hulk) bagt hindbærsnitter for nyligt...men snar skal det være, for jeg fik sådan lyst lyst til hindbærsnitter, da jeg så billederne af dine...

Berit sagde ...

Af min moster lærte jeg en smart måde. Opskriften er vist helt almindelig, men måden er smart.

Du kan finde beskrivelsen her:
http://beritsretogvrang.blogspot.com/2011/02/en-hindbrsnitte-og-ny-taske.html

Anonym sagde ...

Jeg tilslutter mig Mias begejstring for AMO'S hindbærsnitter.

Tina Dalbøge sagde ...

Jeg elsker hindbærsnitter. Specielt når man kan smage smøret :-) Jeg har bagt dem nogle gange men kan ikke finde opskriften. I Århus har vi et sted der er berygtet for at lave Danmarks bedste hindbærsnitter. Det hedder Moccacity og ligger i Gl. Munkegade. MUMS! KH Tina

Unknown sagde ...

jeg er 10 år, og bagte forleden 'alene' hindbær-snitter de blev super gode, og opskriften var hel enkel.