mandag den 30. maj 2011

Sådan...eller næsten?

Lørdag aften fik jeg hæftet 56 ender.
Og hæklet en neon gul kant på mit zig zag tæppe, der faktisk har ligget færdigt, altså lige på nær
det ovennæsnte nu i over 1 år.
Når først beslutningen er taget var det jo hurtigt klar.
Nu skal jeg så lige hækle neon pink i den anden ende af tæppet.


 Jeg hækler fastmasker den ene vej og kædemasker tilbage, så bliver kanten "forside" fra begge sider.


Og herunder kan I se, at det faktisk ikke er så lille endda.
ca.270 masker på hver række....
Det ligger foldet, og man kan lige skimte begge ender.
Det er hæklet efter samme princip som zig zag tæppet i farver.
Du finder opskriften her.

15 kommentarer:

Nanna sagde ...

Kære Karen - Hvor er det bare en super lækker detalge! Neon farver må altså bare være vejen frem! Jeg er klar til at åbne mit hjem op for flere neon farvet produkter!

Kh Nanna :-)

Fru Schou sagde ...

Det er MEGET smukt.. godt det endelig bliver færdigt!:-) Og neon ER nemlig vejen frem... Jeg er også en meget stor fan af alt i neon:-)

Kh Ninna

Elfepigen sagde ...

Hvor er den bleven flot;)Stort stykke arbedje, super flot detalje med neon i hver sin ende;)

Knus og kram herfra

Berit sagde ...

Utroligt, hvad en lille kant kan gøre!

Tak for god inspiration.

Øglemor sagde ...

SÅ flot! Hvor er neongarnet fra? Det eneste neonfarvede garn, jeg er stødt på, var sådan noget underligt akryl-noget, der var helt tykt og trævlet...

Karen Klarbæk sagde ...

Hvor er I søde.
Tak.
Det her neonfarvede er en gave fra en kollega.
Men man kan få noget der ligner fra KAUNI i ren uld.
Du kan købe det her:
www.Tantegroen.dk kig under garn og KAUNI.


Karen

Betty sagde ...

Sikke nogle fine ting du laver.....de der neon kanter.....jeg elsker den lille detalje, som gør noget stort!

Trylleæblet sagde ...

wow, hvor ser det bare lækkert ud. Dejlige farver

Synne Justesen sagde ...

Hold da op, for et stort stykke arbejde.
Du får 10 point for tålmodighed!

Mvh,
Synne

Anna sagde ...

Supersnyggt!

Anna

lida sagde ...

Hvor er det smukt - enkelt med med et fint tvist. Du har inspireret mig til at hækle et køkkenhåndklæde - som jeg er rigtig glad for og det inspirerede mig så igen til at turde gå i gang med et tæppe med udgangspunkt i Kaffe Fassetts "Tumbling Blocks". Jeg strikker - for det er nu der jeg hører hjemme:-) - med 11 farver af gangen (gange 3, udfordrende og tidsrøvende, men fantastisk:-)
Tak for din inspirerende blog:-)

63 grader nord sagde ...

Det ble skikkelig stilig!

Maria sagde ...

Hvor er det bare helt fantastisk smukt - og ville pynte overordentligt dejligt i min sofa! ;-)

Men mine hæklefærdigheder strækker sig pt kun liiiige til at lave flag (uden split!) så jeg tror jeg øver mig et par år mere inden jeg kaster mig ud i store tæpper.

ditts sagde ...

Super fedt at du lige pimper det med neon gul og pink i hver ende! SMART :-)

Rikke P sagde ...

Jeg er lige faldet over din blog i dag. Hvor er det dog et fedt tæppe :) Må jeg spørge hvor meget garn og hvilken str nål du har brugt?